Tuesday, November 8, 2011

15 חיילים נהרגו בקניה; 14 הרוגים נוספים בסוריה; 6 פעילי טרור נהרגו בתימן; 2 פעילי טרור ו-3 שוטרים נהרגו באפגניסטן; 3 הרוגים בפקיסטן; 2 הרוגים בניגריה; הרוג בעיראק; משקיף או"ם נהרג בדארפור; חייל נהרג בפיליפינים מירי של טרוריסטים מוסלמים;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים באופוזיציה הסורית מסרו ב-7 בנובמבר 2011 על הריגתם של 25 בני-אדם במהלך אירועים האלימים שהיו ב-6 בנובמבר 2011. בדיווח הקודם נמסר על הריגתם של 11 בני-אדם בלבד. לפחות 16 מההרוגים ביו בעיר חומס בהתנקשויות בין אנשי כוחות-הביטחון לבין מפגינים שיצאו למחות נגד המשך שלטונו של בשאר אל-אסד. כמו כן נמסר כי במהלך אירועי הדמים של ה-7 בנובמבר 2011 כוחות הביטחון של סוריה הרגו חמושים אחדים בעיר חומס וכן נמסר על מעצרם של חמושים נוספים. לא נמסר המספר המדויק של הנפגעים. דוברי הליגה הערבית הביעו מורת-רוח גלויה ונחרשת לנוכח ההרג של הימים האחרונים למרות הבטחתו של אסד להביא לסיומם של האירועים האלימים כלפי אזרחי סוריה. מקורות בסוריה מדווחים על קרבות קשים והרוגים רבים בעיר חומס לאחר הפגזה של טנקים סורים של שכונות אחדות בעיר.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-7 בנובמבר 2011 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן ועל פציעתם של 6 אזרחים בעקבות פיגוע התאבדות שהתבצע במחוז באגלאן. כמו כן נמסר על הריגתו של מפקד מטרה מחוזי ו-2 מלוויו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בדרום אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-7 בנובמבר 2011 על הריגתם של ראש-עיר בדימוס, בנו ושומר ראשו בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון-מערב פקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-7 בנובמבר 2011 על הריגתו של אדם אחד ועל פציעתם של 10 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור העיר בגדאד.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-7 בנובמבר 2011 על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בהיתקלות עם כוחות הצבא הפועלים בדרום תימן.
--
קניה – סומליה: מקורות צבאיים בקניה וסומליה מסרו ב-7 בנובמבר 2011 על הריגתם של 15 חיילי קניה מירי של חיילים סומלים. מקורות בקניה מסרו כי הירי נבע בשל טעות בזיהוי. בסומליה טענו אחרת.
--
סודאן – דארפור: מקורות באו"ם מסרו ב-7 בנובמבר 2011 על הריגתו של משקיף או"ם בידי מורדים מקומיים הפועלים בחבל דארפור.
--
ניגריה – טרור ואלימות: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-7 בנובמבר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של אנשי כוחות-הביטחון של ניגריה שפעלו נגד פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון המדינה. מקורות רשמיים בניגריה מתעקשים כי בסדרת הפיגועים שהייתה ב-5 בנובמבר 2011 נהרגו 152 בני-אדם.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-7 בנובמבר 2011 על הריגתו של חייל אחד מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות רשמיים בפיליפינים מסרו ב-4 בנובמבר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מידע נוסף: ממשלת הפיליפינים מסרה ב-3 בנובמבר 2011 כי השיחות עם המורדים המוסלמים הפועלים בדרום המדינה יימשכו למרות ההרוגים והפעילות הצבאית שהייתה בשבועיים האחרונים שבמהלכם נהרגו עשרות בני-אדם. מידע נוסף: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-2 בנובמבר 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהוטמן בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מאז שנת 2004 נהרגו בדרום המדינה בפיגועי טרור אסלאמיים כ-5,000 בני-אדם. מידע נוסף: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-31 באוקטובר 2011 על הריגתם של 5 פעילי טרור מוסלמים בהתקפה יזומה של הצבא הפיליפיני על בסיסי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-30 באוקטובר 2011 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים בהתקפה אווירית של הצבא הפיליפיני על בסיסי טרור הפועלים בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-27 באוקטובר 2011 על הריגתם של 16 פעילי טרור מוסלמים בעקבות מבצע צבאי נרחב שנערך בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-25 באוקטובר 2011 על הפצצה אווירית של חיל-האוויר הפיליפיני נגד מטרות של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. בשבועיים האחרונים נהרגו לפחות 33 חיילים פיליפיניים בפיגועים של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. דובר צבאי רשמי מסר כי מתנהל מבצע צבאי נרחב נגד אנשי ארגון הטרור הפועל בדרום המדינה בהשתתפותם של כוחות רגליים ואוויריים. מידע נוסף: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-23 באוקטובר 2011 על הריגתם של 8 בני-אדם - 2 חיילים ו-6 אזרחים - מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-21 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 חיילים פיליפינים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מאז תחילת השבוע נהרגו 27 חיילים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום הפיליפינים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: