Saturday, October 22, 2011

50 הרוגים באפגניסטן; 30 הרוגים בפקיסטן; 24 הרוגים בסוריה; 15 פעילי טרור נהרגו במאוריטניה; 10 הרוגים בסומליה; 4 הרוגים בעיראק; 2 חיילים נוספים נהרגו בפיליפינים; טורקיה מנהלת מלחמת חורמה נגד המחתרת הכורדית;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-21 באוקטובר 2011 על הריגתם של 24 בני-אדם מירי של אנשי כוחות-הביטחון לעבר מפגינים בסוריה שיצאו לחגוג את הריגתו של מועמר קדאפי לאחר תפילות יום השישי. בהפגנת ענק שנערכה בעיר חומס נהרגו לפחות 10 בני-אדם מירי של כוחות-הביטחון. מקורות נוספים ציינו כי במהלך היממה האחרונה נערכו עימותים אלימים בין מפגינים לאנשי כוחות-הביטחון ולאנשי כוחות "השביחה" המסייעים באכזריות למשטר העלווי של אסד באמצעות רצח, הרג ואונס של נשים ברחבי סוריה. ברחבי סוריה נתלו כרזות חדשות המציינות את גורלו העתידי של אסד שיהיה דומה לגורלו של קדאפי. חשוב לציין שמפגינים בירדן ובתימן הביעו סיפוק מגורלו של קדאפי וטענו כי גורל מנהיגיהם יהיה דומה גם בירדן ובתימן. דוברים רשמיים בסוריה האשימו פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה שהגיעו מעיראק כדי לסייע לכוחות האופוזיציה לבצע "פיגועים" נגד כוחות-הביטחון.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-21 באוקטובר 2011 על הריגתם של לפחות 50 פעילי טרור מוסלמים התקפה אווירית מסיבית שנערכה נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בדרום המדינה. מקורות צבאיים באפגניסטן אישרו כי נהרגו עשרות פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בהתקפה אווירית שנערכה בדרום המדינה. דובר צבאי באפגניסטן מסר כי "מספר עצום" של פעילי טרור נהרגו בדרום אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-21 באוקטובר 2011 על הריגתם של 30 בני-אדם – 3 חיילים ו-27 פעילי טרור מוסלמים – בעקבות מבצע צבאי נרחב שנערך נגד ארגון הטליבאן הפועל באזור הגבול בין פקיסטן לאפגניסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-21 באוקטובר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעה ביממה האחרונה באזור סאדר סיטי. מקור נוסף טען כי אחד מההרוגים היה בעיר בגדאד בעקבות פיצוץ של מטען-חבלה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-21 באוקטובר 2011 על הריגתם של 10 חיילים מ"האיחוד האפריקאי" הפועלים בעיר מוגדישו בהיתקלות עם פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-שבאב המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. מקור בארגון אל-שבאב טען כי בקרב נהרגו לפחות 50 חיילים מ"האיחוד האפריקאי".
--
מאוריטניה – מאלי – טרור: מקורות צבאיים רשמיים במאוריטניה מסרו ב-21 באוקטובר 2011 על הריגתם של 15 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בפעילות צבאית יזומה שנערכה בידי הצבא של מאוריטניה שפעל באזור הגבול עם מאלי. שתי המדינות, יחד עם מדינות נוספות באזור, חתמו על שיתוף פעולה צבאי במלחמה נגד פעילי טרור אסלאמיים הפועלים בצפון ובמערב אפריקה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-21 באוקטובר 2011 כי המבצע הצבאי שנערך נגד פעילי המחתרת הכורדית בצפון עיראק נמשך. הצבא הטורקי מפעיל אלפי חיילים ועשרות כלי-טיס בצפון עיראק בעקבות הריגתם של 24 חיילים טורקים בהיתקלות עם חברי המחרת הכורדית הפועלת במזרח טורקיה. עד כה לא נמסר על מספרם המדויק של הנפגעים.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מרו ב-21 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 חיילים פיליפינים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מאז תחילת השבוע נהרגו 27 חיילים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום הפיליפינים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: