Saturday, October 1, 2011

46 הרוגים בסומליה; 18 הרוגים בסוריה; 18 הרוגים בעיראק; 12 הרוגים בניגריה; 6 הרוגים בטורקיה; 4 הרוגים בסודאן; הרוג נוסף בקשמיר; אנוואר אל-אוולאקי נהרג בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בתימן;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-30 בספטמבר 2011 על הריגתם של 18 בני-אדם מירי של כוחות-הביטחון נגד מפגינים שיצאו למחות נגד המשטר לאחר תפילות יום-השישי. מקורות נוספים ציינו כי במהלך היממה האחרונה נערכו הפגנות ועימותים נוספים ברחבי סוריה בין כוחות הביטחון לבין תושבים שיצאו למחות נגד המשטר.
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים בארה"ב ובתימן מסרו ב-30 בספטמבר 2011 על הריגתו של אנוואר אל-אוולאקי בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך באזור הגבול בין תימן לסעודיה. אוולאקי, יליד ארה"ב ממוצא תימני, היה אחראי לשורה ארוכה של פיגועים נגד ארה"ב והיה מועמד לרשת את אוסמה בן-לאדן שחוסל בידי האמריקאים על אדמת פקיסטן במאי 2011. אוולאקי העניק הכשר דתי לרופא האמריקאי ממוצא מוסלמי להוציא לפעול את הפיגוע ההמוני בבסיס האמריקאי בפורט הוד שבמהלכו נהרגו 13 אמריקאים. כמו כן אוולאקי העניק הכשר דתי לבצע פיגוע המוני במטוס אמריקאי מעל העיר דטורייט בדצמבר 2009.
--
סומליה – טרור: מקורות בסומליה מסרו ב-30 בספטמבר 2011 על הריגתם של 40 חיילים סומלים ו-6 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-שבאב בעקבות מתקפה של הארגון בדרום סומליה. ארגון אל-שבאב מזוהה עם ארגון אל-קאעידה ביצע נסיגה טקטית לאחרונה מהעיר מוגדישו כחלק מההיערכות החדשה של הארגון ברחבי סומליה. בשבועות האחרונים האמריקאים מנהלים מערכת של חיסולים-ממוקדים ברחבי סומליה נגד חברי הארגון, ונודע על הריגתם של עשרות מהם במהלך החודשים האחרונים. בשנה האחרונה סומליה סובלת מבצורת קשה הגורמת למותם של עשרות אלפי בני-אדם, אולם חברי הארגון "אל-שבאב" מונעים בכוח סיוע מערבי לנזקקים. מקורות באו"ם מסרו לאחרונה על 700,000 בני-אדם נמצאים בסכנת מוות לנוכח המצב הקשה השורר בסומליה.
--
סודאן - דרום קורודפאן: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-30 בספטמבר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם בהפצצה אווירית של צפון-סודאן האסלאמית נגד מטרות אזרחיות הנמצאות בדרום-קורדופאן – אזור המבקש לפרוש מצפון-סודאן ולקבל ריבונות מלאה בדומה לדרום-סודאן.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-30 בספטמבר 2011 על הריגתם של 12 בני-אדם בדרום המדינה. מקורות רשמיים מסרו כי הרצח התבצע כנראה על רקע עימותים אלימים בין מוסלמים לנוצרים שגרמו למות הרוגים מאז תחילת שנת 2011. מקור נוסף ציין כי מאז אוגוסט האחרון נהרגו כ-70 בני-אדם באזור זה בעימותים אלימים בין מוסלמים לנוצרים.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-30 בספטמבר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם בחילופי-אש בין חיילים טורקים לחברי המחתרת הכורדית הפועלת במזרח טורקיה. בחודשים האחרונים נהרגו עשרות בני-אדם בעימותים אלימים שפרצו בין כוחות-הביטחון של טורקיה לבין חברי המחתרת הכורדית הדורשת עצמאות לכורדים. כמו כן נמסר על מחבל מתאבד שפעל ליד מחסום משטרתי בדרום אנטליה, אולם בפיגוע נפצעו 2 בני-אדם.
--
הודו – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-30 בספטמבר 2011 על הריגתו של אדם נוסף בקרבות הנערכים זה היום הרביעי בחבל קשמיר בין כוחות הביטחון לבין פעילי טרור מוסלמים הפועלים בחבל. עד כה נהרגו 9 בני-אדם – 2 חיילים ו-7 פעילי טרור מוסלמים.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-30 בספטמבר 2011 על הריגתם של 18 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל במהלך הלוויה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: