Monday, October 10, 2011

25 הרוגים במצרים; 16 הרוגים בלוב; 11 הרוגים באפגניסטן; 9 שוטרים נהרגו בסוריה; 3 הרוגים בפקיסטן; 2 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 2 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בקשמיר; 12 פצועים בפיגוע של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום הפיליפינים;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות רשמיים בסוריה מסרו ב-9 באוקטובר 2011 על הריגתם של 9 שוטרים מירי של חמושים שפעלו נגד כוחות-הביטחון בעיר אל-חמה. מקורות רשמיים הוסיפו של האירוע התרחש ב-8 באוקטובר 2011. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו כי במהלך היממה האחרונה נרשמו עימותים נוספים בין תושבים לכוחות-הביטחון בערים אחדות ברחבי סוריה. בעקבות חיסולו של מנהיג הכורדים בידי כוחות-הביטחון של סוריה, הותקפו נציגויות סוריה בגרמניה ובשוויץ בידי מפגינים כורדים שביקשו למחות על המעשה. גם בטורקיה יצאו כורדים למחות על המעשה ולהפגין נגד מדיניות ממשלת טורקיה כלפי המיעוט הכורדי לאורך כל השנים האחרונות. מרבית הכורדים החיים בסוריה אינם נחשבים לאזרחים, ולפיכך הם אינם נהנים מזכויות שמהן נהנים בני העדה העלווית ומיעוטים אחרים המקורבים לשלטון.
--
מצרים – מלחמת אזרחים - קופטים: מקורות במצרים מסרו ב-9 באוקטובר 2011 על הריגתם של 25 בני-אדם ועל פציעתם של 200 נוספים מירי של כוחות-הביטחון של מצרים לעבר קופטים שיצאו למחות נגד המדיניות הממשלתית כלפי העדה ומחאה על תקיפות של כנסיות בידי מוסלמים קיצונים. מאז שהחלה ההתקוממות המצרים התרבו התקיפות נגד הקופטים במצרים המהווים כ-10 אחוזים מהאוכלוסייה. העדה הקופטים סובלת מאלימות, רצח, אונס, חטיפות של נשים והרס כנסיות כמעט מידי יום.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בממשלה הזמנית של לוב מסרו ב-9 באוקטובר 2011 כי בקרבות הנערכים נגד כוחותיו של קדאפי המתרכזים בעיר סירט נהרגו 16 מורדים לובים. מקורות נוספים מסרו שהקרבות בעיר סירט מתנהלים מבית לבית ומסמטה לסמטה. כוחות של קדאפי מתגודדים במתחם בעיר סירט המכיל כ-700 מבנים.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-9 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בדרום המדינה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-9 באוקטובר 2011 על הריגתם של 10 פעילי טרור ושוטר אפגני בהתקפה של חברי ארגון הטליבאן על מתקן בטחוני הנמצא באזור מחוז נימרוז.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-9 באוקטובר 2011 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בהיתקלות עם כוחות-הביטחון הפועלים בצפון-מערב פקיסטן.
--
הודו – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-9 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים בהיתקלות עם חיילים הודים הפועלים בחבל קשמיר.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בפיליפינים מסרו ב-9 באוקטובר 2011 על פציעתם של 12 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום הפיליפינים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: