Thursday, October 20, 2011

41 הרוגים בטורקיה; 25 חיילים פיליפינים נהרגו מירי של פעילי טרור מוסלמים; 18 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בסומליה; 7 חיילים נהרגו באפגניסטן; 6 פעילי טרור נהרגו בפקיסטן; 5 חיילים נהרגו בסומליה בהתרסקות מל"ט; 2 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-19 באוקטובר 2011 על הריגתם של 10 בני-אדם מירי של כוחות הביטחון של סוריה לעבר מפגינים שיצאו למחות נגד המשטר. לעומת זאת, בעיר חאלב התקיימה ב-19 באוקטובר 2011 הפגנת תמיכה גדולה בנשיא אסד. שלטונות סוריה הצליחו להוציאו עשרות אלפי עלווים להפגנת תמיכה גדולה למרות החשש מאירועים אלימים של עריקים בעיר חאלב. מקורות נוספים מרו כי אנשי "השביחה" העלווית מבצעים מעשי הרג, רצח ואונס ברחבי סוריה נגד בני-העדה הסונית והכורדית המתרכזת במזרח סוריה.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-19 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז הארט.
--
אפגניסטן – צבא – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-19 באוקטובר 2011 על הריגתם של 7 חיילים אפגנים מפיצוץ של מטען חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים במחוז הארט. באירוע הזה נהרגו גם שני חיילי נאט"ו (ראו ידיעה קודמת).
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים ומודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-19 באוקטובר 2011 על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז קוראם. מקור מודיעיני בפקיסטן מסר כי במהלך החודשים האחרונים נערכו באזור מבצעים צבאיים רבים שניקו את מחוז קוראם מהנוכחות של ארגון הטליבאן.
--
סומליה – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בסומליה מסרו ב-19 באוקטובר 2011 על הריגתם של 5 חיילים סומלים בהתרסקות מל"ט אמריקאי בדרום סומליה. בימים האחרונים נהרגו למעלה מ-100 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בחיסולים-ממוקדים אמריקאים. מקור תקשורתי בסומליה מסר על הריגתם של 18 בני-אדם בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום סומליה נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-19 באוקטובר 2011 על הריגתם של 26 חיילים טורקים מירי של חברי המחתרת הכורדית הפועלת במזרח טורקיה. בעקבות האירוע, הצבא הטורקי הרג 15 מחברי המחתרת הכורדית במסגרת פעילות צבאית יזומה שנערכה 3 קילומטרים בתוך השטח העיראקי. גורמים בינלאומיים באירופה ובארה"ב מסייעים למחתרת הכורדית במאבקה נגד טורקיה לאור ההחלטה של המחתרת הכורדית להגביר את פעילותה נגד הצבא הטורקי הפועל במזרח המדינה. נציגי המחתרת הכורדית מגייסים מתנדבים ותקציבים ביוון, בקפריסין, בגרמניה, בדנמרק, באיטליה, בלבנון ולעיתים גם בארה"ב. ככול הידוע, המחתרת הכורדית מנהלת מערכת עניפה של הברחות נשק ותחמושת לפעילי המחתרת הפועלים באזור הגבול של איראן, עיראק וטורקיה. על-פי הערכות אחדות, הנמסרות מפי נציגים כורדים, הצבא הטורקי החל לאבד שליטה על אזורים רבים במזרח טורקיה לאור הפעילות של המחתרת הכורדית שהתגברה מאוד בחודשים האחרונים. על בסיס ההערכה הזו, אנשי המחתרת הכורדית מבקשים להרחיב את השפעתם באזור גם בעזרת לחץ בינלאומי על טורקיה מצד גורמים מדיניים במערב, וזאת למרות שארגון ה-PKK נחשב מבחינה משפטית ל"ארגון טרור" בעיני מדינות מערביות אחדות. המחתרת הכורדית מבקשת להפוך את בעייתה ל"בעיה בינלאומית" שתהווה לחץ מדיני, מוסרי וביטחוני על טורקיה. השאלה כמובן היא, האם למערב יש את האומץ המוסרי לעמוד לצדם של הכורדים החיים בטורקיה גם אם הם נוקטים בפעילות אלימה נגד הצבא הטורקי. מאז תחילת יולי 2011 ועד ל-19 באוקטובר 2011 נהרגו לפחות 320 בני-אדם – רובם כורדים.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-19 באוקטובר 2011 על הריגתם של 25 חיילים פיליפינים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מקורת צבאיים מסרו כי פעילי הטרור המוסלמים טמנו מארב לכוח צבאי פיליפיני שעסק בפעילות צבאית שוטפת בדרום המדינה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: