Thursday, November 17, 2011

27 הרוגים באפגניסטן; 49 הרוגים בפקיסטן; 18 פעילי טרור נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן; 8 חיילים נהרגו בסוריה; 7 פעילי טרור נהרגו בתימן; 4 הרוגים בניגריה; 3 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 3 הרוגים בעיראק; ישראל מסייעת לקניה בתחום הביטחוני;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-16 בנובמבר 2011 על הריגתם של 8 חיילים בהתקפה על מחסום צבאי הנמצא במחוז אל-חמה בידי קבוצת עריקים שהצטרפה לאופוזיציה הסורית. מקורות נוספים סרו על אירועים אלימים נוספים שהתרחשו במהלך היממה האחרונה בכל רחבי סוריה, אולם עדיין לא נמסר מספרם המדויק של הנפגעים. כמו כן נמסר על התקפה של עריקים על בסיס מודיעין מרכזי הנמצא באזור העיר דמשק, ודם במקרה הזה לא נסמר על מספרם המדויק של הנפגעים משני הצדדים. משלחת של נציגי האופוזיציה הסורית שהיו בביקור מדיני ברוסיה, לא הצליחו לשכנע את ראשי השלטון הרוסי לנקוט בצעדים חריפים נגד הנשיא בשאר אל-אסד. העריקים מהצבא הסורי הקימו את "המועצה הצבאית הזמנית" כדי לתאם את הפעולות נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. עד כה העריקים כינו את עצמם "הצבא הסורי החופשי" שהחל כהתארגנות של פליטים ועריקים שמצאו מקט בטורקיה. במהלך החודשים האחרונים, ערקו עשרות אלפי חיילים על ציודם האישי – שכלל לעיתים גם רכב משוריין. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו על כ-25,000 חיילים שערקו בחודשים האחרונים. פעילי האופוזיציה החמושים עורכים התקפות מידי יום ביומו על כוחות-הביטחון הנאמנים לנשיא העלווי. גורמים ערביים רבים במפרץ-הפרסי מסרו כי יציאתו לגלות של אסד היא בלתי נמנעת לאור האירועים של השבועות האחרונים. גורמים רשמיים בליגה-הערבית עדיין דורשים מאסד לקיים כלשונו את התחייבותו להפסקת האלימות. מאות פעילי טרור מארגון אל-קאעידה מנסים להגיע לסוריה כדי לעזור ל"אחים המוסלמים" הפועלים בעיקר באזור אל-חמה. טורקיה מגבירה את הלחץ על אסד גם באמצעים מילוליים חריפים וגם באיום להפסיק את הספקת החשמל לסוריה. טורקיה של ארדואן מסתכסכת עם כל המדינות מסביבה. ארדואן מסר שאסד עלול למצוא את עצמו ברשימה של מנהיגים ש"ניזונו מדם". ממשלות מערביות וערביות מצמצמות למינימום את אנשי הסגל הדיפלומטי בסוריה. ביממה האחרונה ניכרת תכונה מיוחדת של יציאת דיפלומטים ובני משפחותיהם מסוריה. הכבישים המחברים את דמשק לערים המרכזיות בסוריה מנותקים במשך שעות רבות בגלל פעילותן של היחידות הצבאיות הנמנות על "הצבא הסורי החופשי" נגד הצבא הסורי הנאמן לנשיא אסד. שירותי מודיעין מערביים החלו להקדיש משאבים להאזנה לרשתות התקשורת המקומיות של "הצבא הסורי החופשי" על-מנת להעריך נכונה את היקף הפעילות הצבאית נגד אסד. סילוקו של אסד הוא עניין של זמן מועט בלבד. מתרבים הדיווחים על פגיעה מכוונת בבני-העדה העלווית מידי חוליות חמושות המורכבות בעיקר מבני העדה הסונית.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-16 בנובמבר 2011 על הריגתם של 3 חיילי נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בדרום אפגניסטן. מאז תחילת חודש נובמבר 2011 נהרגו באפגניסטן 15 חיילי נאט"ו. מאז תחילת שנת 2011 נהרגו באפגניסטן 525 חיילי נאט"ו.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-16 בנובמבר 2011 על הריגתם של 27 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בהפצצה אווירית של כוחות נאט"ו שנערכה על בסיסי הטליבאן הנמצאים במזרח אפגניסטן.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-16 בנובמבר 2011 על הריגתם של 18 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן קרוב לגבול האפגני.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים בפקיסטן מסרו ב-16 בנובמבר 2011 על הריגתם של חייל פקיסטני ו-20 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך התקפה שנערכה על בסיס צבאי הנמצא במחוז קוראם. כמו כן נמסר על הריגתם של 28 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז אורקזאי.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-16 בנובמבר 2011 על הריגתם של 3 עולי-רגל מאיראן מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים מרכז עיראק.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-16 בנובמבר 2011 על הריגתם של 7 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום תימן נגד פעילי הארגון.
--
קניה – ישראל: מקורות תקשורתיים בקניה, באפריקה ובבריטניה מסרו ב-16 בנובמבר 2011 על עזרתה של ישראל לממשלת קניה במלחמתה נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. ממשלת קניה מסרה בקשה מיוחדת ממשלת ישראל לפני חודשים אחדים בתחום של ייעוץ ביטחוני.
--
ניגריה – טרור ואלימות: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-16 בנובמבר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם בעימותים אתניים שפרצו בין שתי מיליציות מקומיות הפועלות בצפון המדינה. במהלך היממה האחרונה נרשמו פיגועים רבים של גורמים טרור מוסלמים שפעלו נגד אתרי ממשלה ונגד מוסדות דת נוצריים. מקורות רשמיים במאוריטניה מסרו כי ארגון הטרור המוסלמי הפועל בניגריה, "בוקו חראם" משתף פעולה עם ארגון אל-קאעידה הפועל בצפון-אפריקה. מקורות נוספים ציינו כי הארגון קשור לארגון הטליבאן הפועל בפקיסטן ובאפגניסטן. ארגון הטרור "בוקו חראם" אחראי להריגתם של אלפי בני-אדם בשנים האחרונות ברחבי ניגריה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: