Monday, October 31, 2011

92 הרוגים סוריה ביומיים; 80 הרוגים בדרום-סודאן; 21 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בסומליה; 19 הרוגים באפגניסטן; 6 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; 6 הרוגים נוספים בפקיסטן; 5 הרוגים בעיראק; 4 הרוגים בתימן; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפיליפינים; טרוריסט מוסלמי נהרג בעזה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית הנמצאים בלבנון ובטורקיה מסרו ב-30 באוקטובר 2011 על הריגתם של 92 בני-אדם – 45 אזרחים ו-47 אנשי כוחות-הביטחון בהתקפות שערכו חוליות חמושות ועריקים והצבא הפועלים לצד כוחות האופוזיציה ובפעולות של הצבא הסורי נגד מפגינים. כמו כן נודע כי אחד מהתוקפים נהרג במהלך הפעולה נגד שיירות הצבא הנאמנים לנשיא אסד. במהלך היממה האחרונה נמסרו על עימותים נוספים בין כוחות-הביטחון של סוריה הנאמנים לבשאר אל-אסד לבין עריקים וחוליות חמושות הפועלות לצד האופוזיציה הסורית הפועלת מטורקיה ומלבנון. מקורות נוספים ציינים כי לאחרונה ישנה חדירה של פעילי טרור מארגון אל-קאעידה המגיעים מעיראק לסוריה דרך הגבול המשותף כדי לתמוך בתנועת האחים המוסלמים הסורית. מקורות באופוזיציה הסורית הנמצאים בטורקיה מסרו כי עד כה ערקו אלפי חיילים סורים על נשקיהם. נציגי הליגה הערבית נפגשו ב-30 באוקטובר 2011 עם שר-חוץ הסורי, ואליד אל-מועלם, בעיר דוחא שבקטאר, במטרה להשפיע על המשטר העלווי להפסיק את שפיכות הדמים בסוריה ואת פעילותם האלימה של כוחות-הביטחון כלפי האזרחים. מקור מדיני סיני מסר לנשיא אסד איגרת ובו דרישה מפורשת מהצמרת הסינית לערוך רפורמות פוליטיות בסוריה בעקבות ההתקוממות העממית שפרצה ב-15 במרס 2011. כמו כן נמסר שהדרישה הסינית הייתה להפסיק את האלימות באופן מיידי. הנשיא סורי, אסד, מסר לטלוויזיה הרוסית בשפה הערבית כי הוא מסתמך על התמיכה הרוסית במשטרו. ברחבי העולם ממשיכות ההפגנות של סורים נגד המשטר העלווי. מקורות רשמיים בסוריה חוזרים ואומרים כי אם המערב יתערב בסוריה, המשטר "יצית את המזרח התיכון". הטלוויזיה הסורית הקרינה כתבה על הפגנות תמיכה באסד של דרוזים ממחוז סווידא. מקור תקשורתי בקהיר מסר על עימותים אלימים שפרצו בין תומכי המשטר למתנגדיו במהלך הפגנות שנערכו ליד השגרירות הסורית בקהיר. כמו כן נערכו הפגנות של תומכי המשטר ומתנגדיו בעיר ביירות שבלבנון. הפגנה של תומכי המשטר ומתנגדיו נערכה גם בלונדון ליד השגירות הסורית. מזכ"ל האו"ם שוב גינה את מסע הרצח של המשטר נגד המפגינים המוחים נגד משפחת אסד.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-30 באוקטובר 2011 על הריגתם של 18 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה במערב המדינה. כמו כן נועד על הריגתו של פעיל טרור מוסלמי מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז בגראם.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-30 באוקטובר 2011 על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן.
--
פקיסטן – טרור – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-30 באוקטובר 2011 על הריגתם של לפחות 6 בני-אדם באירועי טרור אתני שהתרחשו במהלך היממה האחרונה בעיר קראצ'י ובאזורים נוספים.
--
עיראק – טרור: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-30 באוקטובר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם (4 מהם שוטרים) בפיגוע שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור העיר בגדאד.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-30 באוקטובר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם מירי של אנשי כוחות-הביטחון לעבר מפגינים שיצאו למחות נגד המשך שלטונו של עלי עבדאללה סאלח.
--
סומליה – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות תקשורתיים בסומליה מסור ב-30 באוקטובר 2011 על הריגתם של 21 בני-אדם בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום סומליה נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. מקור אחר טען כי את ההתקפה ערכו מטוסי-קרב של ממשלת סומליה.
--
דרום-סודאן – טרור אתני: מקורות רשמיים בדרום-סודאן מסרו ב-30 באוקטובר 2011 על הריגתם של 80 בני-אדם בהתקפות של פעילי טרור ומורדים מקומיים הפועלים בדרום סודאן. חלק מהארגונים הללו פועלים בהשראה של ממשלת חרטום האסלאמית של עומר אל-באשיר.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-30 באוקטובר 2011 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים בהתקפה אווירית של הצבא הפיליפיני על בסיסי טרור הפועלים בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-27 באוקטובר 2011 על הריגתם של 16 פעילי טרור מוסלמים בעקבות מבצע צבאי נרחב שנערך בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-25 באוקטובר 2011 על הפצצה אווירית של חיל-האוויר הפיליפיני נגד מטרות של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. בשבועיים האחרונים נהרגו לפחות 33 חיילים פיליפיניים בפיגועים של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. דובר צבאי רשמי מסר כי מתנהל מבצע צבאי נרחב נגד אנשי ארגון הטרור הפועל בדרום המדינה בהשתתפותם של כוחות רגליים ואוויריים. מידע נוסף: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-23 באוקטובר 2011 על הריגתם של 8 בני-אדם - 2 חיילים ו-6 אזרחים - מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-21 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 חיילים פיליפינים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מאז תחילת השבוע נהרגו 27 חיילים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום הפיליפינים.
--
ישראל – עזה – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-30 באוקטובר 2011 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי שהיה חבר בחוליה לשיגור טילים לעבר ישראל. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בעזה מסרו ב-29 באוקטובר 2011 על הריגתם של 9 פעילי טרור מוסלמים מארגון הג'יהאד האסלאמי בחיסול-ממוקד ישראלי שנערך נגד חולייה של פעילי טרור שירו את טיל הגראד לעבר ישראל לפני ימים אחדים. בין ההרוגים היה פעילי טרור בכיר בזרוע הצבאית של הארגון. בתגובה לחיסול, פעילי טרור מוסלמים בעזה ירו רקטות לעבר ישראל וכתוצאה מהירי נהרג אזרח ישראלי - עמי משה, בן 59, אב לארבעה, תושב אשקלון.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: