Sunday, November 13, 2011

16 הרוגים באפגניסטן; 15 הרוגים בסוריה; 17 הרוגים באיראן; 8 הרוגים בסומליה; 7 הרוגים בקזחסטן; 6 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים בתימן; 2 הרוגים בלוב; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; חבר המחתרת הכורדית נהרג בטורקיה; טרוריסט נהרג בקווקז; 250 הרוגים בסוריה מאז תחילת נובמבר 2011; 518 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן מתחילת שנת 2011; סוריה הושעתה מהליגה-הערבית;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות שונים בסוריה מסרו ב-12 בנובמבר 2011 על הריגתם של 15 בני-אדם – חלקם היו חיילים שנהרגו מירי של עריקים סורים במחוז אידליב. מקורות רשמיים בסוריה מסרו ב-12 באוקטובר 2011 על מטען-חבלה גדול שפורק בדיר אל-זור בידי אנשי כוחות-הביטחון של סוריה. מקור רשמי בסורי מסר כי "טרוריסטים" הרכיבו את המטען במטרה לפגוע בשיירה של הכוחות הסורים הנעים באזור. עוד שני מטעני חבלה שהתגלו באזור מחוז דמשק ובעיר דרעא. כמו כן נמסר מפי מקורות רשמיים בסוריה על הריגתם של "טרוריסטים חמושים" שפעלו באזור מחוז אידליב וכן נתפסו רבים מהטרוריסטים שפעלו באזור – ביניהם מודאר אל-שאריף. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-12 בנובמבר 2011 על הריגתם של 250 בני-אדם ב-11 הימים הראשונים של חודש נובמבר 2011 מירי של אנשי כוחות-הביטחון הפועלים למען המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. ישנן הערכות על 25,000 חיילים סורים שערקו והצטרפו לכוחות האופוזיציה הסורית הפועלת נגד אסד. מקורות נוספים מסרו על אירועים אלימים שהתרחשו במהלך היממה האחרונה באזור העיר דמשק, דיר אל-זור, אידליב, חמה וחומס. מקרות בליגה הערבית מסרו ב-12 בנובמבר 2011 שלמרות ההסכם בין "הליגה-הערבית" למשטר הסורי בנוגע לסיום האלימות בסוריה, המצב הפך בימים האחרונים לגרוע יותר וכי מספר ההרוגים מירי של אנשי הביטחון הסורים עולה מידי שבוע. בליגה-הערבית גוברת התחושה שיש להפעיל לחץ נוסף על סוריה באמצעות הקפאה מלאה של חברותה בארגון המונה 22 מדינות ערביות כולל הרשות הפלסטינית. גורמי אופוזיציה סוריים הנמצאים בקפריסין, לבנון וטורקיה החלו לתאם את הפעולות המדיניות שלהם כדי להגביר את הלחץ הבינלאומי על בשאר לאל-אסד. רבים מהם אינם שוללים התערבות צבאית מסיבית זרה בסוריה כדי הלביא לנפילתו של בשאר אל-אסד. ויחד עם זאת, גורמים חילוניים באופוזיציה הסורית אינם שוללים את האפשרות ש"האחים המוסלמים" יצליחו להשתלט על סוריה בכל מצב לאחר נפילתו של אסד. במסגרת הזו, מתקיימים מגעים תכופים בין גורמים חילוניים לסין גורמים אסלאמיים באופוזיציה הסורית על-מנת לגבש מתווה פוליטי מוסכם ליום בו יתממש הסיכוי לסילוקו של בשאר אל-אסד מהשלטון. בשעות הערב סוריה הושעתה מחברותה בליגה הערבית – ההחלטות של הליגה יכנסו לתוקף ב-16 בנובמבר 2011. כפי שכתבנו כאן במהלך השנה האחרונה, נפילתו של אסד היא עניין של זמן בלבד למרות הפיצול באופוזיציה הסורית.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-12 בנובמבר 2011 על הריגתם של 11 בני-אדם מפיצוץ של 2 מטעני-חבלה שהופעלו בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים במזרח אפגניסטן. כמו כן נמסר על הריגתם של אם ובתה מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בשל התנהגות בלתי-הולמת על-פי חוקי האסלאם. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 שוטרים אפגניים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במערב אפגניסטן.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-12 בנובמבר 2011 על הריגתו של חייל נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. מאז תחילת חודש נובמבר 2011 נהרגו באפגניסטן 8 חיילי נאט"ו. מאז תחילת שנת 2011 נהרגו באפגניסטן 518 חיילי נאט"ו. לשם השוואה, בשנת 2010 נהרגו באפגניסטן 711 חיילי נאט"ו – רובם היו חיילים אמריקאים.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-12 בנובמבר 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם בסדרה של אירועי טרור שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי פקיסטן – בעיקר בצפון-מערב המדינה. בין ההרוגים היה שוטר שנהרג מפיצוץ של מטען-חבלה שהוטמן ליד תחנת משטרה מקומית הפועלת בצפון-מערב פקיסטן.
--
קזחסטן – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בקזחסטן מסרו ב-12 בנובמבר 2011 על הריגתם של 7 בני-אדם בפיגוע התאבדות וירי של פעילי טרור מוסלמים שפעלו נגד מוסד ממשלתי הנמצא בעיר טראז. מקור ביטחוני רשמי בקזחסטן מסר כי 5 מההרוגים היו אנשי ביטחון קזחים. מקור רשמי נוסף מסר שהטרוריסט המוסלמי כנראה פעל לבדו בשם ארגון ג'יהאדיסטי הפועל לעיתים בקזחסטן. מקורות רשמיים בקזחסטן מסרו במהלך השנה האחרונה כי הם מודאגים מחדירתם של יסודות אסלאמיים רדיקליים לקזחסטן מאפגניסטן.
--
תימן – טרור: דוברי צבאיים בתימן מסרו ב-12 בנובמבר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם – 2 שוטרים ו-2 עריקים - בהיתקלויות אלימות שהיו בדרום תימן בין כוחות-הביטחון לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-12 בנובמבר 2011 על הריגתם של 8 בני-אדם בהפגזה של פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בעיר מוגדישו נגד חיילי הממשלה המרכזית.
--
לוב – טרור ואלימות: מקוות תקשורתיים בלוב מסרו ב-12 בנובמבר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם בחילופי יריות שהיו בין שתי מיליציות חמושות הפועלות באזור העיר טריפולי. הרבה אירועים כלה מתרחשים מידי יום, אולם רק מעט מהנעשה בלוב מגע לידיעת התקשורת הבינלאומית. גורמים רשמיים בלוב אינם טורחים לפרסם את הידיעות הללו.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-12 בנובמבר 2011 על הריגתו של חבר המחתרת הכורדית מירי של אנשי קומנדו טורקיים שפעלו בעקבות חטיפתה של ספינה טורקית עליה היו 18 נוסעים. מקור צבאי נוסף מסר שכנראה האיש פעל לבדו.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-12 בנובמבר 2011 על הריגתו של פעיל טרור מוסלמי מירי של אנשי כוחות-הביטחון שפעלו בצפון הקווקז.
--
איראן – משמרות המהפכה: מקורות רשמיים באיראן מסרו ב-12 בנובמבר 2011 על הריגתם של 17 חייל משמרות המהפכה מפיצוץ רב-עוצמה שהתרחש בבסיס צבאי. גורמים רשמיים מסרו כי הרקע לפיצוץ הוא תאונה בזמן העברת תחמושת. הפיצוץ היה בבסיס פיתוח של טילים מסוג שיהאב.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: