Sunday, December 18, 2011

39 הרוגים בסוריה; 10 הרוגים בפקיסטן; 7 הרוגים בדרום-סודאן; 5 הרוגים באפגניסטן; 5 הרוגים בתימן; 3 הרוגים נוספים במצרים; הרוג במרוקו; קניה מאיימת בהפצצות אוויריות קשות בדרום סומליה; ישראלי נפצע מפיגוע דקירה במעלה אדומים; הליגה הערבית הציבה אולטימאטום נוסף לאסד;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-17 בדצמבר 2011 על הריגתם של 16 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר מפגינים ועריקים שיצאו למחות נגד המשך שלטונו של בשאר אל-אסד. מקורות רשמיים בסוריה טענו באמצעות רשתות התקשורת הנאמנות למשטר כי ביום שישי (17 בדצמבר 2011) לא נהרג או נפצע אף מפגין סורי מירי של חיילים סורים. אזרח סורי נהרג מפיצוץ של מוקש באזור הגבול הלבנוני שהוטמן כנראה בידי כוחות-הצבא כי למנוע את בריחתם של פליטים ללבנון השכנה. ממשלת קנדה הרתה לאזרחיה השוהים בסוריה לצאת מייד מהמדינה. קרבות קשים בין כוחות הצבא לאנשי "צבא סוריה החופשי" הפועלים באזור דרעא, בחומס בדיר אל-זור ובצפון המדינה. מקורות בליגה הערבית מסרו ב-17 בדצמבר 2011 על אולטימאטום נוסף שהוגש לאסד בנוגע לכניסתם של משקיפים לסוריה עד יום רביעי הקרוב, שאם לא כן חברי הליגה-הערבית ייפנו למועצת-הביטחון של האו"ם. סך הכל נהרגו ביומיים האחרונים 56 בני-אדם.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-17 בדצמבר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה באזורים אחדים נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. לפחות ארבעה מההרוגים ביו פעילי טרור מארגון הטליבאן. כמו כן נמסר מפי מקור צבאי בכיר על שחרורם של 11 שוטרים אפגנים שנחטפו לפני שבועיים בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. מקוות רשמיים מסרו כי השוטרים שוחררו במבצע צבאי.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-17 בדצמבר 2011 על הריגתם של 7 פעילי טרור נוספים במחוז אורקזאי ועל 3 חיילים פקיסטנים שנהרגו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
מצרים – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-18 בדצמבר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם נוספים בעימותים שפרצו בין מפגינים לכוחות הצבא בכיכר אל-תחריר במצרים. בכך הגיע מספר ההרוגים ל-9 בני-אדם ולכ-300 פצועים. לאורך כל היום היו קרבות רחוב בין המפגינים לכוחות-הביטחון שבמהלכם הוצתו בניינים, חנויות, מכוניות וציוד אזרחי נוסף. ראש-ממשלת מצרים טען שהמפגינים פעולים נגד המהפכה. צוותי טלוויזיה זרים דיווחו על התנהגותם הקשה של כוחות-הביטחון כלפי המפגינים שאחדים מהם הוכו למוות בידי עשרות שוטרים. חשש כבד מאוד במצרים לפריצתה של מלחמת-אזרחים בין הזרם הליברלי לבין התנועות האסלאמיות.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-17 בדצמבר 2011 על הריגתם של 5 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה במהלך הפצצה שנערכה בידי כוחות הצבא הפועלים בדרום המדינה.
--
קניה – סומליה – טרור: מקורות צבאיים בקניה הצהירו ב-17 בדצמבר 2011 כי חיל-האוויר הקנייתי יבצע התקפות אוויריות ארוכות-טווח בתוך בשטח שבו שולטים פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. מקורות צבאיים מסרו כי במהלך היממה האחרונה נערכו קרבות בין חיילים קנייתים לבין פעילי טרור מוסלמים באזור הגבול המשותף אך לא נמסר על מספר הנפגעים המדויק מפי מקורות מימנים. ממשלת קניה שלחה אזהרה לכול תושבי דרום סומליה להתרחק ממקומות בהם נמצאים פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב".
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות צבאיים בדרום-סודאן מסרו ב-17 בדצמבר 2011 על הריגתם של 7 אנשי מיליציה הפועלת באזור הדרום במהלך מבצע צבאי שנערך בעקבות הריגתם של 5 חיילים מצבא הדרום.
--
מרוקו – טרור: מקורות תקשורתיים במרוקו מסרו ב-17 בדצמבר 2011 על הריגתו של אדם אחד בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום הסהרה.
--
ישראל – טרור – יהודה ושומרון: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-17 בדצמבר 2011 על פציעתו של מאבטח בפיגוע דקירה בידי טרוריסט מוסלמי שפעל באזור מעלה אדומים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: