Tuesday, December 13, 2011

14 הרוגים באפגניסטן; 13 הרוגים בסוריה; 10 הרוגים בפקיסטן; 6 הרוגים בעיראק; 2 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 84 הרוגים באפגניסטן בחג העשורא; 12 פעילי טרור מאל-קאעידה ברחו מהכלא בתימן; קרבות בדרום-סודאן; 7 הרוגים באיראן; הרוג בדארפור; הרוג בקשמיר; מאז שנת 1999 נהרגו בניגריה בפעולות טרור 54,000 בני-אדם; פקיסטן מתכננת מתקפה צבאית על מטוסי ארה"ב באפגניסטן; 4 הרוגים בקרבות בלוב;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-12 בדצמבר 2011 על הריגתם של 13 בני-אדם לפחות מירי של חיילים סורים לעבר מפגינים ובקרבות שפרצו בין אנשי "הצבא הסורי החופשי" לבין חיילים נאמנים לנשיא אסד שפעלו בצפון המדינה באזור מחוז אידליב. מקורות נוספים ציינו על השתתפות מעטה במערכת הבחירות שהתקיימה למועצות המקומיות ב-12 בדצמבר 2011. כמו כן נמסר על שביתות נוספות שפרצו בחרבי המדינה במסגרת "שבוע המחאה" שתוכנן על-ידי האופוזיציה הסורית היושבת בטורקיה. במהלך היום נרשמו עימותים נוספים באזור מחוז דרעא, דיר אל-זור, חומס, אל-חמה, בפרברי דמשק ובאזור הגבול עם טורקיה. כנופיות "השביחה" ממשיכות להטיל אימה ברחבי סוריה בערים המרכזיות. בכירי האופוזיציה הסורית ממשיכים לדרבן גורמים בכירים בצבא לערוק לשורותיהם. גורמי טרור מהאחים המוסלמים בסוריה תוקפים שכונות בהן מתגוררים בני העדה העלווית בעיקר בעיר חומס. חברת האנרגיה הקנדית "סאנקור" החליטה להוציא את עובדיה מסוריה לאור האלימות המתחוללת במדינה. החברה הקנדית פועלת בסוריה מאז שנת 2006 והיא מעסיקה בסוריה לכול היותר כמה עשרות עובדים בעלי אזרחות זרה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-12 בדצמבר 2011 על הריגתם של 14 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה במזרח אפגניסטן.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-12 בדצמבר 2011 על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו מפיצוץ של מטען חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-12 בדצמבר 2011 כי מספר ההרוגים בפיגועים שהתרחשו ב"חג העשורא" (ב-6 בדצמבר) הגיע ל-84 בני-אדם. גורמים רשמיים באפגניסטן האשימו את פקיסטן בסיוע לפעילי הטרור שביצעו את סדרת הפיגועים הרצחניים הללו.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-12 בדצמבר 2011 על הריגתו של נהג שהועסק בידי כוחות נאט"ו במהלך התקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן על שיירה של מכליות שעשתה את דרכה מפקיסטן לאפגניסטן. כמו כן מקור צבאי מסר ב-12 בדצמבר 2011 על הריגתם של 9 פעילי טרור מוסלמים מירי של אנשי כוחות-הביטחון שפעלו בעמק הסוואט בצפון-מערב המדינה בשתי תקריות שונות. מקור צבאי בפקיסטן מסר שהצבא הפקיסטני מתכנן להציב בגבול אפגניסטן מערך נ"מ כדי למונע חדירה של מטוסי נאט"ו לתחומי פקיסטן במסגרת מדיניות החיסולים-הממוקדים של ארה"ב נגד פעילי טרור מוסלמים.
--
עיראק – טרור: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-12 בדצמבר 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם בסדרה של פיגועים שהתבצעה במהלך היממה האחרונה בידי פעילי טרור מוסלמים שפעלו ברחבי עיראק.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-12 בדצמבר 2011 על בריחתם מהכלא של 12 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
דרום-סודאן – טרור אתני: מקורות רשמיים בדרום-סודאן מסרו ב-12 בדצמבר 2011 על קרבות שפרצו מחדש בדרום-סודאן בין מיליציות מקומיות שחלקן פועלות בהשראה של צפון-סודאן האסלאמית. נמסר על הרוגים ופצועים, אך לא נאמר מספרם המדויק של הנפגעים באירועים שפרצו ביומיים האחרונים. מקור תקשורתי בדארפור מסר ב-12 בדצמבר 2011 על הריגתו של אדם מירי של פעילי טרור הפועלים בחבל דארפור.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות בארגונים לזכויות-אדם בניגריה מסרו ב-12 בדצמבר 2011 על הריגתם של 54,000 בני-אדם בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" ובטרור אתני-דתי מאז שנת 1999.
--
הודו – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-12 בדצמבר 2011 על הריגתו של שומר ראשו של בכיר הודי מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בחבל קשמיר.
--
איראן – פיגועים: מקורות תקשורתיים באיראן מסרו ב-12 בדצמבר 2011 על הריגתם של 7 בני-אדם, בהם אזרחים זרים, בפיצוץ שאירע בעיר יזיד במפעל ליצור פלדה המשמשת לייצור צנטריפוגות.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: