Tuesday, November 1, 2011

11 הרוגים באפגניסטן; 7 הרוגים נוספים בסוריה; 5 הרוגים בעיראק; 5 הרוגים בגבול קניה-סומליה; 5 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בפיליפינים; 4 הרוגים בתאילנד; 4 פעילי טרור מוסלמים נהרגו באלג'יריה; 3 הרוגים בפקיסטן; 40 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן בחודש אוקטובר 2011; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בעזה; טילים נוספים נורו לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים ערביים מסרו ב-31 באוקטובר 2011 כי נציגי הליגה הערבית הציגו למשטר הסורי תוכנית לסיום מרחץ-הדמים במדינה תוך כדי מעבר לביצוע רפורמות פוליטיות מהירות במדינה. גורמים באופוזיציה הסורית מסרו כי המשטר העלווי חסם את שירותי האינטרנט והסלולארי לאזורים נרחבים בסוריה - בעיקר בערים הגדולות כמו חומס אל-חמה ומחוז אידליב כולו. גורמים בלבנון הביעו חשש שמלחמת האזרחים בסוריה תגלוש לתחומי לבנון בעידודו של המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. גורמים נוספים באופוזיציה הסורית הפעולים מטורקיה מסרו ב-31 באוקטובר 2011 על עימותים אלימים נוספים שנרשמו בין כוחות-הביטחון הנאמנים למשטר לבין מפגינים ועריקים הפועלים לצד האופוזיציה הסורית המבקשת להפיל את משטרו של בשאר אל-אסד. מקור תקשורתי ערבי מסר כי במהלך היממה האחרונה נהרגו לפחות 7 בני-אדם בעימותים אלימים שפרצו בין אנשי כוחות-הביטחון לבין מפגינים. מקור לבנוני מסר בשעות הערב של ה-31 באוקטובר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם מירי של כוחות-הביטחון שפעלו נגד מפגינים סורים במרכז סוריה.
--
ישראל – עזה – טרור: מקורות צבאיים בישראל ומקורות תקשורתיים ערביים ברצועת-עזה מסרו ב-31 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים בהתקפה אווירית ישראלית על חולייה שהתכוונה לשגר טילים לעבר ישראל. בשעות הערב נורה טיל לעבר אשקלון בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. שעות אחדות לאחר מכן נורו 5 טילים לעבר ישראל מרצועת-עזה. מערכת "כיפת ברזל" יירטה 2 טילי גראד שנורו לעבר באר-שבע. מידע נוסף: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-30 באוקטובר 2011 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי שהיה חבר בחוליה לשיגור טילים לעבר ישראל. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בעזה מסרו ב-29 באוקטובר 2011 על הריגתם של 9 פעילי טרור מוסלמים מארגון הג'יהאד האסלאמי בחיסול-ממוקד ישראלי שנערך נגד חולייה של פעילי טרור שירו את טיל הגראד לעבר ישראל לפני ימים אחדים. בין ההרוגים היה פעילי טרור בכיר בזרוע הצבאית של הארגון. בתגובה לחיסול, פעילי טרור מוסלמים בעזה ירו רקטות לעבר ישראל וכתוצאה מהירי נהרג אזרח ישראלי - עמי משה, בן 59, אב לארבעה, תושב אשקלון.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-31 באוקטובר 2011 על הריגתם של 11 בני-אדם בשלוש תקריות טרור שהתרחשו במהלך היממה האחרונה ברחבי אפגניסטן. 2 פיגועי טרור התבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן שבהם נהרגו לפחות 9 בני-אדם. באירוע אחד נהרגו 3 עובדי סיוע של האו"ם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-31 באוקטובר 2011 על הריגתם של 40 חיילי נאט"ו בחודש אוקטובר 2011 בפעילות מבצעית שנערכה באפגניסטן. בחודש ספטמבר 2011 נהרגו באפגניסטן 53 חיילי נאט"ו. מאז תחילת שנת 2011 נהרגו באפגניסטן 509 חיילי נאט"ו.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-31 באוקטובר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם – בהם 2 שוטרים – בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון-מערב פקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-31 באוקטובר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים במחוז דיאלה.
--
קניה – סומליה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בקניה ובסומליה מסרו ב-31 באוקטובר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם בהפצצה אווירית של הצבא הקנייתי על מחנה פליטים הנמצא כנראה בשליטת פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועל בדרום סומליה. מקור צבאי בקנייה מסר על הריגתם של 10 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" במהלך ההתקפה. מקור סומלי מסר כי בהתקפה נפצעו לפחות 45 בני-אדם – רובם נשים וילדים.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים באלג'יריה מברו ב-31 באוקטובר 2011 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בעקבות פעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום המדינה.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-31 באוקטובר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-25 באוקטובר 2011 על הריגתם של 3 אזרחים ועל פציעתם של 34 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-24 באוקטובר 2011 על הריגתם של 7 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה.
--
פיליפינים – טרור – אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-31 באוקטובר 2011 על הריגתם של 5 פעילי טרור מוסלמים בהתקפה יזומה של הצבא הפיליפיני על בסיסי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-30 באוקטובר 2011 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים בהתקפה אווירית של הצבא הפיליפיני על בסיסי טרור הפועלים בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-27 באוקטובר 2011 על הריגתם של 16 פעילי טרור מוסלמים בעקבות מבצע צבאי נרחב שנערך בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-25 באוקטובר 2011 על הפצצה אווירית של חיל-האוויר הפיליפיני נגד מטרות של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. בשבועיים האחרונים נהרגו לפחות 33 חיילים פיליפיניים בפיגועים של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. דובר צבאי רשמי מסר כי מתנהל מבצע צבאי נרחב נגד אנשי ארגון הטרור הפועל בדרום המדינה בהשתתפותם של כוחות רגליים ואוויריים. מידע נוסף: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-23 באוקטובר 2011 על הריגתם של 8 בני-אדם - 2 חיילים ו-6 אזרחים - מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-21 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 חיילים פיליפינים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מאז תחילת השבוע נהרגו 27 חיילים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום הפיליפינים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: