Friday, October 21, 2011

מועמר קדאפי חוסל בלינץ' בידי מורדים; 26 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בסומליה; 20 הרוגים נוספים באפגניסטן; 10 הרוגים בסוריה; 9 הרוגים בפקיסטן; 6 הרוגים כורדים נוספים בטורקיה; 4 הרוגים בעיראק; 3 הרוגים בניגריה; 2 הרוגים בתימן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-20 באוקטובר 2011 על הריגתם של 10 בני-אדם נוספים מירי של כוחות-הביטחון של סוריה שפעלו נגד מפגינים ועריקים במהלך היממה האחרונה. שר-החוץ של סוריה מסר כי סוריה מסוגלת לנהל את ענייניה בעצמה ללא כל התערבות של גורמים זרים בסוריה. לעומת זאת, גורמים בכירים באופוזיציה הסורית מסרו ב-20 באוקטובר 2011 כי הם שוקלים לבקש ממדינות זרות להתערב באורח תקיף ופעיל בסוריה במטרה להגן על האזרחים לאור אכזריותם של כוחות-הביטחון הנאמנים לנשיא העלווי בשאר אל-אסד. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-20 באוקטובר 2011 על הריגתן של 3 אחיות קטנות מירי של כוחות-הביטחון של סוריה שפעלו בעיר חומס. הידיעות על הריגתו של קדאפי בלוב, מעוררות תקווה גדולה מאוד בקרב אנשי האופוזיציה הסורית הפועלים נגד בשאר אל-אסד. בשעות הערב יצאו אלפי סורים בעיר חומס עם דגלים של לוב וסוריה כדי לחגוג את חיסולו של מועמר קדאפי כדי לאותת לבשאר אל-אסד שזה יהיה גם סופו.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים רשמיים בלוב הקשורים למועצה המהפכנית מסרו ב-20 באוקטובר 2011 על הריגתו של קולונל מועמר קדאפי כנראה בהפצצה של כוחות נאט"ו של שיירה של נאמניו בעיר סירט. מקור לובי נוסף מסר כי קדאפי נתפס בבור מחבוא בעת השתלטות של כוחות האופוזיציה על הנקודות האחרונות בהן החזיקו נאמני קדאפי בעיר סירט – שהיא עיר הולדתו של קדאפי. דיווחים נוספים מסרו כי קדאפי נפצע באורח קשה ברגליו והוא מת בדרכו לטיפול בבית-חולים הנמצא בעיר סירט. מקור נוסף טען כי קדאפי נפגע בראשו. הטלוויזיה הלובית הנשלטת בידי המועצה המהפכנית מסרה ב-20 באוקטובר 2011 בשעה 14:00 כי גופתו של קדאפי הועברה לעיר מיסרטה. דוברים נוספים במועצה המהפכנית מסרו על תפיסתם של בכירים נוספים מנאמני קדאפי בעיר סירט. במהלך השבועות האחרונים התחוללו קרבות עקובים מדם בעיר סירט בין כוחות האופוזיציה לבין נאמני קדאפי שגרמו למאות הרוגים משני הצדדים. גם ההפצצות של כוחות נאט"ו גרמו למאות הרוגים מידי שבוע בעיר סירט ובסביבותיה. ככול הידוע מאז שהחלה ההתקוממות נגד קדאפי נהרגו כ-30,000 בני-אדם. מקורות תקשורתיים ברחבי לוב העבירו בשידור חי במהלך היום את גילויי השמחה של האזרחים והלוחמים עם היוודע דבר הריגתו של קדאפי לאחר 42 שנים בהן שלט על לוב. דוברים מדיניים בארה"ב מסרו ב-20 באוקטובר 2011 כי הם מנסים לאשר את דבר מותו של קדאפי. בשעה 15:00 המורדים בלוב פרסמו את תמונת גופתו של קדאפי עם פגיעות קשות בראשו. ארגוני טרור אסלאמיים הצליחו להשתלט על מחסני נשק רבים ברחבי לוב מאז שהחלה ההתקוממות נגד קדאפי. דובר נאט"ו מסר ב-20 באוקטובר 2011 בשעה 16:00 כי כוחות אוויריים של נאט"ו הפציצו את השיירה של קדאפי שיצאה מהעיר סירט לכיוון מיסרטה. אולם, סביר להניח שקדאפי לא נהרג בהפצצה של כוחות נאט"ו. הטלוויזיה הלובית שידרה סרטון קצר בו נראית גופתו של קדאפי מוקפת בלוחמים לובים שכנראה הם אלה שירו בו. כמו כן נודע על הריגתו של בנו של קדאפי, אבו יונס, במהלך התקרית בעיר סירט. לאחר שנודע דבר הריגתו של קדאפי, נשיאות האיחוד האירופאי פרסמה הודעה ש"הריגתו של קדאפי היא קץ עידן העריצות". דוברים בלוב מסרו מיד לאחר פרסום הסרטון שבמקום הריגתו של קדאפי התגלו גופות רבות של לוחמים ואזרחים. מאות שכירי-חרב אפריקאים שנלחמו למען קדאפי נכנעו באזור העיר סירט לאחר שנודע דבר הריגתו של קדאפי. גורמים לא רשמיים בלוב מסרו כי למעשה קדאפי נתפס חי והוצא להורג בו במקום כדי למנוע את המשכה של מלחמת האזרחים המתנהלת בין השבטים היריבים בלוב אם הוא היה עומד למשפט בגין מעשיו בלוב ב-42 שנות שלטונו. בשעות הערב של ה-20 באוקטובר 2011 הטלוויזיה הלובית הציגה סרטון בו נראה אקדחו האישי המוזהב של קדאפי. כמו כן הוצגו סרטונים אחדים בו נראה קדאפי נגרר חי אך פצוע לתוך טנדר בידי מורדים משולהבים שכנראה חיסלו אותו דקות אחדות לאחר מכן. גם בנו של קדאפי, מועתאסם, נהרג במהלך היום. גורלו של סייף אל-אסלאם, בנו הנוסף של קדאפי, עדיין אינו ידוע.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-20 באוקטובר 2011 על הריגתם של 20 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך היממה האחרונה בפעולות אחדות שנערכו נגד פעילי הארגון שנערכו ברחבי אפגניסטן. מקור צבאי בכיר בנאט"ו אישר כי במהלך עשרת הימים האחרונים נהרגו 115 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במחוז קונאר בפעילות צבאית יזומה של כוחות נאט"ו.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-20 באוקטובר 2011 על הריגתם של 4 חיילים ו-5 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור הגבול עם אפגניסטן. בשבועות האחרונים ממשלת פקיסטן מנהלת מערכה קשה נגד פעילי טרור מארגון הטליבאן הפועלים באזור הגבול בין פקיסטן לאפגניסטן. בשבועות האחרונים נודע על הריגתם של מאות בני-אדם באזור זה הכוללים חיילים, פעילי טרור ואזרחים חפים-מפשע.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-20 באוקטובר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם בסדרה של פעולות טרור שהתרחשה במהלך היממה האחרונה בעיראק. בין ההרוגים היה קולונל בצבא העיראקי.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-20 אוקטובר 2011 על הריגתם של 2 אזרחים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום המדינה.
--
סומליה – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות תקשורתיים ומודיעיניים בסומליה מסרו ב-20 באוקטובר 2011 על הריגתם של 26 בני-אדם בחיסול-ממוקד נוסף שנערך על-ידי האמריקאים הפועלים במערב סומליה נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. מאז תחילת חודש אוקטובר 2011, ארה"ב החלה לפעול באגרסיביות רבה יותר נגד פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" הפועלים במרחבי סומליה. בחודש אוקטובר 2011 נהרגו לפחות 200 פעילי טרור מוסלמים בחיסולים-ממוקדים אמריקאים שהתבצעו בסומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-20 באוקטובר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון המדינה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-20 באוקטובר 2011 כי המבצע הצבאי הנרחב נגד פעילי המחתרת הכורדית הפועלת בצפון עיראק נמשך. מקורות בעיראק ומקורות כורדיים לא מסרו על מספרם המדויק של הנפגעים. מקור טורקי מסר על הריגתם של לפחות עוד 6 פעילים חברי המחתרת הכורדית במהלך המבצע בעיראק. ככול הידוע נהרגו עד כה 21 פעילים כורדים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: