Wednesday, October 5, 2011

70 הרוגים בסומליה בפיגוע התאבדות; 49 הרוגים בסודאן; 21 הרוגים בפקיסטן; 6 הרוגים בתימן; 4 הרוגים בסוריה; 3 ניגרים נהרגו בלוב; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-4 באוקטובר 2011 על הריגתם של 4 עריקים מהצבא הסורי במהלך פשיטה צבאית שנערכה בידי כוחות-הביטחון של סוריה בצפון-מערב המדינה. במהלך היממה האחרונה נערכו עימותים רבים בין כוחות-הביטחון של סוריה הנאמנים לנשיא אסד לבין קבוצות של אזרחים שיצאו למחות נגד המשך המשטר העלווי של משפחת אסד. במהלך היממה האחרונה נמסר על מאסרים נוספים של אזרחים; פשיטות של הצבא על ריכוזי אוכלוסייה שנועדו להטיל מורא על האזרחים; הצתות של שדות ויבולים והרג של בעלי חיים המשמשים את הכפריים למחייתם. כמו כן נמסר כי במקומות אחדים נאסרו אנשי רוח שלגביהם קיים חשש שיתמכו בקבוצות אופוזיציה הפועלות נגד המשטר. דוברים אחדים מסרו כי מתרבות הידיעות על אונס נשים סוריות בידי חיילים וכוחות "השביחה" העלוויות הפועלות למען משפחת אסד. גורמי אופוזיציה בתוך סוריה הביעו התנגדות להפוך את ההתקוממות עממית נגד המשטר ל"מאבק מזוין" נגד המשטר ומוסדותיו. דובר צבאי טורקי מסר ב-4 באוקטובר 2011 על עריכת תרגיל צבאי גדול ליד הגבול עם סוריה. על-פי הערכות אחדות באזור הגבול המשותף נמצאים כ-10,000 פליטים סורים שברחו בעקבות אכזריותם של החיילים הסורים הפועלים למען המשטר העלווי של אסד. עוד נודע מפי מקורות סורים שהמבצע הצבאי הסורי באזור העיר רסתאן נגד עריקים מהצבא הסורי נמשך בגזרות אחדות בליווי של טנקים, מסוקים ומטוסים. גורמים בתוך האופוזיציה הסורית (כנראה קצינים עריקים) מסרו כי הם מבקשים להטיל על סוריה מגבלות אוויריות על-מנת להגן על האזרחים המותקפים בידי חיל-האוויר הסורי.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-4 באוקטובר 2011 על הריגתו של חייל נאט"ו (מהכוח הפולני) מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-4 באוקטובר 2011 על הריגתם של 13 מוסלמים שיעים בהתקפה רצחנית של פעילי טרור מוסלמים סונים הפועלים במסגרת ארגון הטליבאן בפקיסטן. פעילי טרור מארגון אל-קאעידה והטליבאן מתנגדים לנוכחותם של שיעים, נוצרים, יהודים וכופרים אחרים ברחבי פקיסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-4 באוקטובר 2011 על הריגתם של 9 בני-אדם – 8 פעילי טרור ו-חייל אחד – בפעילות צבאית יזומה שנערכה בידי הצבא הפקיסטני נגד ארגון הטליבאן הפועל בצפון-מערב המדינה.
--
תימן – טרור – מחאה ואלימות: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-4 באוקטובר 2011 על הריגתם של 4 חיילים בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום המדינה. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 אזרחים תימנים בהפגזה של הצבא על מפגינים שיצאו למחות נגד המשטר באזור העיר צנעא.
--
סומליה – טרור: מקורות רשמיים בסומליה מסרו ב-4 באוקטובר 2011 על הריגתם של 70 בני-אדם ועל פציעתם של 100 נוספים מפיצוץ של מאית-תופת שהופעלה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועל באזור העיר מוגדישו. הפיגוע הקטלני התבצע ליד משרד-החינוך של סומליה בעיר מוגדישו.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות צבאיים בדרום-סודאן מסרו ב-4 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 מורדים בהיתקלות עם חיילים של דרום-סודאן. דובר צבאי בדרום-סודאן הוסיף כי בהיתקלות צבאית שהייתה חיילי צפון-סודאן בחבל קורדופן נהרגו לפחות 47 חיילים של צפון-סודאן.
--
לוב – ניגריה: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-4 באוקטובר 2011 על הריגתם של 3 שכירי-חרב ניגרים שפעלו לצדו של קדאפי. למעשה זו הייתה הוצאה להורג.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: