Friday, December 30, 2011

84 הרוגים בסודאן; 35 כורדים נהרגו בהפצצה טורקית; 25 הרוגים בסוריה; 17 הרוגים בדרום-סודאן; 10 שוטרים נהרגו באפגניסטן; 8 הרוגים בסין; 2 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 2 רופאים נרצחו בסומליה; טורקיה מנהלת מלחמת השמדה נגד הנוכחות הכורדית במזרח המדינה; 561 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן בשנת 2011; טיל נורה לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-29 בדצמבר 2011 על הריגתם של 25 תושבי אל-חמה ובערים נוספות מירי של חיילים סורים במהלך ביקורה של משלחת הליגה-הערבית בחומס ובדרעא. שכונות אחדות בדמשק הכריזו על שביתה כללית. מקורות נוספים באופוזיציה הסורית מסרו על עשרות תקריות אלימות ביותר בין כוחות-הביטחון של סוריה לבין אזרחים ועריקים הפועלים מסגרת "הצבא הסורי החופשי" הפועל מטורקיה. מקור בכיר באופוזיציה הסורית מסר ב-29 בדצמבר 2011 כי במהלך היומיים האחרונים שבהם ערכה המשלחת של הליגה-הערבית ביקורים מקומות אחדים, נהרגו יותר מ-40 בני-אדם מירי של חיילים סורים. אחדים מחברי המשלחת של הליגה-הערבית הגיעו גם למחוז אידליב ולמחוז דרעא שבדרום סוריה. עדויות נוספות של אזרחים זרמו במהלך היום בנוגע לכנופיות "השביחה" המפגינות אלימות רבה כלפי האוכלוסייה הסונית – אלימות זו כוללת אונס המוני של נשים, רצח וביזה. דוברי האופוזיציה הסורית מסרו כי הם דורשים להחליף את ראש המשלחת מטעם הליגה-הערבית, מוחמד אחמד מוסטפה אל-דאבי, משום שהוא אינו טורח לחשוף את האמת על מה שמתחולל בסוריה ובעיר חומס. אל-דאבי טען יום קודם לכן שהמצב בעיר חומס רגוע, וזאת למרות נוכחותם של טנקים סורים וקולות של ירי הנשמעים ברחבי העיר. גורמים בכירים באופוזיציה הסורית מסרו ב-29 בדצמבר 2011 כי להערכתם הציבור הסורי בשל לקראת מרי אזרחי מלא נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד וכי ידוע להם של שתי מדינות אירופאיות ומדינה ערבית נוספת המתכננות להעניק לאסד ולמשפחתו מקלט מדיני. בכירים בעדה העלווית מתכננים להדיח את אסד תמורת חסינות משפטית שתוענק להם לאחר חילופי השלטון. חבר-פרלמנט לבנוני מסר ב-29 בדצמבר 2011 כי יש בידו מידע מהימן ביותר על היעלמותו של מאהר אל-אסד, אחיו של הנשיא, העומד בראש משמר הרפובליקה האחראי להגנתו של המשטר העלווי. דוברים בכירים בארה"ב מסרו ב-29 בדצמבר 2011 על תוכנית אמריקאית לסיוע לאופוזיציה הסורית הן על-ידי הקמתו של מסדרון הומניטארי והן על-ידי הטלת מצור אווירי על סוריה. למרות שהתוכנית הזו הוגדרה "סודית", מקורות אינטרסנטים בארה"ב הדליפו את הידיעה "הסודית" הזו לתקשורת האמריקאית כחלק מהרשלנות האמריקאית הטיפוסית הנוגעת למתרחש בסוריה. לפני שבועות אחדות נפגשו גורמים אמריקאים בכירים עם "אנשי אופוזיציה הסורית" שאין להם כל קשר אמיתי לנעשה בסוריה בימים אלה. כוחות שריון של הצבא הסורי נעו לעבר העיירה ג'בל אל-זאוויה שבמחוז אידליב כדי לדכא את המרד של אנשי "הצבא הסורי החופשי". על-פי מה שנראה בימים האחרונים, אסד מאבד את המאחזים האחרונים שלו בסוריה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-29 בדצמבר 2011 על הריגתם של 35 כורדים בהפצצה אווירית טורקית על יישוב כורדי הנמצא באזור הגבול בין עיראק לטורקיה. בימים האחרונים מקורות צבאיים התגאו על הרג של מאות כורדים מאז חודש אוגוסט 2011. מקורות צבאיים בטורקיה הביעו רק יום קודם לכן שימחה גדולה על חיסולם של כ-500 חברי המחתרת הכורדית מאז חודש אוגוסט 2011. בשבועות האחרונים טורקיה ערכה במצע צבאי גדול במזרח המדינה ובצפון-עיראק נגד חברי המחתרת הכורדית ה-PKK. דוברים אחדים תיארו את האירועים כ"מלחמת השמדה" של הכורדים בידי הטורקים. גורמים בטורקיה דורשים להקים ועדת חקירה על הרג הכורדים בהתקפה. בשעות הערב של ה-2 בדצמבר 2011, טורקיה הודתה שהיא הרגה 35 מבריחי סיגריות ולא חברי המחתרת הכורדית כפי שנמסר בשעות הבוקר בתקשורת הטורקית.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-29 בדצמבר 2011 על הריגתם של 10 שוטרים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז הלמנד.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-29 בדצמבר 2011 על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו (מהכוח הצרפתי) מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן שהתחפשו לחיילים אפגנים. מאז תחילת חודש דצמבר 2011 נהרגו באפגניסטן 22 חיילי נאט"ו. מאז תחילת שנת 2011 נהרגו באפגניסטן 561 חיילי נאט"ו.
--
סודאן – מדינת הנילוס-הכחול: מקורות תקשורתיים במחוז האוטונומי "הנילוס הכחול" שבמזרח סודאן מסרו ב-29 בדצמבר 2011 על הריגתם של 84 בני-אדם (מתוכם 24 ילדים) בהתקפה אווירית קשה של ממשלת חרטום האסלאמית של עומר אל-באשיר. מקורות עצמאיים במדינת הנילוס-הכחול טענו כי מה שמתחולל באזור בעקבות ההתקפה הסודאנית ניתן להגדירו כ"רצח עם". מדינת "הנילוס הכחול" היא חלק מ-15 מדינות מנהליות המרכיבות של סודאן האסלאמית של ממשלת חרטום. במחוז האוטונומי מתגוררים כ-1.5 מיליון נפש, רובם דוברי ערבית.
--
סודאן – דרום-סודאן: מקורות רשמיים בדרום-סודאן האשימו את ממשלת חרטום האסלאמית של סודאן בהריגתם של 17 בני-אדם בהפצצה אווירית שנערכה באזור הגבול של דרום-סודאן (דרום קורדופן). מקורות רשמיים בחרטום מסרו כי לא נערכה הפצצה אווירית באזור זה.
--
סין – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בסין מסרו ב-29 בדצמבר 2011 על הריגתם של 8 בני-אדם במהלך פעילות צבאית שנערכה נגד חוטפים מוסלמים שפעלו במחוז האוטונומי-מוסלמי שינג'יאנג הנמצא על גבול קשמיר הפקיסטנית. המחוז מונה כ-22 מיליון מוסלמים, ובמהלך השנים האחרונות תרחשו אירועים אלימים מאוד שגרמו למותם של מאות בני-אדם.
--
ישראל – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-29 בדצמבר 2011 על ירי של טיל לעבר ישראל שנורה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. לא היו נפגעים מהירי. מאז תחילת השבוע נורו לעבר ישראל לפחות 10 טילים.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-29 בדצמבר 2011 על רציחתם של 2 רופאים מהארגון "רופאים ללא גבולות" מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור העיר מוגדישו.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע




No comments: