Friday, October 28, 2011

25 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בסומליה; 21 הרוגים בעיראק; 16 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בפיליפינים; 10 הרוגים בתימן; 6 פעילי טרור נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בתימן; 5 פעילי טרור נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי נערך בפקיסטן; 4 הרוגים בקניה; 3 הרוגים באפגניסטן;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים בסוריה מסרו ב-27 באוקטובר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של צלפים סורים מאנשי כוחות-הביטחון הפועלים למען משטרו של בשאר אל-אסד. בתוך כך נמסר על התקפות רבות הנערכות בידי קבוצות חמושות על שיירות של הצבא הסורי הנעות בין חאלב לחומס. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו כי הדרכים בין שתי הערים הללו נחשבות כיום למסוכנות ביותר בסוריה לאור פעילותם של החוליות החמושות הפועלות נגד המשטר. עוד נמסר כי מחוז אידליב גם הוא נשלט על-ידי קבוצות חמושות ועריקים סורים הפועלים נגד אנשי הצבא הנאמנים למשטרו של בשאר אל-אסד. על-פי הערכות אחדות נהרגו עשרות מאנשי כוחות-הביטחון בימים האחרונים מירי של חמושים ועריקים סורים הפועלים נגד המשטר. מקור מחוץ לסוריה מסר כי ביומיים האחרונים נהרגו לפחות 26 בני-אדם בעימותים בין כוחות-הביטחון לאנשי האופוזיציה הפועלים נגד המשטר.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-27 באוקטובר 2011 על הריגתם של 5 פעילי טרור בכירים בארגון הטליבאן החיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-27 באוקטובר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם ב-3 אירועי טרור שהתרחשו באפגניסטן במהלך היממה האחרונה. במהלך היממה האחרונה נערכו פיגועים רבים שגרמו לפצועים רבים מאוד, אולם לא נמסר על הרוגים נוספים.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-27 באוקטובר 2011 נהרגו 18 בני-אדם בפיגוע כפול שהתבצע בעיר בגדאד בידי פעילי טרור מוסלמים. כמו כן מקורות רשמיים עיראק מסרו ב-27 באוקטובר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם נוספים בסדרת הפיגועים שהתבצעה יום קודם לכן ברחבי עיראק.
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים מחוץ לתימן מסרו ב-27 באוקטובר 2011 על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום תימן.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-27 באוקטובר 2011 על הריגתם של 10 בני-אדם נוספים מירי של אנשי כוחות-הביטחון לעבר מפגינים שיצאו למחות נגד המשך שלטונו של עלי עבדאללה סאלח. מקור תימני ציין כי במהלך היומיים האחרונים נהרגו לפחות 20 בני-אדם מירי של אנשי כוחות-הביטחון.
--
קניה – סומליה – טרור: מקורות רשמיים בקניה מסרו ב-27 באוקטובר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם בפיגוע של פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שחדרו לקניה מהגבול המשותף עם סומליה.
--
סומליה – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-27 באוקטובר 2011 על הריגתם של 25 בני-אדם ועל פציעתם של 50 נוספים בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום סומליה נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-27 באוקטובר 2011 על הריגתם של 16 פעילי טרור מוסלמים בעקבות מבצע צבאי נרחב שנערך בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-25 באוקטובר 2011 על הפצצה אווירית של חיל-האוויר הפיליפיני נגד מטרות של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. בשבועיים האחרונים נהרגו לפחות 33 חיילים פיליפיניים בפיגועים של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. דובר צבאי רשמי מסר כי מתנהל מבצע צבאי נרחב נגד אנשי ארגון הטרור הפועל בדרום המדינה בהשתתפותם של כוחות רגליים ואוויריים. מידע נוסף: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-23 באוקטובר 2011 על הריגתם של 8 בני-אדם - 2 חיילים ו-6 אזרחים - מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות צבאיים בפיליפינים מרו ב-21 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 חיילים פיליפינים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מאז תחילת השבוע נהרגו 27 חיילים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום הפיליפינים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: