Saturday, October 15, 2011

78 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בסומליה; 13 פעילי טרור נהרגו באפגניסטן; 12 הרוגים בסוריה; 6 הרוגים בתאילנד; 6 הרוגים בלוב; 4 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן; הרוג בניגריה; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-14 באוקטובר 2011 על הריגתם של 12 בני-אדם מירי של כוחות-הביטחון לעבר מפגינים שיצאו למחות נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. רובם כנראה נהרגו בעיר חלב. דוברים באופוזיציה הסורית מסרו כי ביומיים האחרונים נהרגו לפחות 36 בני-אדם – 25 מהם היו חיילים ושוטרים שנפגעו בפעולות של עריקים נגד נאמני המשטר. מקור רשמי בסוריה מסר על הריגתם של 10 חיילים מירי של חמושים שפעלו באזור מחוז אידליב שבצפון סוריה.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות רשמיים בלוב מסרו ב-14 באוקטובר 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם בקרבות הנערכים בעיר סירט בין כוחות האופוזיציה לבין נאמניו של קדאפי המתרכזים בעיר. מקורות נוספים ציינו כי בימים האחרונים נהרגו עשרות בני-אדם – חיילים ואזרחים – בקרבות המרים המתנהלים בעיר. כוחות נאט"ו מפציצים ללא הרף גם מתחמים הנחשבים לאזרחיים – לעיתים קרובות ללא כל הצדקה. שיקומה של לוב יעלה מיליארדים רבים של דולרים.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-14 באוקטובר 2011 על הריגתו של חייל נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בדרום המדינה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-14 באוקטובר 2011 על הריגתם של 13 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בעקבות פעילות צבאית יזומה ומשותפת של הצבא האפגני וכוחות נאט"ו שפעלו בצפון אפגניסטן.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-14 באוקטובר 2011 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בצפון-מערב פקיסטן. מידע נוסף: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-13 באוקטובר 2011 על הריגתם של 12 פעילי טרור מוסלמים מחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן. בין ההרוגים היה בכיר ב"רשת חאקאני" האחראית להריגתם של מאות חיילי נאט"ו באפגניסטן בשנים האחרונות.
--
סומליה – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-14 באוקטובר 2011 על הריגתם של 78 בני-אדם ועל פציעתם של 100 נוספים בסדרה של חיסולים-ממוקדים אמריקאים שנערכה בדרום סומליה. בשנה האחרונה החלה ארה"ב להפעיל מדיניות של חיסולים-ממוקדים נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" במטרה לסייע לממשלת סומליה הנוכחית הנהנת מסיוע של מדינות מערביות אחדות. בחודש ספטמבר 2011 נהרגו בסומליה 61 בני-אדם בחיסולים-ממוקדים אמריקאים.
--
ניגריה – טרור: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-14 באוקטובר 2011 על הריגתו של שומר בבית-כלא בידי פעיל טרור מוסלמי שנעצר לאחרונה.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-14 באוקטובר 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם בשתי תקריות טרור שהתבצעו בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום תאילנד. מאז שנת 2004 נהרגו בדרום תאילנד בטרור אסלאמי למעלה מ-5,000 בני-אדם.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: