Monday, October 24, 2011

10 הרוגים באפגניסטן; 9 בני-אדם נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בסומליה; 8 הרוגים בפיליפינים; 3 הרוגים בפקיסטן; 2 הרוגים בסוריה; 2 הרוגים בעיראק; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; הרוג בתימן; עיתונאי נרצח בניגריה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים באופוזיציה הסורית מסרו ב-23 באוקטובר 2011 על עימותים אלימים ביותר שפרצו בעקבות הלוויותיהם של 2 מההרוגים שנפגעו יום קדום לכן. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של כוחות-הביטחון שפעלו נגד מפגינים שיצאו למחות נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. הנשיא אסד החליף מושלים אחדים בעקבות המהומות הקשות שפרצו באזורים אחדים ברחבי סוריה. המושלים של מחוז אידליב ומחוז דמשק הוחלפו ב-23 באוקטובר 2011 על-פי החלטה נשיאותית.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-23 באוקטובר 2011 על הריגתו של חייל נאט"ו מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות משטרתיים באפגניסטן מסרו ב-23 באוקטובר 2011 על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן מירי של שוטרים אפגנים באזור מחוז קאבול. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 אזרחים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז הארט.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-23 באוקטובר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם בשני אירועי טרור שהתרחשו באזור בלוצ'יסטן בידי פעילי טרור מוסלמים.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-23 באוקטובר 2011 על הריגתם של מורה ובתו מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים במחוז תיקרית.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-23 באוקטובר 2011 על הריגתו של אדם אחד בעימותים אלימים שפרצו בין כוחות-הביטחון לבין מפגינים שיצאו למחות נגד המשך שלטונו של עלי עבדאללה סאלח.
--
סומליה – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-23 באוקטובר 2011 על הריגתם של 9 בני-אדם חיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום סומליה. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-22 באוקטובר 2011 על הריגתם של 11 בני-אדם בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום סומליה. מקורות מודיעיניים בסומליה מסרו כי החיסול נערך כנראה לאור הריגתם של 16 חיילים מ"האיחוד האפריקאי" בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בעיר מוגדישו. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים ומודיעיניים בסומליה מסרו ב-20 באוקטובר 2011 על הריגתם של 26 בני-אדם בחיסול-ממוקד נוסף שנערך על-ידי האמריקאים הפועלים במערב סומליה נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. מאז תחילת חודש אוקטובר 2011, ארה"ב החלה לפעול באגרסיביות רבה יותר נגד פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" הפועלים במרחבי סומליה. בחודש אוקטובר 2011 נהרגו לפחות 200 פעילי טרור מוסלמים בחיסולים-ממוקדים אמריקאים שהתבצעו בסומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-23 באוקטובר 2011 על הריגתו של עיתונאי מירי של פעילי טרור מוסלמים. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 בני-אדם בעימותים אלימים שפרצו בין שתי מיליציות מקומיות על רקע מערכת הבחירות המתקיימת במקומות אחדים ברחבי ניגריה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-23 באוקטובר 2011 על הריגתם של 8 בני-אדם – 2 חיילים ו-6 אזרחים – מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


1 comment:

לימודי תקשורת said...

מה יהיה עם הטרור בעולם. אנחנו צריכים לעבור לשלב הבא כי אם לא כולנו ניכחד.