Friday, October 14, 2011

20 הרוגים נוספים בסוריה; 16 הרוגים בעיראק; 12 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן; 8 פעילי טרור נוספים נהרגו בפקיסטן; 2 הרוגים בטורקיה; 2 עובדי סיוע ספרדים נחטפו בידי פעילי טרור מוסלמים מסומליה; עובד סיוע נוסף נהרג בעיר מוגדישו שבסומליה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-13 באוקטובר 2011 על הריגתם של 13 בני-אדם בקרבות שפרצו בין כוחות-הביטחון של סוריה לבין עריקים מהצבא הנלחמים נגד נאמניו של בשאר אל-אסד. מקורות נוספים ציינו כי במהלך היממה האחרונה נרשמו עימותים רבים בין כוחות-הביטחון לבין מפגינים בערים אחדות ברחבי סוריה.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-13 באוקטובר 2011 על הריגתם של 16 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בשכונה השיעית באזור העיר בגדאד. הפיגוע הזה התבצע יומיים לאחר הפיגוע הקשה שהתבצע בעיר בגדאד בעקבותיו נהרגו 25 בני-אדם.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-13 באוקטובר 2011 על הריגתם של 12 פעילי טרור מוסלמים מחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן. בין ההרוגים היה בכיר ב"רשת חאקאני" האחראית להריגתם של מאות חיילי נאט"ו באפגניסטן בשנים האחרונות.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-13 באוקטובר 2011 על הריגתם של 8 פעילי טרור מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז אורקזאי.
--
סומליה – קניה – חטיפות: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-13 באוקטובר 2011 על חטיפתם של 2 עובדי סיוע מספרד בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שחדרו לקניה מהגבול הסומלי. כמו כן נמסר ממקור נוסף של הריגתו של עובד סיוע זר בעיר מוגדישו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב". גורם רשמי בסומליה מסר כי בימים האחרונים מתנהלים קרבות דמים בין חיילי הממשלה לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הנמצאים באזורים אחדים מסביב לעיר מוגדישו. מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו כי בית-החולים המרכזי בעיר מוגדישו הופגז בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב".
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-13 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של חברי המחתרת הכורדית הפועלת במזרח טורקיה. מקורות מודיעיניים בטורקיה מסרו ב-13 באוקטובר 2011 כי לאור ההרוגים הרבים של השבועות האחרונים, ממשלת טורקיה מכינה מבצע צבאי נרחב נגד חברי המחתרת הכורדית בשיתוף פעולה עם ממשלת עיראק וממשלת איראן. לפני שבועות אחדים נערך מבצע צבאי הן על-ידי טורקיה והן על ידי איראן נגד חברי המחתרת הכורדית שבמהלכו נהרגו מאות בני-אדם.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


1 comment:

לימודי משפטים said...

תודה רבה על החדשות המעניינות והדי עגומות. אבל בכל זאת תודה.