Thursday, October 27, 2011

15 הרוגים בסוריה; 14 הרוגים באפגניסטן; 9 הרוגים בעיראק; 3 הרוגים בפקיסטן; 2 הרוגים בתימן; 2 הרוגים בצפון הקווקז; מל"ט אמריקאי התרסק בסומליה; טיל גראד נורה לעבר העיר אשדוד;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-26 באוקטובר 2011 על הריגתם של 15 בני-אדם – כולל 9 חיילים – שנפגעו בתקריות אלימות שפרצו פעם נוספת בין כוחות-הביטחון לבין מפגינים ועריקים הפועלים נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. כמו כן נמסר על הפגנת תמיכה בסד שאורגנה בידי השלטונות ב-26 באוקטובר 2011. משלחת של "הליגה הערבית" הגיעה לדמשק ב-26 באוקטובר 2011 כדי לדון עם הנשיא הסורי על המצב הנוכחי בסוריה לאור המהומות והתקוממות הקשה נגד משטרו. נציגי הליגה הערבית האיצו באסד לפתוח בדיאלוג עם גורמי האופוזיציה בסוריה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-26 באוקטובר 2011 על הריגתם של 10 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה גדול שהופעל ליד בסיס צבאי של נאט"ו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. מקור צבאי נוסף מסר כי שעות אחדות לפני כן נהרגו 4 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל במחוז קונאר בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-26 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם ועל פציעתם של 10 נוספים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפעלים בצפון-מערב פקיסטן. כמו כן נמסר על הריגתו של שופט מקומי מירי של מתנקשים הפועלים בחובל קשמיר הפקיסטני.
--
עיראק – טרור: מקורות משטרתיים בעיראק מסרו ב-26 באוקטובר 2011 על הריגתם של 9 בני-אדם ועל פציעתם של 30 נוספים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור העיר מוסול ובפיגוע נוסף שהיה בעיר בגדאד. בין ההרוגים היה ראש-עיריית איסקנדיריה.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-26 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של אנשי כוחות-הביטחון שפעלו באזור העיר צנעא נגד פעילים המתנגדים לנשיא עלי עבדאללה סאלח.
--
סומליה – טרור: מקורות מודיעיניים בסומליה מסרו ב-26 באוקטובר 2011 על התרסקותו של מל"ט אמריקאי שפעל נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בסומליה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-26 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 חיילים רוסים בצפון-הקווקז. מקור נוסף מסרו כי כנראה החיילים נפגעו בידי בדלנים מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז.
--
ישראל – טרור – עזה: מקורות צבאים בישראל מרו ב-26 באוקטובר 2011 על ירי של טיל גראד לעבר ישראל שנורה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים מרצועת-עזה. לא נגרם נזק. חיל-האוויר הפציץ 4 מטרות טרור בעזה בתגובה לירי לעבר ישראל.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: