Wednesday, October 26, 2011

100 הרוגים בלוב; 29 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בסומליה; 15 כורדים נוספים נהרגו בידי חיילי טורקיה; 7 מאנשי כוחות-הביטחון נהרגו בסוריה; 5 הרוגים בתימן; 5 הרוגים בניגריה; 4 הרוגים בפקיסטן; 3 הרוגים בעיראק; 3 הרוגים בתאילנד; הרוג בקניה בפעולת טרור אסלאמית; הצבא הפיליפיני עורך מבצע צבאי נגד פעילי טרור מוסלמים בדרום המדינה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בסוריה מסרו ב-25 באוקטובר 2011 על הריגתם של 7 מאנשי כוחות-הביטחון הפועלים לצדו של בשאר אל-אסד מירי של חמושים או עריקים שהתאגדו עם האופוזיציה כדי להילחם במשטר אסד. מקורות באו"ם מסרו ב-25 באוקטובר 2011 כי להערכתם נהרגו יותר מ-3,000 בני-אדם מאז שההתקוממות החלה ב-15 במרס 2011. שר-החוץ הסורי מסר לאחרונה על הריגתם של 1,100 אנשי כוחות-הביטחון מאז שהחלה ההתקוממות נגד המשטר. דוברים רשמיים בסוריה טורחים לציין ש"טרוריסטים זרים" אחראים לעימותים האלימים במדינה הסורית. ארה"ב הביעה את דאגתה לנוכח חדירתם של חיילים סורים לתוך השטח הלבנוני במטרה לפגוע במתנגדים סורים הפועלים נגד המשטר או בפליטים סורים שמצאו מקלט בלבנון. מקורות שונים הקשורים לאופוזיציה הסורית מסרו כי מאז שהחלו המהומות בסוריה נעצרו כ-30,000 בני-אדם בידי שירותי-הביטחון של סוריה.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-25 באוקטובר 2011 על הריגתם של 100 בני-אדם בעיר סירט מפיצוץ של מכלית-דלק. מקורות לא רשמיים מסרו כי הפיצוץ כנראה נגרם בתקלה כלשהי. מקור אחר מסר שהפיצוץ נגרם בכוונה בידי גורמים עוינים. מקורות נוספים מסרו כי באירוע נהרגו 50 בני-אדם.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-25 באוקטובר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון-מערב פקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-25 באוקטובר 2011 על הריגתו של שוטר מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור העיר בגדאד. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 בני-אדם בעיר בעקובה מפיצוץ של מטען-חבלה שכנראה הופעל בידי פעילי טרור מוסלמים.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-25 באוקטובר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם מירי של אנשי כוחות-הביטחון שפעלו נגד אנשי אופוזיציה הפועלים נגד הנשיא עלי עבדאללה סאלח.
--
קניה – טרור אסלאמי – סומליה: מקורות תקשורתיים בקניה מסרו ב-25 באוקטובר 2011 על הריגתו של אדם אחד מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בקניה. ארגון "אל-שבאב" הזהיר את קניה שאנשי הארגון יבצעו פיגועים התוך קניה לאור מעורבותה במלחמה נגד פעילי הארגון הפועלים בסומליה.
--
סומליה – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-25 באוקטובר 2011 על הריגתם של 29 בני-אדם בחיסול-ממוקד אמריקאי נוסף שנערך בדרום סומליה נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 בני-אדם בקרבות שפרצו בין שתי מיליציות מקומיות הפועלות בדרום סומליה.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-25 באוקטובר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם בעימותים אלימים ופעולות טרור של מוסלמים נגד נוצרים שהתבצעו במהלך היממה האחרונה.
--
טורקיה – כורדים: הרמטכ"ל הטורקי מסרו ב-25 באוקטובר 2011 על הריגתם של 15 פעילי המחתרת הכורדית בידי חיילים טורקים הפועלים באזור צפון-עיראק. הרמטכ"ל הטורקי הוסיף כי להערכתו נהרגו כ-270 פעילי המחתרת הכורדית מאז חודש אוגוסט 2011.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-25 באוקטובר 2011 על הריגתם של 3 אזרחים ועל פציעתם של 34 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-25 באוקטובר 2011 על הפצצה אווירית של חיל-האוויר הפיליפיני נגד מטרות של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. בשבועיים האחרונים נהרגו לפחות 33 חיילים פיליפיניים בפיגועים של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. דובר צבאי רשמי מסר כי מתנהל מבצע צבאי נרחב נגד אנשי ארגון הטרור הפועל בדרום המדינה בהשתתפותם של כוחות רגליים ואוויריים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע



No comments: