Monday, October 3, 2011

60 הרוגים בסומליה; 47 הרוגים באפגניסטן ביממה אחת; 30 חיילים נהרגו בתימן; 19 הרוגים בניגריה; 4 הרוגים בסוריה; 4 הרוגים בעיראק; 4 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בקשמיר; 2 הרוגים בפקיסטן; 51 הרוגים בתאילנד מטרור אסלאמי בחודש ספטמבר 2011; בנו של המופתי הגדול של סוריה חוסל בידי חמושים;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-2 באוקטובר 2011 על הריגתם של 3 אזרחים מירי של כוחות-הביטחון שפעלו נגד מפגינים שיצאו למחות נגד המשך שלטונו של בשאר אל-אסד. לעומת זאת, מקורות רשמיים בסוריה על הריגתם של 4 אזרחים מירי של "חמושים" באחד מהברברים של דמשק. בדרך כלל "האנשים החמושים" היורים לעבר אזרחים הם כנופיות "השביחה" המורכבות מהעדה העלווית הפועלת למען המשטר של אסד. ויחד עם זאת, לא מן הנמנע שישנן קבוצות של עריקים מהצבא הפועלות לצדם של האזרחים נגד המשטר. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-2 באוקטובר 2011 על הקמתה של "המועצה הלאומית החדשה" שתרכז מאנקרה שבטורקיה את הפעילות האופוזיציונית שנועדה להפיל את משטרו של בשאר אל-אסד. המועצה הלאומית החדשה מורכבת מ-140 אנשי אופוזיציה מארגונים שונים הפועלים בתוך סוריה ומחוצה לה. בראש המועצה הכללית יהיו 7 חברים. בשעות הערב של ה-2 באוקטובר 2011 נודע על הירצחו של בנו של המופתי הגדול של סוריה בידי חמושים. המופתי של סוריה, אחמד באדר אל-דין חסון, מרבה להופיע בטלוויזיה הסורית. מאז תחילת המהומות ב-15 במרס 2011, חסון הביע תמיכה במפגינים, אך בלחץ השלטונות הוא נאלץ ליישר קו עם המשטר העלווי. סביר להניח ש"החמושים" שרצחו את בנו פעלו בשליחותו של בשאר אל-אסד. בשבועות האחרונים חוסלו בסוריה אנשי-רוח אחדים - ביניהם מנתח לב, מדען גרעין ואנשי אקדמיה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים וצבאיים באפגניסטן מסרו ב-2 באוקטובר 2011 על הריגתם של 9 חיילים אפגנים מפיצוץ של מטען חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במזרח המדינה. כמו כן נמסר על הריגתו של אזרח מקומי מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים במערב המדינה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-2 באוקטובר 2011 על הריגתם של 37 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות מבצעית יזומה שנערכה במוקדים אחדים ברחבי המדינה בשיתוף פעולה עם כוחות נאט"ו הנמצאים על אדמת אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-2 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 אנשי כוחות-הביטחון של פקיסטן בשתי פעולות טרור שונות שהיו במהלך היממה האחרונה בדרום-מערב המדינה. אחד מההרוגים היה קצין מודיעין בשירותי המודיעין של פקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-2 באוקטובר 2011 על הריגתם של 4 חברי מיליציה סונית אנטי אל-קאעידה מפיצוץ של מטען חבלה שהפועל באזור העיר בגדאד. כמו כן מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-2 באוקטובר 2011 כי במהלך חודש ספטמבר 2011 נהרגו בעיראק 102 אזרחים, 42 שוטרים ו-33 חיילים – סה"כ 177 בני-אדם ללא פעילי טרור מוסלמים מארגונים שונים.
--
תימן – טרור – צבא: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-2 באוקטובר 2011 על הריגתם של 30 חיילים תימנים בהפצצה של מטוס קרב בשל טעות בזיהוי. המטוס היה בפעילות מבצעית יזומה שנערכה בדרום המדינה נגד פעילי טרור מארגון אל-קאעידה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-2 באוקטובר 2011 על הריגתם של 60 בני-אדם – רובם אזרחים – בקרבות שפרצו בין חיילי הממשלה לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועל בדרום המדינה. כמו כן נמסר על מותם של עשרות ילדים ממגפת כולרה שפרצה מחדש בעיר מוגדישו.
--
ניגריה – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-2 באוקטובר 2011 על הריגתם של 19 בני-אדם בעימותים אלימים שפרצו בין שתי מיליציות אתניות הפועלות בצפון המדינה. במהלך השבועות האחרונים נהרגו עשרות נוצרים בידי מוסלמים הפעולים בצפון ניגריה.
--
הודו – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-2 באוקטובר 2011 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים היתקלות עם חיילים הודים הפועלים בחבל קשמיר.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-2 באוקטובר 2011 על הריגתם של 51 בני-אדם בפעילות טרור שהתבצעו במהלך חודש ספטמבר 2011 בדרום המדינה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור. זאת הפעם הראשונה בשנתיים האחרונות שגורמים בכירים מאוד בתאילנד מוסרים מידע מדויק על מספר ההרוגים מטרור אסלאמי המתבצע בדרום המדינה. מאז שנת 2004 נהרגו בתאילנד קרוב ל-5,000 בני-אדם מטרור אסלאמי.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: