Tuesday, December 6, 2011

10 הרוגים בעיראק; 35 הרוגים בסוריה; 7 הרוגים באפגניסטן; 7 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 5 חיילים נהרגו בתימן; הרוג בגבול קניה-סומליה; 28 הרוגים בעיר טאיז שבתימן בשלושת הימים האחרונים; עשרות הרוגים בניגריה בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים; לארגון אל-קאעידה יש בסיס חזק במאלי;
==
סוריה – מלחמת – אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-5 בדצמבר 2011 על הריגתם של 10 בני-אדם נוספים בעימותים שפרצו בין אנשי כוחות-הביטחון לבין מפגינים שיצאו למחות נגד המשך שלטונו של בשאר אל-אסד. ביממה אחרונה נהרגו לפחות 35 בני-אדם – רובם נהרגו בעיר חומס בידי כנופיות "השביחה" הפועלות למען המשטר. מקורות רשמיים בסוריה מסרו ב-5 בדצמבר 2011 כי המשטר הסורי שוקל בחיוב את הצעתה של הליגה-הערבית להציב 500 משקיפים בסוריה על-מנת להביא לסיום האלימות שפרצה ב-15 במרס 2011. גורמים בכירים באופוזיציה הסורית מסרו כי הם מצפים לעריקתו של בכיר עלווי לשורותיהם בימים הקרובים – דבר שיעניק עידוד מחודש לכול גורמי האופוזיציה בסוריה המצפים להחלפתו של המשטר. מקור מהימן בסוריה מסר כי מאז שהחלה ההתקוממות בסוריה, למעלה מ-20,000 בני-אדם נעדרים בעקבות מעצרם בידי שירותי הביטחון והמודיעין של המשטר העלווי הנאמנים לנשיא אסד. כנופיות "השביחה" העלוויות ממשיכות לבצע אונס שיטתי בעיקר מחוז אידליב. הצבא הסורי ערך זה היום השני תרגיל צבאי משולב שכלל תנועת חי"ר, טנקים ומסוקים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-5 בדצמבר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם בעת שמכונית פגעה במטען-חבלה מאולתר שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. מקור נוסף באפגניסטן מסר שארבעה מההרוגים היו ילדים. כמו כן נסמר על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בהיתקלות עם כוחות הצבא שפעלו במזרח המדינה.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-5 בדצמבר 2011 על הריגתם של 7 פעילי טרור מוסלמים בהיתקלות עם כוחות הצבא הפקיסטני שפעלו במחוז קוראם.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-5 בדצמבר 2011 על הריגתם של 10 בני-אדם בשלוש תקריות טרור שהיו שהתרחשו במהלך היממה האחרונה בעיראק. בין ההרוגים היו 7 בני-אדם שנפגעו פיצוץ של מטען-חבלה. כמו כן נמסר 2 עולי-רגל שיעים שנהרגו מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה. בחודש האחרון נהרגו עשרות בני-אדם בפיגועי טרור רצחניים שהתבצעו ברחבי עיראק.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-5 בדצמבר 2011 על הריגתם של 5 חיילים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום המדינה. כמו כן נסמר כי בשלושת הימים האחרונים נהרגו לפחות 28 בני-אדם בעיר טאיז בהפגזה של אנשי כוחות הביטחון הפועלים נגד מיליציות אופוזיציוניות הפועלות נגד המשטר הנוכחי.
--
סומליה – קניה – טרור: מקורות תקשורתיים בקניה מסרו ב-5 בדצמבר 2011 על הריגתו של שוטר מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור הגבול בין קניה לסומליה. מקור נוסף מסר כי הפיצוץ אירע במחנה פליטים הנמצא בתחומי קניה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-5 בדצמבר 2011 על התקפה של 100 פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בצפון ניגריה שבעקבותיה נהרגו עשרות בני-אדם. במהלך ההתקפה הטרוריסטים המוסלמים פגעו בתחנות משטרה, בבנקים, במוסדות ציבור ובמבנים פרטיים של תושבים מקומיים. מקורות רשמיים בניגריה עדיין לא מסרו את מספרם המדויק של הנפגעים. ארגון הטרור המוסלמי "בוקו חראם" אחראי למותם של מאות בני-אדם רק במהלך השנה האחרונה.
--
מאלי – ארגון אל-קאעידה: עדויות רבות מצטברות על השתלטות של פעילי טרור מארגון אל-קאעידה על אזורים אחדים ברחבי מאלי בעזרת כסף וסיוע לאזרחים מקומיים. מאוריטניה, אלג'יריה ומאלי משתפות פעולה במלחמה נגד פעילי טרור מארגון אל-קאעידה הנמצאים באזור משושלת הגבולות.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: