Wednesday, November 2, 2011

200 חיילים ומורדים נהרגו בסודאן; 14 הרוגים באפגניסטן; 8 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בסומליה; 6 הרוגים בסוריה; 4 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; חייל נהרג בעיראק; מקורות ערביים מסרו כי סוריה מקבלת את התוכנית של הליגה הערבית בנוגע לסיום האירועים האלימים במדינה; 258 בני-אדם נהרגו בעיראק בחודש אוקטובר;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות רשמיים בסוריה מסרו ב-1 בנובמבר 2011 הצבא הסורי הניח מוקשים לאורך הגבול עם לבנון בטענה "למנוע הברחות של נשק" לתוך סוריה מלבנון. על-פי הערכות אחדות, השלטון העלווי של בשאר אל-אסד מנסה למנוע את בריחתם של תושבים סורים ללבנון גם בעזרת הטמנת מוקשים לאורך הגבול. מקורות רשמיים בסוריה מסרו ב-1 בנובמבר 2011 על הפגנת תמיכה בנשיא אבד נערכה בעיר דיר אל-זור שיש בה ריכוז גדול מאוד של כורדים. מקורות בכירים בסוריה המקורבים לשלטון מסרו ב-1 בנובמבר 2011 כי השלטון הסורי הצליח להתגבר על גל האלימות האחרון וכי המשטר מתחיל לייצב את מרותו על כלל המדינה. מקור תקשורתי באלג'יריה מסר כי השלטון העלווי של בשאר אל-אסד הסכים לתוכנית של הליגה-הערבית בנוגע לסיומם המהיר של האירועים האלימים בסוריה. מקורות באופוזיציה הסורית הפועלת מטורקיה מסרה ב-1 בנובמבר 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם – 4 אזרחים נפגעו מירי של אנשי כוחות-הביטחון ו-2 אנשי צבא שנפגעו בהתקה של עריקים הפועלים במחוז אידליב. המשטרה הלבנונית האשימה את המשטר הסורי בחטיפתם של 4 פעילי אופוזיציה סורים שהתגוררו בלבנון. מקור תקשורתי בלבנון מסר ב-1 בנובמבר 2011 על מעצרם של עשרות בני-אדם ביניהם כ-60 תלמידי תיכון שהפגינו נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. כמו כן נמסר על מעצרם של מפגינים נוספים באזור העיר דרעא. מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו שבתחומי טורקיה נמצאים נכון ל-1 נובמבר 2011 כ-8,000 פליטים שברחו מסוריה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-1 בנובמבר 2011 על הריגתם של 10 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה ליד משרדי האו"ם הנמצאים באזור העיר קנדהאר. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 ילדים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים במחוז ווארדאק.
--
צפון-סודאן – קורדופאן: מקורות תקשורתיים בסודאן ומקורות נוספים בקורודאפן מסרו ב-1 בנובמבר 2011 על הריגתם של 200 חיילים סודאנים ומורדים מקומיים בקרבות עקובים מדם המתנהלים במחוז דרום-קורדופאן המבקש לפרוש מסודאן האסאלימת של ממשלת חרטום בהנהגתו של עומר אל-באשיר. הקרבות באזור מתנהלים מזה ימים אחדים. שני הצדדים מצהירים על ניצחונות בשדה הקרב.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-1 בנובמבר 2011 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בצפון-מערב פקיסטן.
--
סומליה – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-1 בנובמבר 2011 על הריגתם של 8 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך באזור העיר קיסמאיו הנמצאת בשליטת פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-1 בנובמבר 2011 על הריגתו של חייל ועל פציעתם של 3 נוספים בפיגוע שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים במחוז אנבר. מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-1 בנובמבר 2011 על הריגתם של 258 בני-אדם בחודש אוקטובר 2011 בפיגוע טרור: 161 אזרחים, 55 שוטרים ו-42 חיילים. המקורות לא ציינו כמה טרוריסטים נהרגו בחודש אוקטובר 2011.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: