Monday, December 5, 2011

42 הרוגים באפגניסטן; 25 הרוגים בסומליה; 22 הרוגים בסוריה; 20 הרוגים בפקיסטן; 7 הרוגים בקזחסטן; 6 הרוגים בעיראק; 4 חיילים קנייתים נהרגו בקרבות ליד הגבול הסומלי; 3 הרוגים בניגריה; מל"ט אמריקאי הופל באיראן; כורדי נהרג בטורקיה; סוריה ערכה ניסוי בירי של טילי סקאד;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-4 בדצמבר 2011 על הריגתם של 22 אזרחים מירי של אנשי כוחות-הביטחון שפעלו נגד מפגינים שיצאו למחות נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. מקורות נוספים באופוזיציה הסורית מסרו כי בלבנון נמצאים 3,789 פליטים שברחו מסוריה בשל הקרבות שנערכו באזור הגבול המשותף בין אנשי "הצבא הסורי החופשי" לבין כוחות-הביטחון הנאמנים למשטר העלווי של בשאר אל-אסד. עוד נמסר במהלך היממה האחרונה שקבוצה גדולה של אנשי מודיעין סורים ערקו לשורות האופוזיציה בדומה לעריקתם של אנשי-מודיעין סורים בשבוע שעבר כפי שמסרנו במגזין זה לפני ימים אחדים. מקורות רשמיים בסוריה מסרו כי "הדלת להצעה של הליגה-הערבית עדיין נותרה פתוחה", וכי סוריה שוקלת את ההצעה של הלידה להפחתת האלימות במדינה. גורמים עלווים בסוריה ומחוצה לה דוחפים להביא לעזיבתו של אסד בהסכמתו על-מנת לא לפגוע בסיכויי העדה העלווית לחתום על הסכם פשרה עם כל המיעוטים והמגזרים המדינה לקראת רפורמות פוליטיות. גורמים בכירים ביותר בעדה העלווית הבהירו כי האירועים הנוכחיים בסוריה מסכנים מאוד את מעמדה של העדה העלווית בעיני כלל החברה הסורית. על-פי אותם גורמים בכירים, הפתח ליציבות המדינה לאחר עזיבתו של אסד יהיה דומה ל"מפתח העדתי" השורר בלבנון בשנים האחרונות עם שינויים מתבקשים על-מנת למנוע קיפאון שלטוני שכפי שלעיתים הדבר מתרחש בלבנון. על-פי סימנים רבים, הלכידות העדתית של העדה העלווית מתפוררת בקצב הולך וגובר. אין להוציא מכלל אפשרות את עריקתם של בכירים עלווים המשרתים בצבא בימים הקרובים. סוריה ביצעה תרגול ירי של טילי סקאד כאיתות נגד הכוונות של המערב להתערב בנעשה בסוריה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-4 בדצמבר 2011 על הריגתם של 42 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בשיוף פעולה בין כוחות נאט"ו לצבא האפגני שפעלו באזורים אחדים ברחבי אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-4 בדצמבר 2011 על הריגתם של 20 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בידי הצבא הפקיסטני במחוז אורקזאי. כמו כן נמסר כי הצבא האמריקאי החל בפירוק הבסיס האווירי האמריקאי הנמצא על אדמת פקיסטן בשל המתיחות שהתפתחה בין פקיסטן לארה"ב על רקע הריגתם של 26 חיילים פקיסטנים בידי כלי טייס אמריקאי. עוד נמסר מפקיסטן על 25 שוטרים פקיסטנים שסירבו לשרת במחוז בלוצ'יסטן לאור הפעילות הטרוריסטית של ארגונים אסלאמיים קיצוניים הפועלים באזור.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-4 בדצמבר 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה מאולתר שהופעל בטעות בידי אב ובנו שעסקו בהרכבת המטען הקטלני.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-4 בדצמבר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם בהפגזה נוספת שערך הצבע התימני על אנשי אופוזיציה הפועלים באזור העיר טאיז.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-4 בדצמבר 2011 על הריגתם של 25 בני-אדם בקרבות שפרצו ברחבי סומליה בין כוחות-הביטחון לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-שבאב, ובקרבות שפרצו בין המיליציות האסלאמיות הפועלות בסומליה.
--
קניה – טרור – סומליה: מקורות צבאיים בקניה מסרו ב-4 בדצמבר 2011 על הריגתם של 4 חיילים קנייתים בקרבות נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועל באזור הגבול בין קניה לסומליה.
--
ניגריה – טרור: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-4 בדצמבר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים בצפון המדינה.
--
קזחסטן – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בקזחסטן מסרו ב-4 בדצמבר 2011 על הריגתם של 7 בני-אדם (2 שוטרים ו-5 פעילי טרור) בקרבות שפרצו בעיר הבירה בין פעילי טרור מוסלמים לבין אנשי כוחות-הביטחון. כל פעילי הטרור המוסלמים שנהרגו היו בוגרי המלחמה באפגניסטן.
--
איראן – ארה"ב: מקורות צבאיים באיראן מסרו ב-4 בדצמבר 2011 על הפלתו של מל"ט אמריקאי שלא היה חמוש בידי אנשי כוחות-הביטחון של איראן. גורמים באיראן מסרו כי הם יגיבו בחומרה לנוכח הפעולה האמריקאית מעל שמי איראן. דובר בנאט"ו מסר שהמל"ט למעשה אבד באפגניסטן והועבר לאיראן.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-4 בדצמבר 2011 על הריגתו של אזרח כורדי מירי של חיילים טורקים במהלך הפגנת מחאה שנערכה נגד השלטונות.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: