Sunday, October 30, 2011

16 הרוגים נוספים בסוריה; 15 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 15 הרוגים בדרום-סודאן; 9 טרוריסטים נהרגו בעזה; 6 הרוגים בפקיסטן; 5 הרוגים בעיראק; 4 הרוגים נוספים באפגניסטן; 3 הרוגים בטורקיה בפיגוע התאבדות; הרוג בקווקז; 51 חיילים מבורונדי נהרגו בסומליה; ישראלי נהרג מפגיעת טיל בדרום-ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות ערביים מחוץ לסוריה מסרו ב-29 באוקטובר 2011 על הריגתם של 16 בני-אדם נוספים מירי של אנשי כוחות-הביטחון לעבר מפגינים שיצאו למחות נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. על-פ הערכתנו נהרגו ביומיים האחרונים יותר מ-50 בני-אדם מירי של אנשי כוחות-הביטחון ובעימותים אלימים שפרצו עם חוליות חמושות של עריקים מהצבא הסורי. מקורות נוספים במזרח סוריה מסרו על הקמתו של ארגון צבאי חמוש שמטרתו העיקרית היא להילחם בכוחות הצבא הנאמנים לבשאר אל-אסד. ארגון הגג של ארגוני האופוזיציה הנמצא בטורקיה והזוכה ליחס אוהד מצד השלטונות הטורקיים, החל להתארגן לקראת שליחת חוליות של חיילים לשעבר על-מנת לתמוך בלחימה אפקטיבית נגד הכוחות הנאמנים למשטר העלווי. בשל המצב הביטחוני הקשה השורר באזורים אחדים ברחבי סוריה, הוחלט כי חיילים סורים ינועו בשיירות בלבד עם חיפוי של כוחות משוריינים. דרכים אחדות המובילות לערים הגדולות נהפכו למסוכנות ביותר עבור אנשי צבא. מאז החלה ההתקוממות נגד בשאר אל-אסד ב-15 במרס 2011, נהרגו יותר מ-1,150 חיילים ושוטרים שפעלו למען המשטר. מקורות שונים בסוריה מסרו ב-29 באוקטובר 2011 על הפגזות של העיר חומס בידי הצבא הסורי הפועל נגד מתנגדי המשטר העלווי.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן ובנאט"ו מסרו ב-29 באוקטובר 2011 על הריגתם של 13 חיילי נאט"ו – כולם אמריקאים – בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים באזור העיר קאבול. כמו כן נסמר מפי דובר נאט"ו על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו במזרח אפגניסטן מירי של פעיל טרור מוסלמי מארגון הטליבאן שלבש מדים של הצבא האפגני.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-29 באוקטובר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. מקור צבאי מסר כי הארבעה נהרגו באירוע שבו נהרגו 13 חיילי נאט"ו.
--
פקיסטן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-29 באוקטובר 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם בעימותים אלימים שפרצו בין שתי מיליציות מקומיות הפועלות על בסיס אתני בעיר קראצ'י. מאז תחילת שנת 2011 נהרגו בעיר קראצ'י מאות בני-אדם בעימותים אלימים בעידודם של פעילי טרור מארגון הטליבאן המבקשים להגביר את המתח העדתי והפוליטי בעיר.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-29 באוקטובר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרה של פעולות טרור שהתבצעה במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. עוד עשרות אזרחים, חיילים ושוטרים נפצעו בפיגועים הללו. מקור צבאי מוסמך מסר כי בפיגוע הכפול שהתבצע בעיר בגדאד לפני ימים אחדים נהרגו 32 בני-אדם.
--
בורונדי – סומליה – אל-שבאב: מקורות צבאיים רשמיים בבורונדי אישרו ב-29 באוקטובר 2011 כי במהלך השבוע האחרון נהרגו 51 חיילים מבורונדי בקרבות עם פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב". חילי בורונדי פעולים בסומליה במסגרת הסיוע המוגש לממשלת סומליה מטעם "האיחוד האפריקאי". מקור צבאי בסומליה מסרו ב-29 באוקטובר 2011 על התקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" על מוסדות ממשלתיים וצבאיים בעיר מוגדישו. לא נסמר על נפגעים מדויקים בשל האירוע. כמו כן נמסר מפי דובר צבאי בקניה כי הצבא הקנייתי יישאר בתחומי סומליה עד להחזרת השקט בגבול המשותף בין שתי המדינות.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות צבאיים בדרום-סודאן מסרו ב-29 באוקטובר 2011 על הריגתם של 15 בני-אדם – מהם 9 חיילים – התקפה של מורדים על מתקן נפט. מאז תחילת שנת 2011, נהרגו בדרום-סודאן לפחות 3,000 בני-אדם בעימותים ובפיגועי טרור של בדלנים ושל קבוצות טרור הנתמכות בידי ממשלת חרטום האסלאמית של עומר אל-באשיר בצפון-סודאן.
--
ישראל – עזה – טרור: מקורות תקשורתיים בעזה מסרו ב-29 באוקטובר 2011 על הריגתם של 9 פעילי טרור מוסלמים מארגון הג'יהאד האסלאמי בחיסול-ממוקד ישראלי שנערך נגד חולייה של פעילי טרור שירו את טיל הגראד לעבר ישראל לפני ימים אחדים. בין ההרוגים היה פעילי טרור בכיר בזרוע הצבאית של הארגון. בתגובה לחיסול, פעילי טרור מוסלמים בעזה ירו רקטות לעבר ישראל וכתוצאה מהירי נהרג אזרח ישראלי – עמי משה, בן 59, אב לארבעה, תושב אשקלון.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-29 באוקטובר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם – מחבלת מתאבדת ו-2 אזרחים נוספים – בפעולת תגמול של המחתרת הכורדית הפועלת במזרח המדינה. הפיגוע התבצע ליד מטה המפלגה של ארדואן בעיר השוכנת במזרח טורקיה. מאז שנת 1984 נהרגו בטורקיה יותר מ-45,000 בני-אדם בעימותים אלימים בין טורקים לכורדים.
--
רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים בסוריה מסרו ב-29 באוקטובר 2011 על הריגתו של מוסלמי מתון בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים צפון הקווקז.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: