Thursday, October 13, 2011

80 הרוגים בלוב בימים האחרונים; 26 הרוגים בעיראק; 118 פעילי טרור מוסלמים נהרגו באפגניסטן בימים האחרונים; 12 הרוגים בסוריה; 7 הרוגים נוספים באפגניסטן; 2 הרוגים בפקיסטן; 2 קצינים נהרגו בתימן; 7 הרוגים בדארפור; 2 פעילי טרור נהרגו בקשמיר; 19 מפקדים בכירים בארגוני טרור אסלאמיים נהרגו בקשמיר מאז תחילת שנת 2011;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-12 באוקטובר 2011 על הריגתם של 12 בני-אדם בעיר חומס ובמקומות נוספים מירי של אנשי כוחות-הביטחון שפעלו נגד מתנגדי המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. 9 מההרוגים היו בעיר חומס. מקורות נוספים ציינו כי במהלך היממה האחרונה נרשמו עימותים נוספים גם בין אנשי כוחות-הביטחון לבין פעילים כורדים הפועלים הצפון סוריה על רקע רציחתו של מנהיג "מפלגת העתיד הכורדית" שחוסל בידי שירותי-המודיעין של סוריה. הטלוויזיה של חיזבאללה "אל-מנאר" מסרה דיווח שקרי של תפיסתו של נשק ישראלי בעיר חומס. כמו כן דוברים רשמיים בסוריה מסרו פעם נוספת דיווח שקרי על תפיסתם של 144 טרוריסטים שפעלו נגד כוחות-הביטחון של סוריה בימים האחרונים. כוחות טורקים גדולים נמצאים באזור הגבול עם סוריה למקרה שהכוחות יצטרכו להתערב לטובת האזרחים הסורים עם המצב יחמיר. כמו כן טורקיה מפעילה באזור מל"טים העוקבים אחרי הכוחות הסורים הפועלים בצפון סוריה. כמו כן טורקיה החלה להפעיל מערך צבאי גדול באזור הגבול עם מזרח סוריה למקרה של עימותים חריפים בין המיעוט הכורדי לכוחות הביטחון של סוריה. דוברים רשמיים בסוריה מסרו פעם נוספת ב-12 באוקטובר 2011 על הקמתה של ועדה שתעסוק, בתוך ימים אחדים, ב"ניסוחה של חוקה חדשה" לסוריה. גורמים בחמאס היושבים בדמשק מנהלים מגעים הדוקים של שלטונות מצרים להעביר את צמרת הארגון מדמשק לקהיר בעקבות מלחמת-האזרחים המנהלת בסוריה מאז ה-15 במרס 2011. הפגנת תמיכה גדולה בנשיא אסד נערכה בדמשק ב-12 באוקטובר 2011, וכן היא גם נערכה לאות תודה לרוסיה וסין שמנעו גינוי לסוריה במועצת-הביטחון. שר-החוץ הסורי מסר ב-12 באוקטובר 2011 כי מאז ה-15 במרס 2011 נהרגו 1,110 מאנשי כוחות-הביטחון מירי של חמושים שפעלו נגד המשטר.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: דוברים רשמיים בלוב מסרו ב-12 באוקטובר 2011 על הריגתם של 80 בני-אדם בקרבות הנערכים בימים האחרונים בעיר סירט בין כוחות המורדים לבין נאמניו של קדאפי המתרכזים בעיר. כמו כן נמסר על מאות פצועים המתרכזים בבתי חולים מקומיים ללא טיפול נאות. כוחות האופוזיציה נתקלים בקשיים רבים במלחמה נגד נאמני קדאפי השולטים בחלקים רבים בעיר סירט.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-12 באוקטובר 2011 על הריגתם של 7 בני-אדם (מנהיג שבטי ו-6 שוטרים) מפיצוץ של מטען חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים במחוז קנדהאר. כמו כן נמסר על הריגתו של קצין-מודיעין בכיר מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז זאבול (ZABUL).
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: דוברים צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-12 באוקטובר 2011 על הריגתם של 118 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך 18 הימים האחרונים בעקבות מבצעים רבים שנערכו ברחבי אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-12 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן על שיירה של כוחות נאט"ו שנעה מפקיסטן לעבר אפגניסטן. במהלך השנה האחרונה הוצתו מאות מכליות דלק של כוחות נאט"ו שעברו בשטחי פקיסטן לעבר בסיסים הנמצאים באפגניסטן. כמו כן נהרגו מאות בני-אדם בהתקפות הללו.
--
עיראק – טרור: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-12 באוקטובר 2011 על הריגתם של 25 בני-אדם ועל פציעתם של 100 נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים ליד תחנת משטרה הנמצאת באזור העיר בגדאד. כמו כן נמסר על הרוג נוסף בעיר כירכוך מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-12 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 אנשי צבא מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום תימן. בעקבות מדיניות החיסולים-הממוקדים של ארה"ב בדרום-תימן, פעילי טרור מארגון אל-קאעידה מנסים לגבש טקטיקה התקפית חדשה נגד הצבא התימני הפועל באזור. במסגרת הזו, פעילי טרור מהארגון מנסים לגייס תומכים הנמצאים בקשרים עם המוסדות הרשמיים על ממשלת תימן על-מנת לבצע פיגועים המוניים ללא נטילת סיכונים אישיים גדולים וחשיפתם של בכירים בארגון הפעול בדרום תימן.
--
סודאן – טרור – דארפור: מקורות באו"ם מסרו ב-12 באוקטובר 2011 על הריגתם של 3 חיילי או"ם הפועלים במחוז דארפור מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בחבל דארפור. עוד נמסר כי ילדים אחדים נעדרים בתקרית, וכי קיים חשש כבד שהם נחטפו בידי פעילי טרור מוסלמים.
--
הודו – קשמיר: מקורות צבאיים בקשמיר מסרו ב-12 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים בהיתקלות עם חיילים הודים הפועלים בחבל קשמיר. מקורות צבאיים רשמיים מסרו ב-12 באוקטובר 2011 כי מאז תחילת שנת 2011 נהרגו בחבל קשמיר 19 מפקדים בכירים בארגוני טרור אסלאמיים הפועלים בחבל קשמיר.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע



No comments: