Sunday, December 4, 2011

25 הרוגים בסוריה; 6 הרוגים בפקיסטן; 5 הרוגים בתימן; 4 הרוגים בעיראק; 3 הרוגים בטורקיה; 3 פעילי טרור מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 3 הרוגים בסומליה; 3 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; דאגה רבה במצרים לנוכח ניצחונו של הגוש האסלאמי שזכה ב-60 אחוזים; ארגון הטרור אסלאמי "בוקו חראם" ביצע 139 פעולות טרור בניגריה בשנה האחרונה; 300 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בצפון-הקווקז בשנת 2011; גשר פוצץ בדרום הפיליפינים בידי פעילי טרור מוסלמים;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות תקשורתיים ערביים מסרו ב-3 בדצמבר 2011 על הריגתם של 25 בני-אדם בקרבות שפרצו בין אנשי "הצבא הסורי החופשי" לבין אנשי כוחות-הצבא הנאמנים למשטר העלווי של בשאר אל-אסד. מקורות נוספים ציינו כי מרבית ההרוגים היו בצפון-מזרח המדינה בעת שכוחות האופוזיציה החמושים תקפו שיירות של הצבא ונקודות צבאיות הנמצאות בשליטת הצבא הסורי. במהלך היממה האחרונה נרשמו עשרות עימותים אלימים מאוד בין הצבא הסורי לבין אזרחים שיצאו להפגין בעיר חומס, אל-חמה, דרעא, דיר אל-זור ומחוז אידליב. מקורות בלבנון מסרו על מעצרם בידי אנשי כוחות-הביטחון של עשרות בני-אדם בעיירה תל אל-קלאח הנמצאת ליד הגבול הלבנוני. מקורות רשמיים בסוריה מסרו כי העצורים היו "טרוריסטים מבוקשים". השלטונות בסוריה אסרו על האזרחים הסורים להשתמש באייפון או להכניס לסוריה מכשירי אייפון. העיר אל-חמה יצאה משליטתו של הצבא הסורי למרות ההפגזות היומיומיות על שכונות אחדות ברחבי העיר. גורמים רפואיים בסוריה הקימו מרפאות מחתרתיות ברחבי המדינה כדי לטפל בפצועים שנפגעו מירי של חיילים סורים הרחק מעיני המודיעין הסורי השולט על מרבית בתי-החולים הממשלתיים. ארמון הנשיאות של הנשיא הסורי בדמשק נמצא על הכוונת של אנשי האופוזיציה החמושים בטילים שנגנבו ממחסני הצבא.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-3 בדצמבר 2011 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים מ"רשת חאקאני" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז קושט. "רשת חאקאני" אחראית להריגתם של מאות בני-אדם באפגניסטן והיא מהווה חלק מארגון טליבאן המשתף פעולה באופן הדוק עם ארגון אל-קאעידה.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-3 בדצמבר 2011 על הריגתם של 3 חיילי נאט"ו מפיצוץ של מטען חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במזרח המדינה.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-3 בדצמבר 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם בקרבות שפרצו בין שתי מיליציות אסלאמיות המקורבות לארגון הטליבאן והפועלות במחוז חייבאר. מאז תחילת שנת 2011 נהרגו עשרות בני-אדם בקרבות שפרצו בין מיליציות אסלאמיות הפועלות גם על בסיס אתני ברחבי פקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-3 בדצמבר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם על פציעתם של 20 נוספים בסדרה ארוכה של אירועי טרור שהתרחשה בעיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – טרור ואלימות: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-3 בדצמבר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם בקרבות שפרצו בעיר טאיז בין אנשי כוחות-הביטחון לבין גורמי טרור אופוזיציוניים למשטר הנוכחי. במהלך הקרבות הנערכים בעיר טאיז נהרגו עשרות רבות של בני-אדם משני הצדדים.
--
סומליה – טרור: מקורו רשמי בסומליה מסר ב-3 בדצמבר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם בקרבות שפרצו בין אנשי כוחות הביטחון לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור הגבול עם קניה. גורם מדיני בכיר בסומליה מסר כי פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" הובסו הודות למדיניות החיסולים-הממוקדים של ארה"ב בסומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: הרמטכ"ל הניגרי מסר ב-3 בדצמבר 2011 כי ארגון הטרור האסלאמי "בוקו חראם" ביצע במהלך השנה האחרונה לפחות 139 התקפות טרור שבמהלכם נהרגו 140 בני-אדם.
--
מצרים – אסלאם – בחירות: גורמים בכירים במצרים הביעו דאגה עמוקה לנוכח זכייתו של בגוש האסלאמי ב-60 אחוזים בבחירות לפרלמנט המצרי. גורמים צבאיים במצרים מסרו ב-3 בדצמבר 2011 את אכזבתם לנוכח פעילותו הרשלנית של הגוש החילוני שהתמקד "במועצה הצבאית העליונה" במקום בגוש האסלאמי המהווה איום גדול יותר על החיים הליבראליים במצרים.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-3 בדצמבר 2011 על הריגתם של 3 חברי המחתרת הכורדית בהיתקלות עם כוחות הצבא הפועלים במזרח המדינה.
--
רוסיה – קווקז: מקור צבאי רשמי ברוסיה מסר ב-3 בדצמבר 2011 על הריגתם של 300 פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון-הקווקז בידי כוחות-הביטחון של רוסיה מאז תחילת שנת 2011.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-3 בדצמבר 2011 על הריסתו של גשר בפיצוץ רב-עוצמה שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום הפיליפינים. ב-20 השנים האחרונות נהרגו עשרות אלפי בני-אדם בפיגועי טרור אסלאמיים שהתבצעו בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-25 בנובמבר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-21 בנובמבר 2011 על פציעתם של 9 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-2 בנובמבר 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופמן בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מאז שנת 2004 נהרגו בדרום המדינה בפיגועי טרור אסלאמיים כ-5,000 בני-אדם. מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-31 באוקטובר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-25 באוקטובר 2011 על הריגתם של 3 אזרחים ועל פציעתם של 34 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-24 באוקטובר 2011 על הריגתם של 7 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: