Sunday, December 11, 2011

60 הרוגים בסוריה ביומיים; 13 הרוגים בתימן; 9 הרוגים באפגניסטן; 7 הרוגים בעיראק; 6 חיילים נהרגו בסומליה; 4 הרוגים בפקיסטן; 93,712 בני-אדם נהרגו בקשמיר מאז שנת 1989; הרוג ברשות הפלסטינית; 5 טילים נורו לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-10 בדצמבר 2011 על הריגתם של 45 בני-אדם ביום שישי (9/12) וכן 15 נוספים ביום שבת (10/12) מירי של אנשי כוחות-הביטחון שפעלו נגד מפגינים שיצאו למחות נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. כוחות צבא הנאמנים משטר פשטו על מרכז העיר חומס תוך כדי ירי מסיבי לעבר בתי התושבים והרס רב של בניינים ומבני ציבור. טנקים סורים השמידו בנסיעתם רכוש רב השייך לתושבים המקומיים. מפגינים ניסו למנוע את כניסת הצבא לשכונותיהם בעזרת מחסומים מאולתרים של מכוניות הרוסות ופחי זבל. צלפים סורים הוצבו על הגגות וכנופיות "השביחה" עברו מבית לבית במטרה לזרוע פחד, הרס וחורבן במרכז חומס. קרבות דומים היו גם בפרברי דמשק שם פעלו כוחות מיוחדים שגרמו להרג רב והרס גדול. אלפי רבים של אזרחים סורים עדיין נעדרים מאז שפרצה ההתקוממות העממית ב-15 במרס 2011. קרבות בין אנשי האופוזיציה לצבא הסורי היו גם במחוז דיר אל-זור, אידליב ודרעא. מקורות בלוב מסרו על כ-4,000 סורים שהגיעו ללוב לאור המצב השורר בסוריה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-10 בדצמבר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם בשלושה פיגועי טרור שהתבצעו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע במסגד שיעי בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-10 בדצמבר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור וירי שהיו באזור העיר קראצ'י במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר ממקורות רשמיים שהתחדשו שיחות השלום בין ארגון הטליבאן לבין ממשלת פקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-10 בדצמבר 2011 על הריגתם של 7 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-10 בדצמבר 2011 על הריגתם של 11 פעילי טרור ו-2 חיילים בקרבות שפרצו בין כוחות הצבא לבין פעילי טרור מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום המדינה.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-10 בדצמבר 2011 על הריגתם של 6 חיילים סומלים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" הפועלים בדרום המדינה.
--
הודו – קשמיר: מקורות בפקיסטן מסרו ב-10 בדצמבר 2011 על הריגתם של 93,712 בני-אדם במאבק על קשמיר בין מוסלמים להינדים מאז ינואר 1989. דוברים פקיסטנים לא מסרו כמה חיילים ואזרחים הודים נהרגו בהתקפות של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בחבל קשמיר. כמו כן המקורות בפקיסטן לא מסרו כמה הינדים נהרגו בהתקפות טרור של ארגונים אסלאמיים הפועלים בכל רחבי הודו. המקורות גם לא מסרו מידע נוסף על פעילותו של המודיעין הפקיסטני בעידוד גורמי טרור אסלאמיים לבצע פיגועים קטלניים ברחבי הודו.
--
ישראל – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-10 בדצמבר 2011 על מותו מפצעיו של מוסלמי שנפגע מירי של גז מדמיע שנורה בידי חיילי צה"ל שפעלו באזור העיר רמאללה. כמו כן נמסר על ירי של 5 טילים שנורו לעבר ישראל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. בתגובה לירי, צה"ל תקף מהאוויר יעדי טרור אחדים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: