Saturday, November 19, 2011

42 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בסומליה; 19 הרוגים בסוריה; 19 הרוגים במוגדישו שבסומליה; 13 הרוגים בפקיסטן; 9 הרוגים בעיראק; 7 הרוגים באפגניסטן; 2 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 2 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בקשמיר;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-18 בנובמבר 2011 על הריגתם של 16 בני-אדם מירי של אנשי כוחות-הביטחון לעבר מפגינים שיצאו למחות נגד המשך שלטונו של בשאר אל-אסד. עוד 3 חיילים סורים נהרגו מפיצוץ של מטען-חבלה. כוחות צבא סורי הפגיזו שני כפרים בצפון סוריה והנמסר על נפגעים רבים מקרב האזרחים. כוחות צבא הנאמנים למשטר פעלו במחוז אידליב, דיר אל-זור, אל-חמה, חומס ופרברי דמשק. מקורות רשמיים בסוריה רמזו שהמשטר מוכן להצבתם של משקיפים בסוריה מטעם הליגה-הערבית. הצבא הסורי הפעיל מסוקי קרב נגד כפרים בהם ישנה נוכחות גדולה של אנשי "הצבא הסורי החופשי". ישנם דיווחים רבים על מעשי אונס וביזה של חיילים סורים בכפרים הנמצאים באזור הגבול העיראקי. כמויות נשק גדולות זורמות לסוריה מהגבול העיראקי. המודיעין הסורי פתח במבצע לחיסולם של רופאים שסייעו לעריקים שנפצעו בקרב עם אנשי הצבא הנאמנים למשטר. נערכה פגישה מיוחדת של ראשי הצבא עם אסד על האפשרות להתערבות זרה במדינה לנוכח האירועים האחרונים. בני העדה העלווית נקראו להגן על המשטר בכל מחיר. אזורים אחדים בסוריה הוכרזו כ"שטחים משוחררים" מנוכחותכם של אנשי המשטר העלווי. ראשי המודיעין בסוריה התכנסו לדיון דחוף בנוגע לשמירת המתקנים הביטחוניים מהתקפות של עריקים. אסד שולט בימים אלה בעזרת חבורה קטנה מאוד של נאמנים מבני משפחתו. קצינים בכירים מאוד בסוריה מתכוננים לעבור לכוחות האופוזיציה.
--
אפגניסטן – נאט"ו - טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-18 בנובמבר 2011 על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-18 בנובמבר 2011 על הריגתם של 7 בני-אדם בשני אירועי טרור שהתבצעו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. 4 מההרוגים היו ילדים קטנים שנפגעו מפיצוץ של מטען-חבלה.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-18 בנובמבר 2011 על הריגתם של 12 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה בידי כוחות הצבא באזור מחוז אורקזאי. כמו כן נמסר על הריגתו של סוחר נוצרי מירי של פעילי טרור מוסלמים בפועלים באזור העיר קראצ'י.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-18 בנובמבר 2011 על הריגתם של 9 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים במרכז בגדאד. מקור ביטחוני מסר שההרוגים הם אנשי ביטחון עיראקים שנהרגו מפיצוץ של שני מטעני-חבלה.
--
סומליה – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-18 בנובמבר 2011 על הריגתם של 42 בני-אדם ב-2 חיסולים-ממוקדים אמריקאים שנערכו נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים במערב סומליה במרכז סומליה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-18 בנובמבר 2011 על הריגתם של 19 בני-אדם מירי של מרגמות שנורו בידי פעילי טרור מוסלמים המארגון "אל-שבאב" הפועל באזור מוגדישו.
--
הודו – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-18 בנובמבר 2011 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים מירי של חיילים הודים הפועלים בחבל קשמיר.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: