Saturday, October 29, 2011

36 הרוגים בסוריה; 31 הרוגים באפגניסטן; 11 פעילי טרור נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן; 9 הרוגים בגבול קניה-סומליה; 2 שוטרים נהרגו בטורקיה; 2 הרוגים נוספים בפקיסטן; 2 הרוגים בחבל דארפור; מתורגמן נהרג באפגניסטן; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; קצין משטרה בכיר נהרג בתימן; שוטר נהרג בצפון-הקווקז;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-28 באוקטובר 2011 על הריגתם של 36 בני-אדם מירי של אנשי כוחות-הביטחון נגד מפגינים שיצאו למחות נגד משטרו העלווי של בשאר אל-אסד. מרבית ההרוגים היו בעיר אל-חמה במהלך הפגנת מחאה גדולה נגד המשטר. מקורות תקשורתיים שונים בעולם-הערבי מסרו כי במהלך היממה האחרונה נערכו הפגנות גדולות מאוד נגד המשטר. כמו כן נערכה הפגנת תמיכה באסד בעיר לטקיה. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו כי במלך היום הצבא הסורי הפעיל מטוסי קרב ומסוקים במקומות שונים בסוריה. קרבות היו בדרעא, בחלב, בחומס ובמחוז אידליב. אנשי אופוזיציה רבים קראו לכוחות נאט"ו להתערב בנעשה בסוריה ולעמוד לצד כוחות האופוזיציה הפועלים נגד בשאר אל-אסד. ההפגנות של היממה האחרונה היו הגדולות ביותר בשבועות האחרונים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-28 באוקטובר 2011 על הריגתו של מתורגמן אפגני שנהרג בפיגוע של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. כמו כן נמסר מפי מקורות צבאיים בנאט"ו על הריגתם של 30 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בעקבות פעילות צבאית יזומה שנערכה במזרח אפגניסטן.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-28 באוקטובר 2011 על הריגתו של חייל נאט"ו מפיצוץ של מטען-בחלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום אפגניסטן.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-28 באוקטובר 2011 על הריגתם של 11 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן. מקורות נוספים מסרו כי בעקבות החיסול נהרגו 2 פעילי טרור בכירים בארגון אל-קאעידה. מקור לא רשמי מסר כי ביומיים האחרונים נהרגו 50 בני-אדם בסדרה של חיסולים-ממוקדים אמריקאים שנערכו בפקיסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-28 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 שוטרים פקיסטנים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-28 באוקטובר 2011 על הריגתו של קצין משטרה בכיר בפיגוע של מכונית-תופת שהופעלה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום תימן. מקור נוסף מסר כי הקצין היה מפקד היחידה ללוחמה-בטרור שהייתה אחראית על כל דרום תימן.
--
קניה – סומליה – טרור: מקורות צבאיים בקניה מסרו ב-28 באוקטובר 2011 על הריגתם של 9 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-שבאב במהלך התקפה צבאית של ממשלת קניה באזור הגבול עם סומליה. מידע נוסף: מקורות רשמיים בקניה מסרו ב-27 באוקטובר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם בפיגוע של פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שחדרו לקניה מהגבול המשותף עם סומליה.
--
צפון-סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בדארפור מסרו ב-28 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של בדלנים מקומיים הפועלים בחבל דארפור. מקור בחרטום מסר כי ההרוגים נפגעו בשל מאבק בין שתי מיליציות מקומיות הפועלות בחבל דארפור.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-28 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 שוטרים טורקיים בהתקפה של חברי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום המדינה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-28 באוקטובר 2011 על הריגתו של שוטר מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: