Sunday, October 2, 2011

23 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בסומליה; 6 הרוגים בסוריה; 3 שוטרים נהרגו בפקיסטן; 3 פעילי טרור נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; 2 הרוגים בעיראק; מפקד בכיר מחתרת הכורדית נהרג בטורקיה; 2 ילדים נהרגו בלוב; אלפים מנסים להימלט מהעיר סירט; מפקד בכיר ב"רשת חאקאני" נלכד באפגניסטן;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-1 באוקטובר 2011 על קרבות קשים מאוד המתנהלים בעיר רסטאן בין כוחות-הביטחון לבין מפגינים ועריקים חמושים. במהלך היממה האחרונה נמסר על הריגתם של לפחות 6 בני-אדם ברחבי סוריה בעימותים אלימים שפרצו בין כוחות-הביטחון לבין מפגינים שיצאו למחות נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. ככול הידוע עד כה, נהרגו במהלך היומיים האחרונים לפחות 30 בני-אדם – רובם כנראה בעימותים שהיו בעיר חומס ואל-חמה. מקורות רשמיים בסוריה מסרו ב-30 בספטמבר 2011 על הריגתם של 3 מאנשי כוחות-הביטחון במהלך ניסיון לפרק פצצה ממולכדת שהונחה באזור העיר דומא. מקורות רשמיים נוספים מסרו כי מאז ה-15 במרס 2011 נהרגו יותר מ-700 מאנשי כוחות-הביטחון הפועלים לצידו של בשאר אל-אסד.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טרור: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-1 באוקטובר 2011 על תפיסתו של בכיר ב"רשת חאקאני" המקורבת לארגון הטליבאן הפועל באפגניסטן ובפקיסטן. "רשת חאקאני" אחראית למותם של מאות בני-אדם באפגניסטן בשנתיים האחרונות.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-1 באוקטובר 2011 על הריגתם של 3 שוטרים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – חיסולים ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-1 באוקטובר 2011 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום ווזיריסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-1 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם בשני אירועי טרור שהיו במהלך היממה האחרונה.
--
סומליה – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בסומליה מסרו ב-1 באוקטובר 2011 על הריגתם של 23 פעילי טרור בכירים מארגון "אל-שבאב" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך במרכז סומליה. מקורות נוספים ציינו שאזרחים אחדים נפגעו בתקיפה.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-1 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 ילדים מפיצוץ של טיל שנורה בידי נאמני קדאפי לעבר העיר סירט. מקורות נוספים מסרו על אלפי תושבים מנסים להימלט מהעיר בשל הקרבות. כמו כן נמסר על נפגעים רבים בקרב האזרחים, אולם לא נמסר מספרם המדויק של ההרוגים והפצועים.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-1 באוקטובר 2011 על הריגתו של מפקד בכיר במחתרת הכורדית בהיתקלות עם כוחות-הביטחון של טורקיה הפועלים במזרח המדינה. במהלך היומיים האחרונים נהרגו לפחות 3 חיילים טורקים ו-3 פעילי המחתרת הכורדית במזרח טורקיה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: