Tuesday, October 11, 2011

37 הרוגים באפגניסטן; 28 הרוגים בסומליה; 31 הרוגים בסוריה ביומיים; 32 הרוגים בלוב בקרבות בעיר סירט; 6 הרוגים בעיראק; 11 הרוגים נוספים במצרים במהומות של הקופטים;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-10 באוקטובר 2011 על הריגתם של לפחות 31 בני-אדם בימים האחרונים מירי של כוחות-הביטחון של סוריה לעבר מפגינים ומתאבלים שיצאו למחות נגד המשך שלטונו של בשאר אל-אסד. כמו כן נמסר על הריגתם של כורדים נוספים בעיר קמישילי מירי של כוחות-הביטחון בעקבות הריגתו של מנהיג "מפלגת העתיד הכורדית" שנרצח בידי שירותי-המודיעין של אסד. גורם נוסף מסר כי מהירי של ה-10 באוקטובר 2011 נהרגו לפחות 2 כורדים. המופתי הגדול של סוריה, אחמד חסון, שבנו נהרג לאחרונה בידי מתנקשים, איים בגל של התקפות טרור באירופה ובארה"ב אם סוריה תותקף בידי כוחות מערביים. כרגיל, הנשיא אסד ביקש ממנו להצהיר את ההצהרה המאיימת הזו.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-10 באוקטובר 2011 על קרבות קשים בעיר סירט בין נאמני קאדפי לבין מורדים לובים. מקורות נוספים מסרו כי ביומיים האחרונים נהרגו לפחות 32 בני-אדם וכ-300 נוספים נפצעו. כמו כן נמסר על פעילי טרור מארגון אל-קאעידה המסייעים לקדאפי במלחמה המתנהלת בעיר סירט.
--
מצרים – מלחמת-אזרחים: דוברים במצרים מסרו ב-10 באוקטובר 2011 על הריגתם של 11 בני-אדם נוספים בעימותים שהיו יום קודם לכן בין קופטים לכוחות-הביטחון. מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-10 באוקטובר 2011 על מתח רב בין מוסלמים לקופטים ברחבי המדינה בעקבות הריגתם של 36 קופטים מירי של כוחות-הביטחון. מידע נוסף: מקורות במצרים מסרו ב-9 באוקטובר 2011 על הריגתם של 25 בני-אדם ועל פציעתם של 200 נוספים מירי של כוחות-הביטחון של מצרים לעבר קופטים שיצאו למחות נגד המדיניות הממשלתית כלפי העדה ומחאה על תקיפות של כנסיות בידי מוסלמים קיצונים. מאז שהחלה ההתקוממות המצרים התרבו התקיפות נגד הקופטים במצרים המהווים כ-10 אחוזים מהאוכלוסייה. העדה הקופטים סובלת מאלימות, רצח, אונס, חטיפות של נשים והרס כנסיות כמעט מידי יום.
--
אפגניסטן – פקיסטן – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-10 באוקטובר 2011 על הריגתם של 30 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בפשיטה צבאית יזומה של הצבא הפקיסטני באזור הגבול עם אפגניסטן. ממשלת פקיסטן הודיעה לממשלת אפגניסטן כי אם חדירות הטליבאן לא ייפסקו, הצבא הפקיסטני יאלץ לעבור את הגבול כדי לטפל בטרוריסטים מארגון הטליבאן. הודעה זו נמסרה לממשלת אפגניסטן למרות שידוע על גורמי מודיעין פקיסטניים המסייעים באופן הדוק למרבית ארגוני הטרור הפועלים באפגניסטן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: דוברים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-10 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 חיילים אפגנים ו-5 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעולות צבאיות יזומות שנערכו באזורים אחדים ברחבי אפגניסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-10 באוקטובר 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם מפיצוץ של מוקש ישן שהופעל כנראה בטעות באזור העיר בצרה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-10 באוקטובר 2011 על הריגתם של 28 בני-אדם בקרבות קשים ועקובים-מדם שהתנהלו במהלך היממה האחרונה בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: