Thursday, November 10, 2011

70 פעילי טרור מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 12 הרוגים בסוריה; 10 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בתימן; 6 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בסומליה; 6 הרוגים בדארפור; 3 הרוגים נוספים בסומליה; הטליבאן הניגרי מבקש לחסל את הנוכחות הנוצרית בניגריה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-9 בנובמבר 2011 על הריגתם של 12 בני-אדם מירי של אנשי כוחות-הביטחון שפעלו נגד מפגינים שיצאו בעיר חומס למחות נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. מקור נוסף ציין כי חלק מההרוגים נפגעו בעת הפגנת מחא שנערכה אזור העיר דמשק. מקורות נוספים באופוזיציה הסורית מסרו כי מאז שסוריה בעיה את הסכמתה לתוכנית של הליגה הערבית להביא לסיום האלימות, נהרגו לפחות 110 בני-אדם מירי של אנשי כוחות-הביטחון הנאמנים לנשיא אסד. טורקיה שלחה הזהרה לסוריה שלא תשתמש בארגון הכורדי ה-PKK כדי לפגוע בטורקיה לאור מדיניותה כלפי האלימות המתחוללת בסוריה תחת הנהגתו של בשאר אל-אסד.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-9 בנובמבר 2011 על הריגתם של 70 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בעקבות התקפה יזומה של פעילי הארגון על בסיס נאט"ו הנמצא במזרח אפגניסטן. כוחות נאט"ו בים בשיתוף פעולה עם הצבא האפגני ניהלו קרבות מרים במשך שעות נגד פעילי הארגון שתקפו את הבסיס השייך לכוחות נאט"ו הפועלים באפגניסטן.
--
סומליה – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-9 בנובמבר 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם ועל פציעתם של 70 נוספים בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בעיר קיסמאיו הנמצאת בשליטת פעילי הארגון המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-9 בנובמבר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שנערכה בעיר מוגדישו נגד חיילי הממשלה הסומלית הנתמכת בידי מדינות המערב והאיחוד האפריקאי. כמו כן נמסר על הריגתו של ילד נוצרי בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-שבאב הפועלים באזור הגבול המשותף בין קניה לסומליה.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-9 בנובמבר 2011 על הריגתם של 10 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בעקבות פעילות צבאית יזומה שנערכה יום קודם לכן נגד פעילי הארגון הפועלים בדרום תימן.
--
צפון-סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בדארפור מסרו ב-9 בנובמבר 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם בהתקפה של מרדים מקומיים הנתמכים בידי ממשלת חרטום האסלאמית של עומר אל-באשיר.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-9 בנובמבר 2011 על התקפות נוספות של פעילי טרור מוסלמים על נוצרים המתגוררים בצפון המדינה. מקורות צבאיים מסרו כי "הטליבאן הניגרי" מבקש לסלק את כול הנוצרים מכול רחבי ניגריה. בהתקפה האחרונה של פעילי הארגון נהרגו לפחות 150 בני-אדם.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע



No comments: