Wednesday, December 21, 2011

82 הרוגים בסוריה; 15 הרוגים בתימן; חייל נהרג באפגניסטן; מנהיג המורדים בדרום-סודאן נהרג; עשרות פעילי טרור מוסלמים נעצרו בניגריה; 675 נשים ונערות נרצחו בפקיסטן בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2011; דיונים סודיים בין טורקיה למיעוט הכורדי על סיום האלימות; ישראל תסייע לדרום-סודאן; הצבא הסורי מתפרק;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-20 בדצמבר 2011 על הריגתם של 67 אזרחים מירי של אנשי כוחות-הביטחון שפעלו ביממה הקודמת באזור מחוז דרעא ובמחוז אידליב נגד עריקים ומפגינים שיצאו למחות נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. מקורות נוספים מוסרים תיאורים מזעזעים על האופן בו נרצחו לפחות 100 חיילים סורים ב-19 בדצמבר 2011 שביקשו לערוק בעקבות מעשי הטבח הקשים שנעשו באזרחים במחוז אידליב. כמו כן נמסר על הריגתם של 15 חיילים סורים הנאמנים למשטר ממארב שטמנו להם אנשי "הצבא הסורי החופשי". עוד נודע שכנופיות "השביחה" פעלו באופן הדוק לצד כוחות הצבא במחוז אידליב תוך כדי שהם מפגינים אכזריות רבה שכללה אונס, שוד, רצח וביזה בכל מקום בו הכנופיות העלוויות פעלו. על-פי עדויות אחדות אלפי חיילים סורים מבקשים לערוק כבר בימים הקרובים כדי להצטרף לאנשי "הצבא הסורי החופשי" הפועל בטורקיה באזור הגבול סורי שהפך למקום-מקלט לכול כוחות האופוזיציה הפועלים נגד אסד. אזרחים רבים בסוריה מתארגנים למסגרת של חוליות חמושות הפועלות נגד האכזריות של הצבא באזורים רבים ברחבי סוריה. הצבא הסורי שוקל הפעלת מטוסי קרב ומסוקים כדי להתמודד עם גודש האירועים של הימים האחרונים. אנשי אופוזיציה סורים מנסים לשכנע בכירים בצבא לערוק או ליטול את השלטון בכוח וידי נאמני הנשיא אסד. גורמים בכירים באופוזיציה הסורית מוכנים לקבל לזמן מוגבל אישיות צבאית עלווית במקום אסד עד שהעניינים יירגעו עם החלת הרפורמות המתוכננות כדי להביא יציבות פוליטית ועדתית למדינה השסועה. משפחות של בכירים עלווים יצאו לאיראן בימים באחרונים. מקורות רשמיים בסוריה ב-20 בדצמבר 2011 כי הנשיא אסד חתם על חוק חדש המתיר להוציא להורג כל מי שיורשע בפעולות טרור אן כל מי שיפיץ כלי נשק המיודעים לביצוע פעולות טרור. חוק מספר 26 – לפי הטרמינולוגיה הסורית – נועד להכשיר את רציחתם של עצירים רבים שחוסלו מאז תחילת האירועים. בכל אסד מנסה להסוות את מה שהתחולל בבתי-כלא במהלך החודשים האחרונים. מקורות בליגה-הערבית מסרו כי ב-22 בדצמבר 2011 יגיעו משקיפים הראשונים לסוריה. במהלך היממה האחרונה סוריה ערכה תרגיל צבאי בו השתתפו חילות האוויר והים. עדויות רבות על כך שהצבא הסורי מתפרק והופך לצבא של עדה אחת בגלל עשרות אלפי עריקים שהצטרפו לכוחות האופוזיציה. אסד מכין אופוזיציה של "יום הדין" למקרה בו המשטר יקרוס.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-20 בדצמבר 2011 על הריגתו של חייל במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. כמו כן נמסר על תפיסתם של 5 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן וגם על תפיסתם של כלי נשק ותחמושת ששימשו את פעילי טרור.
--
פקיסטן – נשים: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-20 בדצמבר 2011 על הריגתן של 675 נשים ונערות על רקע "כבוד המשפחה" בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2011.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-20 בדצמבר 2011 על הריגתו של חייל מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור העיר בגדאד.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-20 בדצמבר 2011 על הריגתם של 13 פעילי טרור מוסלמים ו-2 חיילים תימנים במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום המדינה נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-20 בדצמבר 2011 על מעצרם של עשרות חברי ארגון הטרור האסלאמי "בוקו חראם" האחראי להריגתם של מאות בני-אדם בנשים האחרונות בכל רחבי ניגריה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-20 בדצמבר 2011 על מגעים סודיים בין נציגי ממשלת טורקיה לנציגי הכורדים בטורקיה במטרה להגיע להסכמה הדדית לסיום הקונפליקט בין שני הצדדים שהביא להריגתם של יותר מ-40,000 בני-אדם – רובם כורדים. יום קודם לכן נמסר על הריגתם של כ-20 חברי המחתרת הכורדית – ה-PKK – במלך פעילות צבאית יזומה שנערכה במזרח טורקיה. כמו כן נמסר ממקורות תקשורתיים בטורקיה על מעצרם של עיתונאים רבים ביממה האחרונה המתנגדים לקו הפוליטי של ארדואן.
--
ישראל - דרום-סודאן: מקורות מדיניים בישראל מסרו ב-20 בדצמבר 2011 כי בעקבות פגישה שנערכה בירושלים בין ראש ממשלת ישראל לבין נשיא דרום-סודאן הוחלט על שיגורה של משלחת סיוע גדולה לדרום-סודאן שתעסוק בפיתוח וייעוץ בנושאים אזרחיים מגוונים.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות רשמיים בדרום-סודאן מסרו ב-20 בדצמבר 2011 על הריגתו של מנהיג המורדים, ג'ורג' את'ור, בהיתקלות עם חיילים של צבא הדרום. בהיתקלות נהרג גם אחד מחייליו של את'ור. על-פי ידיעות אחדות שהתפרסמו במהלך השנה האחרונה מאז שנת 2010 את'ור קיבל סיוע כלשהו ממשלת חרטום האסלאמית של עומר אל-באשיר שביקשה לערער את היציבות של דרום-סודאן. את'ור ניסה לגייס כספים ואנשים גם ברואנדה. דובר המורדים בארגון של את'ור מסר כי הוא שהה ברואנדה לרגל טיפול רפואי. את'ור ניסה להיבחר למושל מדינת ג'ונגלי, אך הוא נכשל לאורך כל מסע הבחירות שלו באפריל 2010. לאחר הכישלון הזה, את'ור פתח במרד מזוין נגד המשטר המרכזי של דרום-סודאן.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: