Tuesday, October 18, 2011

27 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בסומליה; 25 הרוגים בסוריה; 20 הרוגים בפקיסטן; 8 הרוגים בתימן; 4 הרוגים בדרום-סודאן; 4 הרוגים בניגריה; 2 הרוגים באפגניסטן; טרוריסט מוסלמי חוסל בקשמיר; רופא נהרג בפקיסטן; כומר איטלקי נרצח בדרום תאילנד; 1,400 הרוגים בקשמיר בחודשים ינואר-אוגוסט 2011;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-17 באוקטובר 2011 על הריגתם של 25 בני-אדם בקרבות שפרצו בין כוחות-הביטחון של סוריה לבין עריקים הנלחמים לצד האופוזיציה הסורית הפועלת באזור הגבול עם לבנון ליד העיירה אל-קוסייר הנמצאת דרום-מערבית לעיר חומס ובעיר חומס עצמה. ככול הידוע בין ההרוגים היו לפחות 5 חיילים סורים. מקורות נוספים ציינו כי במהלך השבועות האחרונים נערכים קרבות כאלה מידי יום ברחבי סוריה. עוד נודע על עימותים נוספים שהיו בין אנשי כוחות-הביטחון של סוריה שפעלו נגד מפגינים ואזרחים מתקוממים במקומות אחדים ברחבי המדינה. דוברים רשמיים בסוריה מסרו לאחרונה על קשיים כלכליים גדולים בהם מתמודד המשטר הסורי לנוכח ההתקוממות שפרצה נגד המשטר העלווי ב-15 במרס 2011. מקורות באו"ם מסרו בימים האחרונים כי להערכתם מספר ההרוגים בסוריה הגיע לכדי 3,000 אזרחים לפחות. מקורות נוספים מסרו על עדויות של אזרחים סורים שידווחו על רציחות המוניות של עצורים בידי שירותי-הביטחון העומדים לצדו של בשאר אל-אסד. דובר רשמי של שגרירות אוקראינה בדמשק מסר ב-17 באוקטובר 2011 על הריגתה של אזרחית אוקראינית מירי של אנשי כוחות-הביטחון של סוריה במהלך עימותים שהיו עם מפגינים בעיר חומס.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-17 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם ועל פציעתם של 6 נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז פאריאב.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-17 באוקטובר 2011 על הריגתו של רופא מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים במחוז האוטונומי בלוצ'יסטן. כמו כן נמסר על הריגתם של 10 חיילים ו-9 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערך בידי הצבא הפקיסטני.
--
פקיסטן – טרור אתני: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-17 באוקטובר 2011 כי מאז תחילת שנת 2011 נהרגו בעיר קראצ'י כ-1,400 בני-אדם בעימותים אלימים ובקרבות שפרצו בין מיליציות פוליטיות שונות הפועלות על בסיס אתני בעידודו הנמרץ של ארגון טליבאן.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-17 באוקטובר 2011 על הריגתם של 8 בני-אדם מירי של כוחות-הביטחון שפעלו נגד מפגינים בעיר צנעא שיצאו למחות נגד הנשיא עלי עבדאללה סאלח.
--
סומליה – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-17 באוקטובר 2011 על הריגתם של 27 בני-אדם בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך באזור עיר הנמל קיסמיו הנמצאת בשליטתם של ארגוני טרור אסלאמיים מאז אוקטובר 2009. בחודשים האחרונים ארה"ב הגבירה את פעילותה האווירית באזור סומליה נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. כמו כן דוברי ארגון "אל-שבאב" הזהירו את קניה שאם היא לי תסיג את כוחותיה מסומליה, פעילי הארגון יבצעו פיגועי התאבדות נגד הכוחות הפולשים ואף יבצעו פיגועים בתוך קניה עצמה. הצבא הקנייתי פלש לסומליה במטרה להילחם במורדים הנמצאים באזור הגבול שחטפו לפני ימים אחדים עובדי סיוע זרים שפעלו במחנות פליטים הנמצאים בתחומי קניה.
--
דרום-סודאן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-17 באוקטובר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם בקרבות שפרצו בין שתי מליציות מקומיות הפועלות על בסיס אתני.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-17 באוקטובר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בתחנת משטרה מקומית בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון המדינה.
--
הודו – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-17 באוקטובר 2011 על הריגתו של פעיל טרור מוסלמי בהיתקלות עם חיילים הודים הפועלים בחבל קשמיר.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בפיליפינים מסרו ב-17 באוקטובר 2011 על הריגתו של כומר איטלקי בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע



No comments: