Saturday, December 17, 2011

26 הרוגים בפקיסטן; 17 הרוגים בסוריה; 7 הרוגים במצרים; 5 הרוגים בניגריה; 4 הרוגים באפגניסטן; 3 הרוגים בתימן; מפקד בכיר באל-קאעידה נהרג בעיראק; הרוג בתאילנד; הרוג ברצועת-עזה; תחנת טלוויזיה אסלאמית חדשה פועלת מבריטניה; מהומות במצרים; מזוודה עם חומרים גרעיניים נתפסה ברוסיה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות ערביים מסרן ב-16 בדצמבר 2011 על הריגתם של 11 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר מפגינים שיצאו למחות נגד המשטר לאחר תפילת "יום השישי". בעקבות הריגתם של עשרות חיילים סורים בימים האחרונים הוכרזה כוננות עליונה ברחבי סוריה וניתנו הוראות חדשות הקשורות להנעת כוחות בשטחים הרריים ועירוניים. שרי-החוץ של רוסיה וסוריה נפגשו על-מנת לדון באמצעים שיש לנקוט כדי להביא להפחתה של האלימות בסוריה. הפגנת ענק נגד המשטר נערכה בחומס. אסד יאלץ לעזוב את סוריה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-16 בדצמבר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז פארה.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-16 בדצמבר 2011 על הריגתם של 26 בני-אדם (חייל אחד ו-25 טרוריסטים) בקרבות שפצרו בין חיילים פקיסטנים לפעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז אורקזאי.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-16 בדצמבר 2011 על הריגתו של מפקד בכיר בארגון אל-קאעידה שפעל בצפון-עיראק לאחר מרדף שנמשך אחריו לאורך שנים אחדות. הטרוריסט היה יליד טוניסיה שהגיע לעיראק כדי להשתתף במלחמת הג'יהאד נגד הנוכחות המערבית המדינה לאחר הפליה האמריקאית לעיראק בשנת 2003.
--
תימן – טרור – ומחאה: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-17 בדצמבר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של אנשי כוחות הביטחון לעבר מפגינים בעיר טאיז. דובר צבאי מסר על הריגתו של קצין בכיר מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום המדינה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-16 בדצמבר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם בשני פיגועי טרור שהתבצעו ידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון המדינה.
--
אלג'יריה – תקשורת אסלאמית: מקורות תקשורתיים בצפון-אפריקה מסרו ב-17 בדצמבר 2011 על תחילת שידוריה של טלוויזיה אסלאמית של "חזית ההצלה האסלאמית" האלג'ירית הפועלת מבריטניה והמיועדת לתושבי אלג'יריה. שם התחנה החדשה "אל-מגרביה". התחנה תשדר 4 שעות ביום.
--
מצרים – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-16 בדצמבר 2011 על הריגתם של 7 בני-אדם ועל פציעתם של 220 בני-אדם נוספים בעימותים אלימים שפצרו בקהיר בין מפגינים צעירים לבין חיילים מצרים.
--
תאילנד – טרור: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-16 בדצמבר 2011 על הריגתו של פוליטיקאי מוסלמי בכיר מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה.
--
איראן – רוסיה – גרעין: מקורות תקשורתיים בסוריה מסרו ב-17 בדצמבר 2011 על תפיסתה של מזוודה עם חומרים גרעיניים שהייתה מיועדת להגיע לאיראן. שלטונות הביטחון של רוסיה עצרו את האיש שנשא את המזוודה.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות תקשורתיים בעזה מסרו ב-17 בדצמבר 2011 על הריגתו של תושב עזה בעקבות היתקלות צבאית עם חיילים שהייתה ליד גדר המערכת.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: