Monday, December 19, 2011

24 הרוגים בסוריה; 15 הרוגים בפקיסטן; 8 הרוגים בסומליה; 4 הרוגים באפגניסטן; 4 הרוגים בעיראק; 4 חיילים נהרגו בתימן; הרוג בלבנון;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-18 בדצמבר 2011 על הריגתם של 6 חיילים סורים מירי של חיילים עריקים שהצטרפו לכוחות האופוזיציה במחוז חומס וכן הושמדו שלושה נגמ"שים של הצבא הסורי. כמו כן נמסר על הריגתם של 18 אזרחים מירי של חיילים סורים. מקורות נוספים בסוריה ציינו כי במהלך היממה האחרונה נערכו עימותים נוספים בין אנשי כוחות-הביטחון הנאמנים למשטר לבין מפגינים שיצאו למחות נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. מקורות באו"ם מסרו כי מאז שהחלה ההתקוממות העממית נגד המשטר בסוריה נהרגו לפחות כ-5,000 בני-אדם. כנופיות "השביחה" העלוויות הפועלות למען משפחת אסד הגבירו את ההתעללות שלהם באזרחים בערים אחדות ברחבי סוריה בעיקר בעיר חומס ואל-חמה. בכירים בליגה-הערבית משוכנים שאסד יסכים להכנסתם של משקיפים כדי לפקח על הפעילות הצבאית נגד האזרחים המפגינים. הבלוגרית הסורית רזאן רזאווי שוחררה בהוראת השלטונות לאחר שהיא נעצרה בידי שירותי הביטחון במעבר הגבול לירדן כדי להשתתף בכנס תקשורתי.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-18 בדצמבר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם בסדרה של אירועי טרור והתקפות צבאיות שהתבצעו במהלך היממה האחרונה ברחבי אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-18 בדצמבר 2011 על הריגתם של 15 פעילי טרור מוסלמים במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בדי הצבא הפקיסטני שפעל במחוז אורקזאי. בימים האחרונים נהרגו באזור עשרות פעילי טרור וחיילים רבים בקרבות שפרצו בין שני הצדדים.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-18 בדצמבר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם מירי ופיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים במרכז בגדאד.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-18 בדצמבר 2011 על הריגתם של 4 חיילים תימנים בקרבות שפרצו בדרום המדינה בין הצבא התימני לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-18 בדצמבר 2011 על הריגתם של 8 בני-אדם בסדרה של פיגועים ועריפת ראשים שהתבצעו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועל בהשראת ארגון אל-קאעידה.
--
לבנון – טרור: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-18 בדצמבר 2011 על הריגתו של מאבטח של בכיר פלסטיני מתנועת הפת"ח במחנה עין אל-חילווה כנראה מירי של אנשי ארגון טרור פלסטיני המקורב לסוריה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: