Thursday, October 6, 2011

17 הרוגים נוספים במרכז סומליה; 8 הרוגים בעיראק; 6 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בסומליה; 6 פעילי טרור נהרגו באפגניסטן; 2 הרוגים בתימן; חייל נהרג בפקיסטן; הטלוויזיה הסורית הציגה ראיון עם בחורה שנטען לגביה שהיא נרצחה בידי שירותי הביטחון של סוריה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: הטלוויזיה הסורית הציגה ראיון ב-5 באוקטובר 2011 עם בחורה צעירה בת 18 שמקורות באופוזיציה הסורית מסרו לגביה שהיא נמצאה כרותת איברים לאחר מעצרה בידי שירותי הביטחון של סוריה. ארגונים לזכויות אדם בסוריה טענו כי זו האישה הראשונה שנרצחה בכלא מאז שהחלה ההתקוממות העממית נגד המשטר ב-15 במרס 2011. הבחורה טענה בראיון שהיא ברחה מהבית ביולי 2011 בגלל הטרדותיו של אחיה. גם ארגון אמנסטי טען בזמנו שהבחורה נרצחה בידי שירותי הביטחון של סוריה, וכי משפחתה מצאה את גופתה בחדר מתים בבית-חולים. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו כי אנשי מודיעין סורים חדרו ללבנון במטרה לשים את ידם על פעילי אופוזיציה בכירים הפועלים נגד המשטר מלבנון. מקורות נוספים באופוזיציה הסורית מסרו ב-5 באוקטובר 2011 על עימותים נוספים שהיו במהלך היממה האחרונה בין מפגינים לבין כוחות-הביטחון הפועלים בערים המרכזיות של סוריה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-5 באוקטובר 2011 על הריגתו של מפקד בכיר ב"רשת חאקאני" בחיסול-ממוקד אמריקאי שהתבצע במחוז קושט. כמו כן נמסר ממקורות צבאיים ב-5 באוקטובר 2011 על הריגתם של 5 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך במחזו ג'אזני.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-5 באוקטובר 2011 על הריגתו של חייל פקיסטני בהתקפת טילים שנורו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בדרום ווזיריסטן.
--
סומליה – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-5 באוקטובר 2011 על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בחיסול-ממוקד אמריקאי שהתבצע בסומליה. כמו כן נמסר על הריגתם של 17 בני-אדם בקרבות שפרצו עם פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים במרכז סומליה.
--
עיראק – טרור: מקוות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-5 באוקטובר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם במהלך שוד למימון טרור שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור העיר בגדאד. במהלך היממה האחרונה נהרגו עוד 5 בני-אדם באירועי טרור שהתרחשו ברחבי עיראק.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-5 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מטען חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מתנגדים להמשך שלטונו של עלי עבדאללה סאלח. שני ההרוגים היו חברי מיליציה פרו-ממשלתית.
==

מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: