Tuesday, January 31, 2012

100 הרוגים בסוריה; 40 הרוגים בדרום סודאן; 8 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים בתאילנד; 4 הרוגים בעיראק; 4 פעילי טרור נהרגו בתימן; 2 פעילי טרור נהרגו באפגניסטן; 2 חיילים נהרגו בסומליה; 2 הרוגים בניגריה; 5,000 הרוגים בתאילנד בפועלות טרור אסלאמיות - שנת 2004;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות רשמיים בסוריה ומקורות סורים הנמצאים בקפריסין מסרו ב-30 בינואר 2012 על הריגתם של 100 אזרחים וחיילים בקרבות מרים בין כוחות הצבא לבין אנשי "צבא הסורי החופשי" הפועל באזור דרעא, בדמשק ובמקומות נוספים. מקורות נוספים בסוריה מסרו כי כוחות צבאיים הנאמנים למשטר הצליחו להשתלט מחדש על שכונות אחדות מסביב לעיר דמשק שהיו בשליטת כוחות האופוזיציה. מקורות מקומיים מסרו על הרס רב שנגרם ועל נפגעים רבים לאור הקרבות הקשים שהתחוללו בימים האחרונים. כמו כן נמסר מפי מקורות רשמיים בסוריה על פיצוץ של צינור גז בידי גרומי טרור הנלחמים במשטר. במהלך היממה האחרונה נערכו קרבות ועימותים אלימים רבים בין כוחות-הביטחון לבין מפגינים במחוז אידליב, בדרעא, בחומס, באל-חמה, בדמשק ובצפון-מזרח סוריה. אנשי "הצבא הסורי החופשי" הגבירו את התקפותיהם על כוחות צבאיים הנאמנים למשטר, ונודע על הריגתם של עשרות חיילים סורים רק בימים האחרונים. שירותי-הביטחון של סוריה הוציאו להורג את אחד ממקימי "הצבא הסורי החופשי". מקורות באופוזיציה הסורית מסרו במהלך היממה אחרונה על קרבות קשים בעיר חומס ונמסר על שימוש בירי של תותחים לעבר נקודות בו נמצאים המורדים. מקורות באו"ם מסרו כי 10 חברות במועצת-הביטחון של האו"ם מסכימות להעביר את הנושא הסורי לדיונים במסגרת מועצת-הביטחון כדי להטיל על סוריה סנקציות יעילות במטרה להפסיק את שפיכות הדמים. מקורות בסוריה מסרו ב-30 בינואר 2012 על הסכמתו של אסד לנהל דיאלוג עם האופוזיציה הסורית תחת המטריה הרוסית, אולם גורמים בכירים באופוזיציה הסורית מסרו כי על אסד לעזוב מיד את סוריה. מקורות מקומיים בעיר חומס מסרו ב-30 בינואר 2012 על הריגתם של 2 ילדים מירי של צלפים הנאמנים למשטר. במהלך הלילה הצבא הסורי פעל באזור דרעא, בחומס, באל-חמה ובמחוז אידליב במקביל כדי לגרום לבלבול רב בכוחות באופוזיציה הלוחמים במשטר. לאורך כל היום הוצגו סרטונים קשים על מהלך הקרבות שהיו ביממה האחרונה. כצפוי, לאחר מגעים בין הארגונים הכורדים בסוריה לבין באופוזיציה הסורית, פרסמו נציגי המפלגות הכורדיות סוריה קריאה לאומות העולם להתערב בסוריה בדומה למה שהתרחש בעיראק ובלוב. נציג המפלגות הכורדיות בסוריה, ג'ואד אל-מולא מסר כי התערבות בינלאומית בסוריה היא הפיתרון היחיד למשבר השורר במדינה מאז ה-15 במרס 2011. מפקדים בכירים בצבא הסורי איבדו שליטה על התנהגותם של החיילים הפועלים בשטח ונמסר על ירי ללא אבחנה לעבר בתי מגורים של אזרחים בלתי-מעורבים. לקראת הבוקר נודע ששכוחות האופוזיציה מנהלים קרבות מרים ליד העיר דמשק ובמקומות אחדים הם הצליחו להשתלט מחדש על נקודות שנכבשו על-ידי הצבא הסורי שעות אחדות לפני כן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-30 בינואר 2012 על הריגתו של מפקד בכיר ממוצא אוזבקי שהיה אחראי לפעולות התאבדות בסוף 2011. יחד עמו נהרג טרוריסט נוסף מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה של הצבא האפגני יחד עם כוחות נאט"ו.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים המקורבים לארגון הטליבאן מסרו ב-30 בינואר 2012 על הריגתם של 8 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה של הצבא הפקיסטני שנערכה במחוז קוראם.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-30 בינואר 2012 על הריגתם של 2 שוטרים ואזרח בשני אירועים אלימים שהתרחשו במדינה במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-30 בינואר 2012 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום המדינה.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים ותקשורתיים בסומליה מסרו ב-30 בינואר 2012 על הריגתם של 2 קציני צבא סומלים בקרבות שנערכו נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
צפון-סודאן – דרום-סודאן: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-30 בינואר 2012 על הריגתם של 40 בני-אדם בדרום-סודאן מירי של פעילי טרור מקומיים המקבלים סיוע ממשלת חרטום האסלאמית של עומר אל-באשיר.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-30 בינואר 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם בפיגוע שהתבצע באזור העיר קאנו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם".
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-30 בינואר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום תאילנד. מאז שנת 2004 נהרגו בדרום כ-5,000 בני-אדם בפעולות טרור אסלאמיות.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Monday, January 30, 2012

66 הרוגים בסוריה; 13 הרוגים בניגריה; 6 הרוגים בעיראק; 5 הרוגים בפקיסטן; 5 הרוגים בסומליה; ניגריה על סף מלחמת-אזרחים; אשתו של אסד ניסה לברוח מסוריה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות בלבנון ובאופוזיציה הסורית מסרו ב-29 בינואר 2012 על קרבות קשים הנערכים בין הצבא הסורי לבין אנשי "הצבא הסורי החופשי" שבמהלכם נהרגו לפחות 66 בני-אדם. מקורות נוספים ציינו כי בימים האחרונים נהרגו ליד הגבול הלבנוני לפחות 33 בני-אדם בהתקפה של הצבא הסורי מהדיוויזיה הרביעית (בפיקודו של מאהר אל-אסד) על מוקדים בהם פעלו מורדים מקומיים ועריקים. מקורות בסוריה מסרו במהלך היום על קרבות קשים שנערכו באזור דמשק בין הצבא הסורי לאנשי "הצבא הסורי החופשי" שהצליח לתפוס עמדות חשובות מסביב לעיר בימים האחרונים. הצבא הסורי נכנס לאזורים אחדים תוך כדי ירי כבד של טנקים ומקלעים. קרבות ועימותים רבים היו במהלך היום גם בעיר אל-חמה, חומס, דיר אל-זור, דרעא ובכל מחוז אידליב. בימים האחרונים התגבר זרם העריקים מהצבא הסורי. האופוזיציה הסורית הצליחה לנתק אזורים רבים ברחבי סוריה מהשליטה של המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. מקור הצבאי רשמי בסוריה מסר על הריגתם של 6 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל באזור דמשק. גורמים בכירים בסוריה מסרו כי אין מנוס מהחלפתו של אסד אם בדרך של הסכמה או בהפיכה צבאית יזומה. על פי סימנים אחדים מפקדים בכירים בסוריה מתכננים לחבור לאופוזיציה כדי להגיע להסכמות לקראת הרגע המכריע בו יופל המשטר העלווי. מקורות בתוך סוריה מסרו ב-29 בינואר 2012 כי בשלושת הימים האחרונים נהרגו יותר מ-200 בני-אדם מירי של חיילים סורים. גורמים המתנגדים למשטר פרסמו במהלך הימים האחרונים סרטונים קשים בהם נראים משפחות, ילדים, נשים ולוחמים שנהרגו מירי של חיילים סורים ושל כנופיות "השביחה" העלוויות. בשעות הלילה האחרון נערכו קרבות קשים גם במחוז אידליב בין כוחו שריון סורי לבין אנשי "הצבא הסורי החופשי". לוחמי האופוזיציה הצליחה במקרים אחדים להשתלט על רשתות תקשורת צבאיות דרכה הם מנהלים ומתאמים בין הכוחות השונים הפועלים נגד המשטר. גם באזור דמשק נרשמו עימותים אלימים בין הצבא הסורי לבן לוחמי האופוזיציה המנסים להגיע לדמשק בפעולת ראווה שתערער עוד יותר את בטחונו של המשטר. המטרה של לוחמי האופוזיציה הוא להטיל מצור על דמשק. גורם בכיר באופוזיציה הסורית הפועלת מטורקיה רמזו על מגעים בינם לבין גורמי מודיעין מערביים. ארגונים כורדים הפועלים במזרח סוריה החליטו לקיים מגעים הדוקים יותר עם כוחות האופוזיציה של סוריה הפועלים בטורקיה. המורדים בסוריה מסרו כי כוחותיהם סיכלו ניסיון בריחה של אשתו של אסד וקרובים נוספים דרך נמל-התעופה של דמשק. ראש ענף "פלסטין" במודיעין הסורי, גנרל מחמוד חלוף, ערק יחד עם 300 מחייליו.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-29 בינואר 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרה של פעולות טרור וירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-29 בינואר 2012 על הריגתם של 6 בני-אדם (4 מהם חשודים כטרוריסטים) בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברחבי עיראק.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-29 בינואר 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור והיתקלויות בין חיילים לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-29 בינואר 2012 על הריגתם של 11 פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון ניגריה. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 שוטרים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם". כמו כן נמסר מפי דוברי הארגון שהם דוחים את בקשתה של ממשלת ניגריה לפתוח בדיאלוג כדי להביא לפתרון המתיחות הדתית בין מוסלמים לנוצרים בניגריה. הארגון דוגל במלחמת ג'יהאד מלאה ונרחבת נגד הנוצרים בניגריה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Sunday, January 29, 2012

60 הרוגים בסוריה; 13 הרוגים בקווקז; 5 הרוגים בעיראק; 5 הרוגים בתימן; 2 חיילים נהרגו בפקיסטן; 2 הרוגים בניגריה; 434 הרוגים בעיראק מאז יציאת הכוחות האמריקאים;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-28 בינואר 2012 על הריגתם של 60 אסירים שגופותיהם הושלכו במרכז העיר אל-חמה בידי שירותי-הביטחון של סוריה הנאמנים למשטר. כמו כן נמסר ב-28 בינואר 2012 מפי מקורות רשמיים בסוריה על הריגתם של 7 חיילים סורים בהיתקלות עם אנשי "הצבא הסורי החופשי" הפועל לצד האופוזיציה הסורית. תושבים מקומיים בעיר אל-חמה מסרו כי בעקבות הפעילות של הצבא ברחבי העיר, היא הפכה לעיר רפאים. רחובות אחדים נהרסו מירי כבד של מקלעים ופגזי טנקים. מקור בכירים באופוזיציה הסורית מסרו בשעות הערב של 28 בינואר 2012 על הריגתם של 150 בני-אדם ב-24 השעות האחרונות. המצב הביטחוני הקשה השורר בסוריה בימים האחרונים מעלה את האפשרות להפיכה צבאית במדינה. סעודיה הכירה "המועצה הסורית הלאומית" המורכבת מגופי אופוזיציה רבים והפועלת מטורקיה. הליגה-הערבית הודיעה על הפסקת עבודת המשקיפים שנשלחו מטעמה.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-28 בינואר 2012 על הריגתם של 2 חיילים פקיסטנים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז קוראם.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-28 בינואר 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעה ברחבי המדינה ביממה האחרונה. כמו כן נמסר על הריגתם של 434 בני-אדם בפיגוע טרור ברחבי עיראק מאז שהאמריקאים יצאו מעיראק באמצע חודש דצמבר 2011.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-28 בינואר 2012 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה ועל הריגתו של חייל אחד בשתי היתקלויות שהיו בדרום המדינה.
--
ניגריה – טרור: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-28 בינואר 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" על תחנת משטרה מקומית הנמצאת בעיר קאנו שבצפון ניגריה. כמו כן נמסר על הריגתם של 15 סוחרים מקומיים מירי של חמושים – כנראה על רקע פלילי, כך מסרו גורמים משטרתיים בניגריה.
--
רוסיה – קןןקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-28 בינואר 2012 על הריגתם של 8 פעילי טרור מוסלמים, 4 חיילים ואזרח מקומי בהיתקלות בין כוחות-הביטחון לבין פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Saturday, January 28, 2012

100 הרוגים בסוריה; 50 הרוגים במאלי; 32 הרוגים בעיראק; 38 הרוגים בסומלילנד; 7 הרוגים באפגניסטן; 6 פקיסטנים נהרגו מירי של חיילים איראנים; 2 הרוגים בדארפור; הרוג בקווקז; חייל נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 384 ילדים נהרגו בסוריה מירי של חיילים סורים בשנה האחרונה; טיל נורה לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים באופוזיציה הסורית מסרו ב-27 בינואר 2012 על הריגתם של 100 בני-אדם מירי של אנשי כוחות-הביטחון של סוריה שפעלו נגד מפגינים ואזרחים בערים אחדות ברחבי סוריה. בעיר אל-חמה נהרגו לפחות 45 בני-אדם בהפגזה של הצבא הסורי. עשרות הרוגים היו גם בעיר חומס ובאזורים ליד דמשק. זהו אחד מהימים הקשים ביותר שעברו על סוריה מאז שהחלה ההתקוממות העממית ב-15 במרס 2011. מקורות מקומיים מסרו על "טבח נורא" המתחולל בערים חומס ואל-חמה. שכונות רבות בעיר נמצאות תחת הפגזות קשות הגורמות להרג בקרב האזרחים ולהרס רב. כנופיות "השביחה" פועלות ברחבי העיר במסע של הרג ואונס המוני של תושבים המתגוררים בשכונות של מוסלמים סונים. גורמים מקומיים בסוריה מבקשים לקיים חקירה עמוקה על-ידי גורמים בינלאומיים כדי לברר את מה שהתחולל בחומס בימים האחרונים. "הצבא הסורי החופשי" פרסם סרטון בו מופיעים איראנים שנשלחו לעזור לכוחות הדיכוי של בשאר אל-אסד. גורמי אופוזיציה בסורי העלו גם סרטונים בהם נראים ילדים שנורו בידי חיילים סורים ובידי כנופיות "השביחה" העלוויות הפועלות למען המשטר. במהלך שלושת הימים האחרונים (25-27 בדצמבר 2012) נהרגו לפחות 200 בני-אדם מירי של חיילים סורים ובקרבות שפרצו בין אנשי "הצבא הסורי החופשי" לבין כוחות-הביטחון הנאמנים למשטר. גורמים בליגה-הערבית מסרו כי הם מיואשים ומתוסכלים לחלוטין מהתנהגותו של אסד. גורמים אלה ציינו כי גם רוסיה וסין אינן מצליחות להבין את ההתנהלות של בשאר אל-אסד לנוכח האירועים האלימים המתחוללים במדינה מאז ה-15 במרס 2011. גוברת ההערכה שהפיכה צבאית בסוריה קרובה מתמיד, משום שאסד מסכן את עתידה של סוריה כמדינה עצמאית. מקורות באו"ם מסרו על הריגתם של 384 ילדים שנהרגו בסוריה מירי של חיילים סורים. מקורות בעיר חומס מסרו כי העיר שרויה בהלם לנוכח הריגתם של 14 בני משפחה אחת, כולל נשים וילדים, בידי כנופיות "שביחה" הפועלות למען המשטר. התקשורת במצרים דיווחה של מפגינים סורים שפרצו לשגרירות סוריה בקהיר במחאה על אירועי הדמים מהמתחוללים בסוריה בימים האחרונים. ראש במשלחת המשקיפים מטעם הליגה-הערבית הפועלת בסוריה, מוחמד דאבי, מסר ב-27 בינואר 2012 כי במהלך שלושת הימים האחרונים האלימות החריפה בסוריה. בהתאם לספירה הנערכת על-ידי מגזין זה – מגזין המזרח התיכון – במהלך השבוע האחרון נהרגו מאות בני-אדם מירי של חיילים סורים.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-27 בינואר 2012 על הריגתו של חייל נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בדרום אפגניסטן. מאז תחילת ינואר 2012 נהרגו באפגניסטן 32 חיילי נאט"ו. בשנת 2011 נהרגו באפגניסטן 566 חיילי נאט"ו, וזאת בהשוואה לשנת 2012 שבמהלכה נהרגו 711 חיילי נאט"ו.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-27 בינואר 2012 על הריגתם של 7 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות אווירית יזומה נערכה במחוז קוראם.
--
פקיסטן – איראן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-27 בינואר 2012 על הריגתם של 6 פקיסטנים מירי של חיילים איראנים שפעלו מעבר לגבול באזור השוכן מחוז קוויטה.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-27 בינואר 2012 על הריגתם של 31 בני-אדם ועל פציעתם של 70 נוספים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפעולים באזור העיר בגדאד.
--
צפון-סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-27 בינואר 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של מורדים מקומיים.
--
מאלי – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים וצבאיים במאלי מסרו ב-27 בינואר 2012 על הריגתם של לפחות 50 חיילים בהיתקלות עם פעילי טרור מוסלמים הפועלים בשיתוף פעולה עם ארגון אל-קאעידה הפועלים בצפון מאלי. פעילי טרור מקומיים בשבטי ה"טוארג" עורכים התקפות רבות באזורי הגבול בין מאלי למאוריטניה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסי מסרו ב-27 בינואר 2012 על הריגתו של פעילי טרור מוסלמי בהיתקלות עם כוחות-הביטחון הפועלים באזור צפון הקווקז.
--
סומלילנד – טרור: מקורות תקשורתיים בסומלילנד מסרו ב-27 בינואר 2012 על הריגתם של 38 בני-אדם בקרבות שנערכו בין שתי מיליציות חמושות הפועלות בסומלילנד.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-27 בינואר 2012 על ירי של טיל לעבר ישראל שנורה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים מרצועת-עזה. לא נגרם נזק.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Friday, January 27, 2012

65 הרוגים בסוריה; 33 הרוגים בפקיסטן; 22 הרוגים בתימן; 13 הרוגים בעיראק; 9 הרוגים באפגניסטן; 9 הרוגים בסומליה; הרוג בדארפור; הרוג בחבל קשמיר; בקרבות בדרום-סומליה נהרגו 24 בני-אדם;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו על הריגתם של לפחות 65 בני-אדם מירי של חיילים סורים שפעלו נגד תושבים ברחבי סוריה. מקורות מקומיים בסוריה מסרו על הרס רב שנגרם לעיר אל-חמה בשל ההפגזות המסיביות של הצבא הסורי על העיר. נמסר על בניינים שלמים שקרסו על יושביהם. גם מקרים רבים של אונס וביזה נרשמו גם במהלך היממה האחרונה. מקורות בכירים ב"צבא הסורי החופשי" הצהירו ב-26 בינואר 2012 כי הם "הולכים לנצח במלחמה הזו" נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. ב-25 בינואר 2012 נהרגו לפחות 26 בני-אדם ולא כפי שמסרנו כאן על הריגתם של 19 אזרחים. מקורות רשמיים בסוריה דיווחו על כוננות עליונה לקראת סיום התפילות של "יום השישי" ב-27 בינואר 2012. המשטר העלווי ארגן הפגנת-תמיכה בנשיא אסד בהשתתפותם של עשרות-אלפי משתתפים. דובר צבאי סורי מסר ב-26 בינואר 2012 על קרבות שנערכו באזור דמשק בין כוחות-הביטחון לבין מורדים מ"הצבא הסורי החופשי". מקורות רשמיים באו"ם מסרו כי הם מפסיקים את רישום את מספר ההרוגים בסוריה לאור הקשיים באיסוף מידע אמין מרחבי המדינה. תושבים מקומיים בעיירה דומא ליד דמשק מוסרים כי העיר נראית כמו אזור מוכה אסון בעקבות הקרבות הנערכים בין כוחות-הביטחון לבין מורדים המתבצרים בעיר מזה שבועות אחדים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-26 בינואר 2012 על הריגתם של 3 אזרחים בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן על שיירה של כוחות נאט"ו באזור מחוז הלמנד. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים ו-2 שוטרים בהתקפה נוספת של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן שפעלו בדרום מחוז הלמנד.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים ותקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-26 בינואר 2012 על יום דמים נוסף שהתרחש בפקיסטן במהלך היממה האחרונה: 20 פעילי טרור נהרגו בהיתקלות עם כוחות הצבא; 6 חיילים פקיסטנים נהרגו מפיצוץ של מטען באזור בלוצ'יסטן; 7 בני-אדם נרצחו בעיר קראצ'י מירי של פעילי טרור הפועלים במסגרת אתנית-פוליטית. בימים האחרונים התגרו התקפות הטרור של פעילי טרור סונים על אישים מהעדה השיעית התגוררת בפקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-26 בינואר 2012 על הריגתם של 13 בני-אדם ועל פציעתם של 20 נוספים בתי התקפות טרור שהתבצעו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה שפעלו באזור בגדאד.
--
סומליה – טרור – ארה"ב: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-26 בינואר 2012 על הריגתם של 9 בני-אדם בפעולת החילוץ של הכוחות האמריקאים שבמהלכה שוחררו שני חטופים זרים בסומליה.
--
סומליה – טרור: מקורות המקורבים לארגון הטרור "אל-שבאב" מסרו ב-26 בינואר 2012 על הריגתם של 24 בני-אדם בקרבות שפרצו בין פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" לבין חיילים סמלים שפעלו בדרום המדינה. המקור מסר על הרוגים משני הצדדים. מקורות סומליים רשמיים לא הגיבו לידיעה שנמסרה מפי סוכנות הידיעות האיראנית "פרס-TV".
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-26 בינואר 2012 על הריגתו של אדם אחד מירי של חיילים מקומיים שפעלו במהלך הפגנת מחאה שנערכה במחבל דארפור.
--
הודו – פקיסטן: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-26 בינואר 2012 על הריגתו של אדם אחד מירי של חיילים הודים בעת ניסיון הסתננות לחבל קשמיר מהגבול הפקיסטני.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-26 בינואר 2012 על הריגתם של 22 בני-אדם בקרבות שפרצו בצפון תימן בין פעילי טרור שיעים לבין פעילי טרור סונים הנתמכים בידי ארגון אל-קאעידה. גורמים בתימן מסרו כי לאחרונה נהרגו מאות בני-אדם בצפון-תימן, במחוז סעדה, בקרבות בין סונים לשיעים הנתמכים בידי איראן.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Thursday, January 26, 2012

46 הרוגים בתימן; 23 הרוגים בפקיסטן; 19 הרוגים בסוריה; 13 הרוגים באפגניסטן; 9 הרוגים בניגריה; 5 הרוגים נוספים בעיראק; 3 הרוגים נוספים בלוב; נהרג מנהל הסהר-אדום באידליב שבסוריה; הפגנת מחאה של אופוזיציה בבחריין;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-25 בינואר 2012 על הריגתם של 19 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר תושבים במקומות אחדים ברחבי סוריה. בעיר אל-חמה הופגזה בירי מסיבי של פצצות מרגמה שנורו בידי כוחות הצבא הפועלים באזור ונמסר על נפגעים אחדים בקרב האזרחים. הצבא הסורי ממשיך להפגיז שכונות אחדות בעיר חומס וגם שם נמסר על נפגעים רבים בקרב האזרחים. גורמי אופוזיציה בכירים מסרו כי הם מיואשים לנוכח מעשי ההרג ההמוניים הנעשים בשם המשטר העלווי ובשתיקתם של אומות העולם העומדות חסרות-אונים לנוכח מדיניותן של רוסיה וסין כלפי אסד. תושבים מקומיים בחומס, אל-חמה, ודיר אל-זור דיווחו על מעשי אונס רבים וביזה שיטתית של כנופיות "השביחה" העלוויות הפועלות למען משטר. מדינות המפרץ-הפרסי הוציאו מסוריה את המשקיפים שנשלחו מטעם הליגה-הערבית. סעודיה מנסה לקדם יוזמה של כל מדינות ערב להביא אתה עניין הסורי לדיון במועצת-הביטחון של האו"ם. שאר המשקיפים יישארו בסוריה עד ה-23 בפברואר 2012. מקורות נוספים בסוריה מסרו על הריגתו של מנהל "הסהר האדום" במחוז אידליב מירי של חיילים סורים. דוברים רשמיים בסוריה מיהרו להאשים "טרוריסטים" במעשה.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-25 בינואר 2012 על הריגתם של 17 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן ו-5 חיילים פקיסטנים בעקבות קרבות שפרצו בצפון-מערב פקיסטן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בידי הצבא הפקיסטני.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-25 בינואר 2012 על הריגתם של 13 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן ועל 3 חיילים אפגנים במבצע צבאי משותף שנערך עם כוחות נאט"ו הפועלים דרומית למחוז קנדהאר.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-25 בינואר 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם נוספים בפיגוע טרור שהתרחשו ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה בהתקפות של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה. יום קודם לכן נהרגו 14 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת בבגדאד. מקור נוסף ציין כי בפיגוע נהרגו לפחות 19 בני-אדם. כמו כן נמסר על הריגתו של מנהיג מיליציה סונית הפועלת בעיר בגדאד.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-25 בינואר 2012 על הריגתם של 40 בני-אדם בקרבות שפרצו בין פעילי טרור ממליציות שיעיות לבין פעילי טרור ממיליציות סוניות הפועלות בצפון תימן. כמו כן נמסר על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בעקבות פעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום תימן.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-25 בינואר 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם נוספים בקרבות שפרצו בין מיליציה המורכבת מנאמניו של קדאפי לבין מיליציה של מורדים הפועלת כ-150 ק"מ דרומית-מזרחית לעיר טריפולי. עד כה נהרגו בקרבות לפחות 10 בני-אדם ונפצעו לפחות 12 נוספים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-25 בינואר 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועל בצפון ניגריה. מקורות תקשורתיים בניגריה מציינים כי במהלך השבועות האחרונים נערכו עשרות התקפות טרור בידי פעילי הארגון. מקור תקשורתי נוסף מסר על הריגתם של 7 נוצרים בידי מוסלמים פעילי הארגון "בוקו חראם" במדינת באוצ'י שבניגריה.
--
בחריין – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בבחריין מסרו ב-25 בינואר 2012 על הפגנת מחאה שנערכה בבחריין בארגונה של האופוזיציה המקומית. כוחות-הביטחון של בחריין פיזרו את המפגינים בגז-מדמיע.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Wednesday, January 25, 2012

60 הרוגים בסוריה; 14 הרוגים בעיראק; 10 חיילים אתיופים נהרגו בסומליה; 5 פעילי טרור מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 5 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בתימן; 3 הרוגים נוספים בלוב; 2 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בניגריה; 2 פעילי טרור מוסלמים נהרגו באלג'יריה; 2 הרוגים נוספים בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן; הרוג בקשמיר; הרוג נוסף בפקיסטן בהתקפה על בית-ספר; צה"ל תקף בעזה; התקפה אווירית של סודאן על מחנה פליטים בדרום-סודאן;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-24 בינואר 2012 על הריגתם של 60 אזרחים סורים מירי של חיילים שיצאו למחות נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. כוחות-הביטחון של סוריה פשטו עם כלים כבדים לאזורים אחדים בעיר חומס שם נהרגו עשרות בני-אדם מירי כבד של חיילים סורים לעבר בתי האזרחים. מקורות מקומיים מסרו כי כוחות-הביטחון של סוריה תפסו את כל היציאות והכניסות לעיר חומס. מקורות בליגה-הערבית מסרו על כוונתן של מדינות ערביות נוספות להוציא את המשקיפים הפועלים בסוריה מטעם הליגה-הערבית הן משום שעבודתם אינה אפקטיבית והן לאור המצב הביטחוני הרעוע בסוריה המאיים על שלומם של המשקיפים. הודעה זו באה יום אחד לאחר הודעתה של סעודיה על כוונתה להוציא מסוריה את המשקיפים הפועלים מטעמה. תושבים מקומיים בסוריה מסרו במהלך היום על התקפות שנערכו על יחידות צבאיות שנפגעו בידי אנשי "הצבא הסורי החופשי" הפועלים באזורים רבים ברחבי המדינה. בשעות הערב של ה-24 בינואר 2012 המדינות הערביות במפרץ-הפרסי הודיעו על כוונתן להוציא את המשקיפים מסוריה. גורמי אופוזיציה סוריים בכירים מסרו כי הם מייחלים להעביר את העניין הסורי לידי מועצת-הביטחון של האו"ם. שר-החוץ הסורי, ואליד אל-מועלם, תקף את ההחלטה של החברות הערביות שהחליטו להוציא את המשקיפים מסוריה, וכן הוא טרח להצהיר ש"יודע לו שהליגה-הערבית החליטה על המלצות כאשר מראש היה ברור לחברות בליגה-הערבית שסוריה תתנגד להן".
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-24 בינואר 2012 על הריגתם של 5 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון הפעול במזרח אפגניסטן.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-24 בינואר 2012 על הריגתם של 2 פעילי טרור נוספים בחיסול-הממוקד האמריקאי שנערך בפקיסטן ב-23 בינואר 2012. בהתאם להודעה זו נהרגו בהתקפה 6 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-24 בינואר 2012 על הריגתו של אדם אחד בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים על בית-ספר השוכן בצפון-מערב המדינה.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-24 בינואר 2012 על הריגתם של 13 בני-אדם ועל פציעתם של 100 נוספים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור העיר בגדאד.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-24 בינואר 2012 על הריגתם של 5 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בהיתקלות עם חיילים תימנים שפעלו באזור מחוז אביאן בדרום המדינה.
--
סומליה – אתיופיה: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-24 בינואר 2012 על הריגתם של 10 חיילים אתיופים בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" על בסיס של הצבא האתיופי הנמצא במרכז סומליה. ממשלת אתיופיה מסייעת לשלטון המרכזי במוגדישו להילחם בארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. כמו כן נמסר שהאו"ם פתח משרד בעיר מוגדישו ב-24 בינואר 2012 לאחר 17 שנים של היעדרות מעיר הבירה בעקבות מלחמת-האזרחים בסומליה שהקשתה על פעילותו של האו"ם.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-24 בינואר 2012 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד פעילי הארגון הפועלים בצפון ניגריה. בשנים האחרונות נהרגו מאות בני-אדם בפיגועי טרור של ארגון "בוקו חראם" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות תקשורתיים באלג'יריה מסרו ב-24 בינואר 2012 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון הפועל בצפון המדינה.
--
לוב - מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-24 בינואר 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם נוספים בקרבות שפתרו בין שתי מיליציות מקומיות הפועלות באזור טריפולי. אחת מהמיליציות מורכבת מנאמניו לשעבר של קדאפי שנרצח בידי מורדים לפני חודשים אחדים. עד כה נהרגו בקרבות לפחות 7 בני-אדם. המיליציה של קדאפי הצליחה להשתלט על עיירה באני-וואליד השוכנת כ-150 ק"מ דרומית-מזרחית לעיר טריפולי.
--
הודו – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-24 בינואר 2012 על הריגתו של אדם אחד מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בחבל קשמיר.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-24 בינואר 2012 על התקפה אווירית על בסיסי טרור ברצועת-עזה בעקבות ירי של טילים ופצצות מרגמה שנורו לעבר ישראל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. מקור תקשורתי ברצועת-עזה מסר על 2 פצועים בהתקפה האווירית.
--
צפון-סודאן – דרום-סודאן: מקורות באו"ם מסרו ב-24 בינואר 2012 על התקפה אווירית של הצבא הסודאני על מחנה פליטים הנמצא בדרום-סודאן המאוכלס ב-5,000 תושבים. ככול הידוע נעדרים 15 בני-אדם בעקבות ההתקפה. האו"ם גינה את המעשה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Tuesday, January 24, 2012

10 אזרחים ו-5 חיילים נהרגו בסוריה; 11 הרוגים בסומליה; 4 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; 4 הרוגים בלוב; 4 הרוגים בניגריה; 2 הרוגים נוספים בפקיסטן; מפקד בכיר בארגון הטליבאן נהרג באפגניסטן; רוסיה תספק לסוריה 36 מטוסי-קרב; מרד בחיל-האוויר של תימן;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-23 בינואר 2012 על הריגתם של 5 חיילים סורים בהיתקלות עם אנשי "הצבא הסורי החופשי" שפעלו באזור העיר חומס. מקורות מקומיים בסוריה מסרו על התקפות יומיומיות על כוחות הצבא בכל רחבי סוריה בידי גורמים אסלאמיים חמושים וגורמים הקשורים לאופוזיציה הלוחמת נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. כמו כן נמסר על הריגתם של 10 בני-אדם מירי של חיילים סורים שפעלו נגד אזרחים מפגינים שיצאו למחות נגד המשטר. בעקבות כינוס שרי החוץ של המדינות הערביות החברות בליגה-הערבית ב-22 בינואר 2012, שבמהלכה החולט להאריך את שהותם של המשקיפים סוריה לחודש נוסף, נמסר פי מקורות רשמים כי אסד דחה את ההצעה להקים ממשלה חדשה עם נציגים של האופוזיציה הסורית, ובמקביל לכך היה עליו להעביר את רסן השלטון לידי סגנו. גורמים בכירים באופוזיציה הסורית מסרו לכלי התקשורת הבינלאומיים במהלך היומיים האחרונים, שהסכם כלשהו עם אסד על מעבר הדרגתי למשטר דמוקרטי לכאורה, יעניק לאסד את השהות הארוכה לה הוא זקוק כדי לייצב מחדש את שלטונו תוך כדי שימוש מוגבר ובלתי-מתחשב של האמצעים האלימים המופעלים הן כלפי האזרחים המפגינים והן כלפי גורמי אופוזיציה הטוענים לרשת את כיסאו ביום מן הימים. תושבים מקומיים ברחבי סוריה דיווחו על עימותים אלימים נוספים שהיו במהלך היממה האחרונה עם חיילים סוריה באזור העיר דרעא, אל-חמה, חומס, דיר אל-זור, קמישלי ובכל אזור מחוז אידליב המשמש כיום אזור גיאוגרפי מרכזי של כוחות האופוזיציה החמושים הפועלים נגד המשטר ומוסדותיו. במקומות אחדים הכריזו אנשי "הצבא הסורי החופשי" על אזורים משוחררים משלטונה של דמשק. במקביל לכך, נודע על כנופיות "השביחה" הפועלות למען המשטר הממשיכות לבצע מעשי אונס, רצח וביזה במקומות רבים בהם הצבא הסורי מעדיף שלא להתבלט לנוכח פעילותם של המשקיפים מטעם הליגה-הערבית. מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-23 בינואר 2012 על עסקת נשק בין רוסיה לסוריה שתכלול מכירת 36 מטוסי-אימון קרביים בסכום של 550 מיליון דולר.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-23 בינואר 2012 על הריגתו של מפקד בכיר בארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז וורדאק. גורם צבאי באפגניסטן מסר שבפעולה לא נפגעו אזרחים חפים-מפשע.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-23 בינואר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן. על-פי טיב הפעולה שנערכה במקום, מתברר שהכוחות האמריקאים קיבלו אישור מלא ממשלת פקיסטן לבצע את החיסול למרות ההתנגדות הציבורית הקיימת בפקיסטן בנוגע למדיניות האמריקאית באזור בכל הקשור לחיסולים-ממוקדים נגד פעילי טרור ומשפחותיהם.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-23 בינואר 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון-מערב המדינה.
--
קניה – טרור – סומליה; מקורות צבאיים בקניה מסרו ב-23 בינואר 2012 על הריגתם של 11 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" במהלך מבצע שנערך בידי הצבא הקנייתי הפועל בדרום סומליה נגד אנשי הארגון המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. מקורות צבאיים בקנייה הוסיפו שהפעילות הצבאית נגד פעילי הארגון תתרחב לעומק סומליה אם ההתקפות של "אל-שבאב" על קניה יימשכו. במהלך השבועות האחרונים הצבא הקנייתי ערך עשרות התקפות קרקעיות ואוויריות נגד אנשי "אל-שבאב" וכתוצאה מכך נהרגו עשרות פעילי טרור מוסלמים חברי הארגון.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-23 בינואר 2012 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועל בצפון ניגריה. בימים האחרונים נהרגו בניגריה יותר מ-200 בני-אדם בהתקפות טרור רצחניות של פעילי הארגון המבקש להחיל את השריעה על כל תושבי ניגריה תוך כדי סילוקם של כל הנוצרים מהמדינה. הצבא הניגרי פעול בצפון ניגריה מתוקף החלטה של ממשלת ניגריה להכריז "מצב חירום" על האזורים אחדים בצפון לנוכח ההתקפות הרצחניות של פעילי הארגון המנסה בכולו כוחות לערער את תחושת הביטחון של התושבים.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-23 בינואר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם בקרבות שפרצו בעיר טריפולי בין שתי מיליציות חמושות הפועלות באזור. אחת מהמיליציות שהייתה מעורבות בקרבות הללו מורכבת מחמושים שפעלו לצדו של קדאפי. גורמים תקשורתיים וגורמים ממשלתיים בלוב אינם ממהרים לפרסם את המצב האמיתי השורר בלוב בחודשים האחרונים – בעיקר מאז חיסולו של קדאפי בידי אספסוף של מורדים חמושים.
--
תימן – מלחמת-אזרחים; מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-23 בינואר 2012 על מרד בארבעה בסיסים של חיל-האוויר התימני לאור דרישתם של קצינים בכירים להדיח את מפקד חיל-האוויר הנוכחי שהוא אחיו למחצה של הנשיא המודח עלי עבדאללה סאלח שיצא יום קדום לכן לארה"ב.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Monday, January 23, 2012

53 הרוגים נוספים בסוריה; 9 הרוגים באפגניסטן; 9 הרוגים בניגריה; 9 הרוגים בסומליה; 8 הרוגים בתימן; 7 הרוגים בעיראק; 6 הרוגים בסומלילנד; 2 הרוגים בפקיסטן; הרוג בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בסומליה; משקיף או"ם נהרג בדארפור; נשיא תימן לשעבר עזב לארה"ב; טיל נורה לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-22 בינואר 2012 על 40 הרוגים נוספים באירועים של ה-22 בינואר 2012 שהיו באזור העיר אדליב במהלך עימותים אלימים בין חיילים סורים לבין אזרחים שיצאו להפגין נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. על-פי הערכות אחדות נהרגו במהלך היום כ-100 בני-אדם. האופוזיציה הסורית פרסמה סרטונים מזעזעים של ההרוגים באירועים הללו. לטענת התושבים, כל ההרוגים נורו בידי שירותי-הביטחון של סוריה שפעלו במחוז. מקורות תקשורתיים מסרו על הריגתם של 13 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר מפגינים. במהלך היום היו עימותים נוספים בין אנשי כוחות-הביטחון לבין מפגינים באזור דרעא ואל-חמה. אנשי "הצבא הסורי החופשי" הצליחו להשתלט על העיירה דומא הנמצאת כ-10 קילומטר מדמשק. שרי-החוץ של המדינות הערביות החברות בליגה-הערבית שהתכנסו בקהיר ב-22 בינואר 2012 החליטו להאריך בחודש אחד את שהותם של המשקיפים בסוריה. סעודיה החליטה להוציא מסוריה את המשקיפים הפועלים בשמה, וכן היא קראה לשלוח חיילים לסוריה כדי להפסיק את שפכיות הדמים. ארגונים סורים בחו"ל מסייעים בכסף ובנשק לארגוני האופוזיציה הפועלים בתוך סוריה נגד המשטר העלווי של אסד.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-22 בינואר 2012 על הריגתם של 5 אזרחים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעלה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז קאפיסה. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בהיתקלות עם חיילים אפגנים שפעלו בדרום-אפגניסטן במסגרת מבצע צבאי יזום נגד פעילי הארגון.
--
פקיסטן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-22 בינואר 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים על בסיס אתני בעיר קראצ'י.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-22 בינואר 2012 על הריגתם של 7 בני-אדם בארבעה תקריות טרור שהתבצעו ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היה פעילי בכיר בארגון אל-קאעידה הפועל באזור העיר מוסול. ארגונים לזכויות-אדם בעיראק מזהירים כי עיראק הופכת למדינת-משטרה לאור העוינות העדתית העמוקה השוררת במדינה.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-22 בינואר 2012 על הריגתם של 7 פעילי טרור מוסלמים וחייל תימני אחד בעקבות היתקלות בין אנשי כוחות-הביטחון לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום המדינה. כמו כן נודע על יציאתו של נשיא תימן לשעבר, עלי עבדאללה סאלח, לארה"ב להמשך טיפול רפואי בעקבות פציעתו לפני חודשים אחדים.
--
סומליה – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-22 בינואר 2012 על הריגתו של פעיל טרור מוסלמי מארגון "אל-שבאב" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בסומליה באזור מוגדישו. מקור בריטי מסר שהטרוריסט החזיק באזרחות בריטית.
--
סומליה – סומלילנד: מקורות תקשורתיים בסומלילנד מסרו ב-22 בינואר 2012 על הריגתם של 6 אזרחים מירי של אנשי כוחות-הביטחון המקומיים של סומלילנד.
--
סודאן - דארפור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-22 בינואר 2012 על הריגתו של משקיף מטעם האו"ם בחבל דארפור מירי של פעילי טרור מקומיים.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-22 בינואר 2012 על הריגתם של 9 בני-אדם נוספים במסדרת פיגועים נוספים שהתבצעו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון המדינה. בשלושת הימים האחרונים נהרגו לפחות 200 בני-אדם בפיגועים של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם".
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-22 בינואר 2012 על הריגתם על הריגתם של 9 בני-אדם בקרבות קשים שפרצו באזור העיר מוגדישו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות צבאיים מסרו ב-22 בינואר 2012 על ירי של טיל קאסם שנורה לעבר ישראל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים מרצועת-עזה. לא נגרם נזק.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Sunday, January 22, 2012

180 הרוגים בניגריה בהתקפת טרור רצחנית; 60 הרוגים בסוריה; 13 הרוגים באפגניסטן; 4 הרוגים בסומליה; 3 הרוגים בלבנון; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; מנהיג סוני נרצח באיראן; הרוג בעיראק; 160 הרוגים בעיראק מאז תחילת 2012; פצצות מרגמה נורו לעבר ישראל; שרי הליגה-הערבית מתכנסים בקהיר;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות רשמיים בסוריה ומקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-21 בינואר 2012 על הריגתם של 15 בני-אדם מפיצוץ של מטען חבלה שהופעל נגד משאית שהובילה אסירים סורים במחוז אידליב. מקור רשמי בסוריה מסר גם על התקפה של "טרוריסטים" על אמבולנס שהגיע לזירת הפיגוע כדי לסייע לנפגעים. עוד 22 הרוגים היו מירי של חיילים סורים שפעלו נגד מפגינים בצפון סוריה. כמו כן נמסר על הריגתם של 23 חיילים סורים בקרבות שהיו במחוז אידליב עם עריקים שהצטרפו לאופוזיציה הסורית. במהלך היום נערכו הפגנות נוספות נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד באזור דמשק, חמוס, אל-חמה, במחוז דרעא, במחוז אידליב ובדיר אל-זור. האופוזיציה הסורית מסרה ב-21 בינואר 2012 שהיא מתכוונת לפרסם דו"ח נגדי לדו"ח שיתפרסם מטעם משלחת המשקיפים של הליגה-הערבית שהגיעה לסוריה ב-26 בדצמבר 2011. בעניין זה נמסר על יציאת של כ-40 משקיפים ערבים מסוריה. המצב הביטחוני בסוריה החמיר בשבועות האחרונים, ויש סימנים לכך שהצבא הסורי מתכנן לתפוס בכוח את משוכות השלטון. אחמד אל-טייב, השיח' הגדול של אל-אזהר, הצהיר ב-21 בינואר 2012 שהתערבות ערבית בסוריה תמנע התערבות חיצונית של מדינות זרות בענייני סוריה ובענייניהן של מדינות ערביות נוספות. הצהרה זו באה לקראת כינוס שרי הליגה הערבית לדיון מיוחד בנושא הסורי שיתקיים בקהיר ב-21 בינואר 2012. על-פי הערכות אחדות נהרגו עד כה כ-6,000 אזרחים וכ-2,000 אנשי כוחות-הביטחון הנאמנים למשטר.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-21 בינואר 2012 על הריגתם של כ-180 בני-אדם ועל פציעתם של 200 נוספים בהתקפה רחבת-היקף של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו יום קודם לכן בעיר קאנו, המאוכלסת ב-9 מיליון תושבים, שבצפון-ניגריה. ההתקפה כללה גם סדרת פיגועים נגד כוחות-הביטחון של ניגריה. גורמים רשמיים בניגריה לא יכלו לאשר או להכחיש את מספר ההרוגים בעיר קאנו. גורמים תקשורתיים בעיר קאנו מסרו כי הם יכולים לאשר שבחדר-המתים של בית-החולים המרכזי בעיר קאנו נאספו לפחות 162 גופות של נפגעים, וכי מאות אנשים התגודדו מסביב כדי לקבל לידיהם את גופותיהם של קרוביהם. ארגון הטרור המוסלמי "בוקו חראם" אחראי להריגתם של מאות בני-אדם בשנה האחרונה בעשרות פעולות טרור שהתבצעו נגד מוסדות נוצריים ומוסדות ממשלתיים הפועלים בצפון המדינה. ארגון "בוקו חראם" מקורב לאל-קאעידה ומבקש להפוך את ניגריה כולה למדינה מוסלמית המבוססת על חוקי השריעה בלבד. במהלך החושים האחרונים, דוברי הארגון קראו לכול הנוצרים לעזוב את צפון-ניגריה המאוכלסת בעיקר במוסלמים. ממשלת ניגריה הכריזה פעם נוספת על מצב-חירום בעיר קאנו ובסביבותיה.
--
אפגניסטן – נאט"ו - טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-21 בינואר 2012 על הריגתו של חייל נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בדרום אפגניסטן. מאז תחילת ינואר 2012 נהרגו באפגניסטן 28 חיילי נאט"ו. בכל שנת 2011 נהרגו באפגניסטן 566 חיילי נאט"ו, וזאת בהשוואה לשנת 2010 שבמהלכה נהרגו 711 חיילי נאט"ו. מאז הפלישה האמריקאית לאפגניסטן בשנת 2001 נהרגו 2,875 חיילי נאט"ו.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-21 בינואר 2012 על הריגתם של 5 שוטרים אפגנים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן שפעלו במחוז הארט. כמו כן נמסר על הריגתם של 8 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים במחוז הלמנד.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-21 בינואר 2012 על הריגתם של 2 חיילים פקיסטנים בשתי תקריות שהתבצעו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון-מערב המדינה.
--
איראן – טרור: מקורות תקשורתיים באיראן מסרו ב-21 בינואר 2012 על הריגתו של כהן-דת סוני בידי מתנקשים שפעלו בדרום-מזרח איראן במחוז סיסתן-בלוצ'יסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-21 בינואר 2012 על הריגתו של אדם אחד התקפה של פעילי טרור מוסלמים על ביתו של קצין משטרה בעיר כירכוך. מאז תחילת שנת 2012 נהרגו בעיראק יותר מ-160 בני-אדם בהתקפות טרור רצחניות של פעילי טרור מוסלמים מכל הארגונים.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-21 בינואר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" על שיירה של פקידי ממשלה שעשתה את דרכה באזור מוגדישו.
--
ישראל – טרור - רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-21 בינואר 2012 כי ביומיים האחרונים נורו לעבר ישראל 2 טילי קאסם ו-3 פצצות מרגמה. כמו כן נמסר על התקפה אווירית של צה"ל על חוליית מחבלים שעמדה לשגר טילים לעבר ישראל. לא נמסר על טרוריסטים הרוגים בהתקפה האווירית של צה"ל. כמו כן נמסר על טרוריסט מוסלמי שתקף במברג שוטר מג"ב בשועפט.
--
לבנון – סוריה: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-21 בינואר 2012 על הריגתו של דייג לבנוני ועל פציעתו של אחר מירי של חיילים סורים שתפסו ספינת-דיג באזור המים הטריטוריאליים של סוריה. מקור נוסף בלבנון מסר שלפחות שני דייגים נחטפו בידי חיילים סורים. מקור רשמי בסוריה נמסר על הריגתם של 3 לבנונים שניסו "להסתנן לסוריה".
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Saturday, January 21, 2012

40 הרוגים נוספים בדרום-סודאן; 15 הרוגים בסוריה; 12 פעילי טרור מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 10 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 9 הרוגים בצפון-סודאן; 7 הרוגים בניגריה; 6 הרוגים בסומליה; 3 חיילים נהרגו בתימן; 2 הרוגים בפקיסטן; 2 הרוגים בעיראק; הרוג בטורקיה; הרוגה בתאילנד; אספסוף מוסלמי תקף נוצרים במצרים; טיל נורה לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-20 בינואר 2012 על הריגתם של 15 בני-אדם מירי של חיילים סורים שפעלו נגד מפגינים שיצאו למחות נגד פרסום דו"ח הביניים של ועדת המשקיפים מטעם הליגה הערבית שנשלחה לסוריה לפני שבועות אחדים. מקורות בעדה הנוצרית בסוריה מסרו כי מאז שהחלה ההתקוממות נגד המשטר ב-15 במרס 2011, נרצחו בידי חמושים בלתי-מזוהים כ-100 מבני העדה. כמו כן נמסר על חטיפות של גברים נוצרים ושל נשים נוצריות שהיו בהריון. במקרים אחדים נמצאו גופות של נוצרים עם סימנים רבים של פציעות ופגיעות מכוונות. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו על סדרת התנקשויות של פקידים ואנשי צבא בכירים שהתבצעה במהלך השבוע האחרון כדי לאותת למשטר הסורי על יכולותיהם האופרטיביות של הכוחות החמושים העומדים לרשותה של האופוזיציה הסורית. תושבים מקומיים בסוריה מסרו ב-20 בינואר 2012 על הפגנות של אזרחים שהתקיימו באל-חמה, דרעא, במחוז אידליב, באזור דמשק, בדיר אל-זור, בקמישלי ובחומס. סוריה קרובה להפיכה צבאית בכל רגע. ארה"ב שוקלת לסגור את השגרירות אמריקאית בדמשק מטעמי ביטחון.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-20 בינואר 2012 על הריגתם של 10 חיילי נאט"ו במהלך היממה האחרונה באפגניסטן. 6 חיילים נהרגו בהתרסקות מסוק. 4 חיילים נוספים נהרגו מירי של חייל אפגני.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-20 בינואר 2012 על הריגתם של 12 פעילי טרור מוסלמים במהלך פעילות צבאית יזומה של הצבא האפגני וכוחות נאט"ו שנערכה במחוז הלמנד.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-20 בינואר 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון-מערב פקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-20 בינואר 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור כירכוך.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-20 בינואר 2012 על הריגתם של 3 חיילים בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה שפעלו באזור עדן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-20 בינואר 2012 על הריגתם של 6 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו במחנה פליטים באזור העיר מוגדישו ליד השגרירות לשעבר של ארה"ב.
--
דרום-סודאן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-20 בינואר 2012 על הריגתם של 40 בני-אדם נוספים באירועים האלימים שהתרחשו במדינת ג'ונגליי בימים האחרונים. מקורות באו"ם מסרו על 120,000 תושבים שנפגעו בדרך כלשהי מהאירועים של הימים האחרונים. עד כה נהרגו 86 בני-אדם.
--
צפון-סודאן – טרור: מקורות צבאיים בצפון סודאן מסרו ב-20 בינואר 2012 על הריגתם של 9 פעילי טרור בהיתקלות של חיילי הצפון עם מורדים הפועלים במדינת הנילוס הכחול.
--
מצרים – טרור – נוצרים: מקורות בעדה הקופטית במצרים מסרו ב-20 בינואר 2012 על אספסוף מוסלמי שתקף במצרים עילית כנסייה קופטית והצית חנויות ובתים של תושבים קופטים.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-20 בינואר 2012 על הריגתו של תושב כורדי מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל במזרח המדינה. ארגון ה-PKK מיהר למסור תגובה כי לאירוע אין שום קשר לארגון.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-20 בינואר 2012 על הריגתה של אישה מוסלמית שהייתה אלמנתו של תושב מקומי שנרצח גם הוא בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום-תאילנד. מקורות מקומיים הוסיפו שפעילי הטרור המוסלמים הפועלים בדרום מתנגדים לכול שיתוף פעולה עם השלטון המרכזי. מידע נוסף: מקורות דיפלומטיים בתאילנד הזהירו ב-16 בינואר 2012 כי הטרור האסלאמי בדרום תאילנד עלול להוות בעיה אזורית אקוטית בדומה למה שמתרחש בתימן ובאפגניסטן. מאז שנת 2004 נהרגו 5,243 בני-אדם בפעולות טרור אסלאמיות שמקורן בדרום תאילנד. גורמים נוספים מסרו כי מידי יום נהרגים בדרום תאילנד בממוצע 2 בני-אדם בפעולות טרור אסלאמיות. ועם זאת, עלינו לציין שרק מעט מאוד מהנעשה בדרום תאילנד מגיע לתקשורת הבינלאומית. בשנת 2011 נהרגו בדרום תאילנד 535 בני-אדם, ובשנת 2010 נהרגו 521 בני-אדם בפעולות טרור אסלאמיות. 59 אחוזים מההרוגים היו מוסלמים.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-20 בינואר 2012 על ירי של טיל לעבר ישראל שנורה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. לא נגרם נזק.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-20 בינואר 2012 על הריגתם של 7 בני-אדם בסדרת פיצוצים של מטעני-חבלה שהופעלו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בעיר קאנו שבצפון-ניגריה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Friday, January 20, 2012

45 הרוגים במאלי; 26 הרוגים באפגניסטן; 18 הרוגים בסוריה; 7 הרוגים נוספים בעיראק; 2 הרוגים בפקיסטן; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; הרוג בניגריה; טרוריסט נהרג בקשמיר; 5 בני-אדם הציתו את עצמם במחאה על האבטלה במרוקו; נחשפה חוליית טרור של החמאס בג'נין; 11 פעילי טרור מוסלמים נידונו למוות בעיראק;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-19 בינואר 2012 על הריגתם של 4 פעילי אופוזיציה בכירים שארגנו את ההפגנות ברחבי סוריה נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. כמו כן נמסר על הריגתם של 14 אזרחים נוספים מירי של חיילים סורים. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו על הריגתם של כ-7,000 בני-אדם בהתקוממות נגד המשטר שהחלה ב-15 במרס 2011. מקורות באופוזיציה הסורית ותושבים בעיירה זבדאני מסרו ב-19 בינואר 2012 על הפגנות שמחה של כ-6,000 תושבים לאחר שנודע על עזיבתם של הכוחות הסורים את העיירה לאחר מצור שנמשך ימים אחדים ולאחר הריגתם של כ-100 חיילים סורים, חיילי האופוזיציה ותושבים מקומיים. מקורות נוספים מסרו כי אנשי "הצבא הסורי החופשי" מתכוונים להכריז על אזורים נוספים ברחבי סוריה כ"אזורים משוחררים" גם באזור דרעא, דיר אל-זור, ובמחוז אידליב. המשקיפים של הליגה-הערבית עומדים לפרסם דו"ח ביניים על עבודתם בסוריה לאחר חודש מאז הגעתם. האופוזיציה בסוריה רוצה להעביר את הדיון עלה נעשה בסוריה למועצת-הביטחון. מאז הגעתם של המשקיפים נותר הרושם שמספר ההרוגים עלה מידי יום ביומו. מקורות כלכליים בסוריה מסרו כי הלירה הסורית איבדה מערכה כ-50 אחוזים ביחס לדולר מהלך השנה האחרונה מאז שהחלה ההתקוממות העממית ב-15 במרס 2011. אנשי האופוזיציה שנלחמו נגד הצבא הסורי בעיירה זבדאני חוששים שלמרות נסיגתו של הצבא הסורי מהעיירה, אסד מתכנן לבצע התקפה נוספת העלולה להתגלגל לטבח נוראי בתושבי העיירה. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-19 בינואר 2012 על הריגתו של גנרל סורי מהמודיעין הצבאי, בשם עדל מוסטפא, בידי חיליים שסירבו לפתוח באש לעבר אזרחים בעיר אל-חמה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-19 בינואר 2012 על הריגתם של 20 בני-אדם בשתי התקפות עיקריות של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן שפעלו בדרום המדינה. ההתקפות הללו נמשכו לפחות 24 שעות בשתי הזירות העיקריות. עשרות רבות של פצועים היו באירועים הללו. כמו כן נמסר על הריגתם של 6 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים שפלו ליד שדה-התעופה בקנדהאר.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-19 בינואר 2012 על הריגתו של חייל נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בדרום המדינה. מאז תחילת חודש ינואר 2012 נהרגו באפגניסטן 16 חיילי נאט"ו. בכל שנת 2011 נהרגו באפגניסטן 566 חיילי נאט"ו, וזאת בהשוואה לשנת 2010 שבמהלכה נהרגו 711 חיילי נאט"ו. מאז הפלישה האמריקאית לאפגניסטן בשנת 2001 נהרגו 2,863 חיילי נאט"ו.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-19 בינואר 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם בשתי תקריות טרור שהיו בצפון-מערב המדינה. בימים האחרונים היו עשרות פיגועי טרור שגרמו לפצועים רבים ברחבי פקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-19 בינואר 2011 על הריגתם של 7 בני-אדם נוספים באירועים האלימים שהיו ברחבי עיראק יום קדום לכן. כמו כן נמסר על 11 פעילי טרור מוסלמים שנידונו למוות בגין אחריותם להריגתם של עשרות בני-אדם בפיגועי טרור.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-19 בינואר 2012 על הריגתו של שוטר מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון המדינה.
--
הודו – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-19 בינואר 2012 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בחבל קשמיר בקרב יריות עם חיילים הודים.
--
מרוקו – מחאה: מקורות תקשורתיים במרוקו מסרו ב-19 בינואר 2012 על 5 בני-אדם שהציתו את עצמם במחאה על האבטלה במרוקו.
--
ישראל – טרור – הרשות-הפלסטינית: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-19 בינואר 2012 על חשיפתה של חוליית טרור מוסלמית בת 10 חברים שפעלה בג'נין בהוראת בכירי החמאס בנמצאים בדמשק.
--
מאלי – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים במאלי מסרו ב-19 בינואר 2012 על הריגתם של 45 מורדים אסלאמיים ו-2 חיילים בהתקפה של חיילים לשעבר של קדאפי וחמושים בני שבט הטוארג על כברים בצפון המדינה. מידע נוסף: מקורות צבאיים במאלי מסרו ב-18 בינואר 2012 על הריגתו של חייל אחד ועל הריגתם של 4 חמושים במהלך התקפה של חיילים לשעבר של קדאפי וגורמי טרור מקומיים על עיירה מקומית במאלי.
==

מאת: ד"ר יוחאי סלע


Thursday, January 19, 2012

17 הרוגים בסוריה; 9 פעילי טרור נהרגו באפגניסטן; 5 הרוגים בסומליה; 5 הרוגים במאלי; 4 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בניגריה; 5 תיירים נרצחו באתיופיה; 4 הרוגים בעיראק; 2 חיילים נהרגו בתימן; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בעזה; טיל פגע בשגרירות טורקיה בבגדאד;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-18 בינואר 2012 על הריגתם של 17 בני-אדם מירי של חיילים סורים שפעלו במקומות אחדים ברחבי המדינה נגד מפגינים שיצאו למחות נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. הפגנות ואירועים אלימים התרחשו גם ביום באזור דמשק, בכל מחוז אידליב, באזור דרעא, בדיר אל-זור, בחומס ובאל-חמה. בפגישה שנערכה בין הנשיא האמריקאי למלך ירדן ב-18 בינואר 2012 הצהיר אובמה שאסד צריך לעזוב את תפקידו לאור האירועים האלימים המתרחשים סוריה מאז ה-15 במרס 2011. הצבא הסורי הכריז על הפסקת-אש בעיירה זבדאני הנמצאת כ-30 ק"מ צפונית-מערבית לעיר דמשק. בשבועות האחרונים, אנשי כוחות-הביטחון של סוריה ניהלו קרבות עם אנשי "הצבא הסורי החופשי" שהחזיקו בעמדות מפתח מסביב לעיירה הסונית המאוכלסת ב-40,000 תושבים. ההכרזה על הפסקת-האש היא ההישג המשמעותי הראשון של המורדים לאחר קרבות קשים שבמהלכם נהרגו יותר מ-100 חיילים סורים ומורדים הפועלים במסגרת הצבא הסורי החופשי. דוברים בתנועת "האחים המוסלמים הסורית" מסרו ב-18 בינואר 2012 על הצעה איראנית שהוגשה להם בנוגע להישארותו של הנשיא אסד תמורת הקמת ממשלה בראשותם. ההצעה נדחתה על הסף בטענה שהנשיא הסורי חייב לעזוב את תפקידו לאלתר.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-18 בינואר 2012 על הריגתם של 9 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן ועל תפיסתם של 23 נוספים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוזות שונות ברחבי אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-18 בינואר 2012 על הריגתם של עיתונאי ומנהיג מקומי אנטי-טליבאן מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-18 בינואר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים שיעים שפעלו דרומית לעיר בגדאד. כמו כן נמסר על ירי של טיל לעבר שגרירות טורקיה בבגדאד.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-18 בינואר 2012 על הריגתם של 2 חיילים תימנים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום תימן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-18 בינואר 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם בשתי תקריות טרור שהיו בדרום סומליה ובאזור העיר מוגדישו
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-18 בינואר 2012 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בהיתקלות עם חיילים ניגרים שפעלו בצפון ניגריה נגד חברי הארגון.
--
מאלי – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים במאלי מסרו ב-18 בינואר 2012 על הריגתו של חייל אחד ועל הריגתם של 4 חמושים במהלך התקפה של חיילים לשעבר של קדאפי וגורמי טרור מקומיים על עיירה מקומית במאלי.
--
ישראל – רצועת-עזה: מקורות תקשורתיים בעזה ומקורות צבאיים בישראל מסרו ב-18 בינואר 2012 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בהתקפה אווירית של צה"ל על חוליית טרור שניסתה להניח מטענים באזור גדר-המערכת ברצועת-עזה. שעות אחדות לאחר מכן נורה טיל לעבר ישראל שלא גרם נזק משמעותי.
--
אתיופיה – אריתריאה – טרור: מקורות רשמיים באתיופיה מסרו ב-18 בינואר 2012 על רציחתם של 5 תיירים אירופאים בצפון-אתיופיה בידי פעילי טרור שהגיעו מאריתריאה. גורמים באריתריאה דחו מכל וכל את הטענות של האתיופים בנוגע לאירוע.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Wednesday, January 18, 2012

28 אזרחים ו-6 חיילים נהרגו בסוריה; 34 הרוגים נוספים בדרום-סודאן; 13 פעילי טרור נהרגו בפקיסטן; 9 הרוגים בסומליה; 7 פעילי טרור מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 5 שוטרים נהרגו בעיראק; 5 הרוגים בניגריה; 3 עובדי קבלן אמריקאים נהרגו באפגניסטן; ארגון אל-קאעידה בתימן השתלט על ערים נוספות;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות רשמיים בסוריה מסרו ב-17 בינואר 2012 על הריגתם של קצין ו-5 חיילים מירי של מרגמה שנורתה לעבר מחסום בידי חוליות חמושות של "הצבא הסורי החופשי" שפעלו באזור עיר הבירה דמשק. מאידך, מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-17 בינואר 2011 על הריגתם של 28 אזרחים בסדרה ארוכה של אירועים אלימים שהתרחשו במקומות אחדים ברחבי סוריה. במהלך הימים האחרונים התרבו הפגיעות בכוחות-הביטחון של סוריה הפועלים למען המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. גורמי אופוזיציה הפועלים בסוריה ובטורקיה טורחים לציין מידי יום על פעולות הנערכות נגד כוחות-הביטחון של סוריה כתגמול פעולות של הצבא נגד האזרחים המפגינים. בדיווחים אחדים ישנה טענה על שימוש של כוחות חמושים מאיראן וחיזבאללה המסייעים לכוחות-הביטחון של סוריה לדכא את המהומות ואת ההפגנות הנערכות נגד המשטר. גורמים נוספים בסוריה ציינו כי במהלך היום נערכו עימותים אלימים גם באזור אידליב, דרעא, דמשק, דיר אל-זור, חומס ואל-חמה. מנהיג האופוזיציה הסורית מסר ב-17 בינואר 2012 כי להערכתו המשטר הסורי ישתמש בכל האמצעים העומדים לרשותו כדי לדכא את ההתקוממות נגד המשטר. דוברי המשטר הסורי מסרו ב-17 בינואר 2012 כי הם לא ירשו לשום כוח ערבי צבאי ערבי להיכנס לסוריה, וזאת בתגובה להצעתה של קטאר בעניין.
--
אפגניסטן – ארה"ב: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-17 בינואר 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם בהתרסקות של מסוק אמריקאי בצפון-מזרח המדינה. מקורות נוספים ציינו שהשלושה היו עובדי קבלן אמריקאים שעסקו בפעילות צבאית למען כוחות נאט"ו.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-17 בינואר 2012 על הריגתם של 7 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה במזרח אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-7 בינואר 2012 על הריגתם של 13 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז בלוצ'יסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-17 בינואר 2012 על הריגתם של 5 שוטרים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים במערב עיראק.
--
תימן – טרור – אל-קאעידה: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-17 בינואר 2012 על השתלטותם של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה על ערים ועיירות הנמצאים בדרום תימן. על-פי מה שנראה לפי שעה, לצבא התמני אין תשובות צבאיות לכך.
--
סומליה – טרור: מקוות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-17 בינואר 2012 על הריגתם של 9 בני-אדם בהפצצה אווירית שנערכה כנראה בידי הצבא הקנייתי שפעל בדרום סומליה נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-17 בינואר 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
דרום-סודאן – טרור אתני: מקורות רשמיים בדרום-סודאן מסרו ב-17 בינואר 2012 על הריגתם של 34 בני-אדם נוספים בעימותים האלימים שפרצו בין שתי מיליציות שבטיות הפועלות באזור מחוז ג'ונגליי. על-פי הערכות אחדות, ממשלת חרטום האסלאמית של עומר אל-באשיר מלבה את העימותים הללו כדי לערער את שלטונה של ממשלת דרום-סודאן שקיבלה עצמאות לפני חודשים אחדים. ביומיים האחרונים נהרגו באזור 47 בני-אדם.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Tuesday, January 17, 2012

32 הרוגים בסוריה כולל קצין בכיר; 12 הרוגים בעיראק; 13 הרוגים בדרום-סודאן; 12 הרוגים בסומלילנד; 3 הרוגים באפגניסטן; חייל נאט"ו נוסף נהרג באפגניסטן; 2,500 פעילי טרור מוסלמים מתאמנים בקשמיר הפקיסטנית; הטרור האסלאמי בתאילנד מהווה איום אזורי;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בסוריה מסרו ב-16 בינואר 2012 על הריגתם של 11 בני-אדם – 10 אזרחים ובריגדיר – במהלך יום נוסף של אירועים אלימים שהתרחשו ברחבי סוריה. כמו כן נמסר מפי דוברים ב"צבא הסורי החופשי" על הריגתם של 21 מורדים בקרבות עם כוחות-הביטחון הנאמנים למשטר העלווי של בשאר אל-אסד. מקורות רשמיים בסוריה מסרו על הריגתו של בריגדיר-גנרל (תת אלוף) בידי מתנקשים. האירועים המרכזיים במהלך היום היו בעיקר בעיר חומס המהווה יעד ראשי של הצבא הסורי לאור פעילות הרחבה של אנשי האופוזיציה ואנשי "הצבא הסורי החופשי" שהשתלטו על חלקים אחדים בעיר. אירועים אלימים נוספים התרחשו בכל מחוז אידליב, באזור העיר דרעא, אל-חמה ודיר אל-זור. רוב השירותים האזרחיים בעיר חומס אינם פועלים.
--
אפגניסטן – נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-16 בינואר 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם בהתרסקות של מסוק שהיה בפעילות צבאית יזומה.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-16 בינואר 2012 על הריגתו של חייל נאט"ו נוסף מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים. מאז תחילת חודש ינואר 2012 נהרגו באפגניסטן 15 חיילי נאט"ו.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-16 בינואר 2012 על הריגתם של 12 בני-אדם מפיצוץ של מכונית תופת שהופעלה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור העיר בגדאד. במהלך היו פיגועים נוספים בכל רחבי עיראק שכללו גם תקיפה של מתחמים ממשלתיים.
--
דרום-סודאן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-16 בינואר 2012 על הריגתם של 13 בני-אדם בקרבות שפרצו בין שתי מיליציות שבטיות הפועלות באזור מחוז ג'ונגליי.
--
סומליה – טרור – סומלילנד: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-16 בינואר 2012 על הריגתם של 12 בני-אדם ועל פציעתם של 20 נוספים בקרבות שפרצו במחוז האוטונומי סומלילנד בין כוחות הממשלה המקומית לפעילי טרור מקומיים הפועלים באזור.
--
הודו – קשמיר – פקיסטן: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-16 בינואר 2012 על 2,500 פעילי טרור מוסלמים המתאמנים בבסיסי טרור הנמצאים בקשמיר הפקיסטני. על-פי הערכות צבאיות בהודו, המצב בקשמיר ההודית ובגבול המשותף השתפר מעט בשנה האחרונה. כמו כן נמסר כי במהלך 2011 נהרגו פעילי טרור בכירים רבים, וכי הצבא ההודי מתכנן לחסל גם את הנותרים בשנת 2012.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות דיפלומטיים בתאילנד הזהירו ב-16 בינואר 2012 כי הטרור האסלאמי בדרום תאילנד עלול להוות בעיה אזורית אקוטית בדומה למה שמתרחש בתימן ובאפגניסטן. מאז שנת 2004 נהרגו 5,243 בני-אדם בפעולות טרור אסלאמיות שמקורן בדרום תאילנד. גורמים נוספים מסרו כי מידי יום נהרגים בדרום תאילנד בממוצע 2 בני-אדם בפעולות טרור אסלאמיות. ועם זאת, עלינו לציין שרק מעט מאוד מהנעשה בדרום תאילנד מגיע לתקשורת הבינלאומית. בשנת 2011 נהרגו בדרום תאילנד 535 בני-אדם, ובשנת 2010 נהרגו 521 בני-אדם בפעולות טרור אסלאמיות. 59 אחוזים מההרוגים היו מוסלמים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Monday, January 16, 2012

25 הרוגים בתימן; 21 הרוגים בסוריה; 18 הרוגים בפקיסטן; 14 הרוגים בסומליה בהפצצה של קניה; 11 הרוגים באפגניסטן; 6 הרוגים בעיראק; 2 הרוגים בניגריה; מזכ"ל האו"ם מבקש מאסד להפסיק את ההרג של האזרחים המפגינים;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בסוריה ומקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-15 בינואר 2012 על הריגתם של 6 בני-אדם ועל פציעתם של 16 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים במחוז אידליב. ככול היודע זו הפעם הראשונה בה נהרגים אזרחים מפיצוץ של מטען-חבלה באזור זה. כמו כן נמסר על הריגתם של 15 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר מפגינים במחוז אידליב. מזכ"ל האו"ם הפציר באסד להפסיק את מסע ההרג של האזרחים בסוריה לנוכח דרישתם להביא לשינוי פוליטי במדינה. קציני צבא סורים שערקו לשורות האופוזיציה הקימו פורום ביטחוני אופרטיבי הפועל מטורקיה. הנשיא הסורי הכריז על חנינה לכול מי שיניח את נשקו ויסגיר את עצמו לידי כוחות-הביטחון. תנועת האחים המוסלמים הסורית חזרה לפעול באורח מלא בעיר אל-חמה.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים וצבאיים בפקיסטן מסרו ב-15 בינואר 2012 על הריגתם של 16 בני-אדם ועל פציעתם של 20 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל במסגד שיעי בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן ואל-קאעידה הפועלים במרכז פקיסטן. כמו כן נמסר ב-15 בדצמבר 2012 על הריגתן של אמו ואחותו של פקיד ממשלה בכיר באזור בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור הסוואט.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-15 בינואר 2012 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד ארגון הטליבאן הפועל במזרח המדינה. כמו כן נמסר על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועל במחוז פקטיקה. שעות אחדות לאחר מכן נמסר על הריגתם של 2 שוטרים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוש קושט.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-15 בינואר 2012 על הריגתם של 6 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים על בנייני ממשלתיים הפועלים באזור העיר רמאדי.
--
תימן – טרור: מקורות רשמיים בתימן מסרו ב-15 בינואר 2012 על הריגתם של 25 חמושים בקרבות שפרצו בין מליציות סוניות למיליציות שיעיות הפועלות בצפון תימן. כמו כן נמסר כי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה השתלטו על עיירה בדרום תימן וכנראה ישנם חטופים בעלי אזרחות זרה.
--
קניה - סומליה – טרור: מקורות צבאיים בקניה מסרו ב-15 בינואר 2012 על הריגתם של 14 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בהתקפה אווירית של הצבא הקנייתי על בסיסי מחבלים הנמצאים בדרום סומליה.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-15 בינואר 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה. במהלך השנה האחרונה נהרגו מאות בני-אדם בהתקפות של פעילי טרור מוסלמים, בעיקר על בני העדה הנוצרית. ארגון "בוקו חראם" מבקש לסלק את כל הנוצרים מניגריה ולהכפיף את כל האוכלוסייה לחוקי השריעה (ההלכה המוסלמית). לאור ההתקפות הרצחניות של פעילי הטרור המוסלמים, ממשלת ניגריה הכריזה של מצב-חירום באזורים אחדים בהם מתגוררים נוצרים. אם לא יימצא פתרון במהלך השנה הקרובה, לא מן הנמנע שניווכח בחלוקתה של ניגריה לשתי מדינות – מוסלמית ונוצרית – כפי שאירע בדרום-סודאן בשנת 2011.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Sunday, January 15, 2012

53 הרוגים בעיראק; 15 הרוגים בסוריה; 8 הרוגים בפקיסטן; 5 הרוגים בתימן; 2 הרוגים בלוב; 2 הרוגים בניגריה; 2 הרוגים באפגניסטן; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; מצב חירום בניגריה ובדרום-סודאן; קרבות בדרום סומליה; טרוריסט מוסלמי נהרג ברפיח;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-14 בינואר 2012 על הריגתם של עוד 15 בני-אדם מירי של חיילים סורים שפעלו נגד מפגינים באזור מחוז אידליב שבצפון-סוריה. ביומיים האחרונים נהרגו 35 אזרחים ו-8 חיילים. גורמים רבים באופוזיציה הסורית מזהירים שמספר ההרוגים עד קיץ 2012 עלול להגיע ל-30,000 בני-אדם, וזאת בהתאם לתוכנית של בשאר אל-אסד להכניע את "המרד" במדינה תוך 4 חודשים. מקורות נוספים ציינו כי מספר העריקים מהצבא הסורי הגיע באופן רשמי ל-20,000 חיילים. עוד אלפי חיילים ערקו באזורי הגבול עם ירדן, עיראק וטורקיה. מקורות נוספים באופוזיציה הסורית מסרו שקצין בכיר בשם מוסטפה אחמד אל-שייח' בדרגת תת-אלוף (בריגדיר-גנרל) ערק לטורקיה והצטרף ל"צבא הסורי החופשי". שהו הקצין הבכיר ביותר שערק מהצבא מאז שהחלה התקוממות נגד המשטר העלווי של באשר אל-אסד. מקור תקשורתי בלבנון מסר ב-14 בינואר 2012 על הריגתו של נער לבנוני מירי של כדור שנורה מהגבול הסורי. שליט קטאר אינו מוציא מכלל אפשרות שליחת חיילים ערבים לסוריה כדי לעצור את שפיכות-הדמים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-14 בינואר 2012 על הריגתן של 2 נשים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועל בדרום אפגניסטן.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-14 בינואר 2012 על הריגתו של חייל נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במערב אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור - טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-14 בינואר 2012 על הריגתם של 8 בני-אדם (כולל 4 טרוריסטים) בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן על תחנת משטרה מקומית בצפון-מערב פקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-14 בינואר 2012 על הריגתם של 53 בני-אדם בהתקפת טרור רצחנית של פעילי טרור מארגון אל-קאעידה על מסגד שיעי בעיר בצרה. בשבועות האחרונים נהרגו מאות בני-אדם בהתקפות רחבות-היקף של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה על יעדים שיעים ברחבי עיראק.
--
תימן - מחאה ואלימות: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-14 בינואר 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם מירי של חיילים תימנים במהלך הפגנת מחאה על גורמים רדיקליים שנערכה בדרום המדינה.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-14 בינואר 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועל בצפון ניגריה. ארגון "בוקו חראם" אחראי להריגתם של מאות בני-אדם במהלך השנה האחרונה – מרבית היו נוצרים שנרצחו בידי מוסלמים. ממשלת ניגריה הכריזה על מצב חירות בצפון המדינה לנוכח מממדי ההרג והאלימות של המוסלמים כלפי הנוצרים.
--
לוב – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-14 בינואר 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם ועל פציעתם של 16 נוספים בקרבות שפרצו בין שתי מיליציות מקומיות הפועלות באזור טריפולי.
--
רצועת-עזה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים ברצועת-עזה מסרו ב-14 בינואר 2012 על הריגתו של אדם אחד ועל פציעתם של 5 נוספים בפיצוץ שהתרחש בביתו של מזכ"ל ועדות ההתנגדות העממית, זוהיר אל-קייסי. מקורות נוספים מסרו על פיצוצים אחדים שאירעו במקום.
--
המזרח התיכון – ידיעות נוספות: ממשלת דרום-סודאן הכריזה שוב על מצב-חירות בחלקים אחדים ברחבי המדינה בהם נהרגו מאות בני-אדם בעימותים אלימים בין מיליציות מקומיות שחלקן מקבלות סיוע מממשלת חרטום האסלאמית של עומר אל-באשיר; המפלגות האסלאמיות המצרים זכו לרוב של 70 אחוזים בפרלמנט המצרי (הבית התחתון); שיתוף פעולה בין אלג'יריה למאלי נגד אל-קאעידה הביא לניתוק קווי האספקה של הארגון באזור הגבול המשותף; קרבות בדרום סומליה בין הצבא הקנייתי לפעילי טרור מוסלמי מארגון "אל-שבאב"; מזכ"ל סבא"א לשעבר, מחמוד אל-ברדאעי, הצהיר כי הוא מסיר את מועמדותו לכהונת הנשיא במחאה על חוסר-יכולתו של הצבא להוביל את מצרים לעבר דמוקרטיה אמיתית.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Saturday, January 14, 2012

15 אזרחים ו-8 חיילים נהרגו בסוריה; 9 הרוגים בפקיסטן; 7 הרוגים בתימן; 4 הרוגים באפגניסטן כולל מושל קנדהאר; 4 הרוגים בעיראק; 2 הרוגים בסומליה; אלימות רצחנית בניגריה נגד נוצרים; טיל נורה לעבר ישראל; טרוריסט מוסלמי מלבנון נתפס בבנגקוק;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-13 בינואר 2012 על הפגנות רבות שנערכו בכל רחבי סוריה בתמיכה ב"צבא הסורי החופשי". מאות חיילים עריקים במחוז אידליב יצאו בהכרזה על רצונם העז להביא לסיומו של המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. לאחר תפילת יום השישי נערכו הפגנות נוספות של אזרחים במקומות רבים תוך-כדי קריאות רמות למערב להתערב בנעשה בסוריה. מקורות נוספים ציינו כי במהלך היום נהרגו עשרות אזרחים מירי של אנשי כוחות-הביטחון שפעלו באזור דיר אל-זור, בחומס, באל-חמה, בדרעא ובכל מחוז אידליב. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-13 בינואר 2012 על הריגתם של 8 חיילים סורים בידי אנשי "הצבא הסורי החופשי" הפועל בצפון המדינה. צרפת פתחה בחקירה בנוגע להריגתו של עיתונאי צרפתי מירי של חיילים סורים בעיר חומס ב-11 בינואר 2012. גורמים רשמיים בנאט"ו מסרו כי אין להם תוכנית להטיל על סוריה איסור על טיסה באזורים מסוימים. גורמים בליגה-הערבית הזהירו שסוריה גולשת למלחמת-אזרחים עקובה מדם. בשעות הערב של ה-13 בינואר 2012 נמסר על הריגתם של 10 בני-אדם מירי של חיילים סורים וירי של טנקים שפעלו בעיקר באזור מחוז אידליב. אורגנים לזכויות אדם בלבנון מסרו כי מספרם של הפליטים הסורים הנמצאים בלבנון הגיע ל-5,238 בני-אדם.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-13 בינואר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם (כולל המושל של מחוז קנדהאר) בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-13 בינואר 2012 על הריגתם של 4 חיילים פקיסטנים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון-מערב המדינה. כמו כן מקור צבאי בפקיסטן מסר על הריגתם של 5 פעילי טרור מוסלמים נוספים בהיתקלות צבאית יזומה שנערכה במחוז אורקזאי יום קודם לכן.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-13 בינואר 2012 על הריגתם של 3 חיילים ו-4 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בהיתקלות שהתרחשה בדרום תימן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-13 בינואר 2012 על הריגתם של עובד סיוע בכיר ונהגו מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים במרכז סומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה הביעו ב-13 בינואר 2012 את דאגתם לנוכח התגברות פעולות הטרור של מוסלמים מארגון "בוקו חראם" נגד הנוצרים המתגוררים בניגריה. דוברים רשמיים מסרו שבשבועיים האחרונים נהרגו 215 בני-אדם חפים-מפשע בפעולות טרור אסלאמיות.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-13 בינואר 2012 על ירי של טיל לעבר ישראל שנורה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. לא נגרם נזק. כמו כן נמסר על אזהרת-מסע לישראלים על חשש מפיגוע המוני בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון חיזבאללה בעיר בנגקוק, תאילנד. מקורות רשמיים בתאילנד מסרו על מעצרו של טרוריסט מוסלמי מארגון חיזבאללה שתכנן, יחד עם אדם נוסף שהצליח להימלט, שורה של פיגועים נגד מטרות יהודיות בבנגקוק.
--
עיראק – טרור: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-13 בינואר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם (2 טרוריסטים, שוטר ואזרח) בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו במהלך היממה האחרונה בידי פעילי טרור מוסלמים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Friday, January 13, 2012

57 הרוגים בדרום-סודאן; 26 הרוגים בפקיסטן; 20 הרוגים בתימן; 19 הרוגים בסוריה; 7 שוטרים נהרגו בקניה; 4 הרוגים בניגריה; 2 הרוגים באפגניסטן; 47 פעילי טרור נהרגו באפגניסטן בחודש האחרון בפעילות צבאית יזומה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים באופוזיציה הסורית מסרו ב-12 בינואר 2012 על הריגתם של 19 בני-אדם מירי של אנשי כוחות-הביטחון שפעלו נגד מפגינים ועריקים ברחבי סוריה – מרבית ההרוגים היו בעיר דיר אל-זור. הצבא הסורי הכריז על כוננות עליונה לקראת סיום "תפילת יום השישי" של ה-13 בינואר 2012. מקורות רשמיים בליגה-הערבית מסרו ב-12 בינואר 2012 כי אין ביכולתם של המשקיפים לעצור את ההרג בסוריה. מקורות רשמיים ברוסיה מסרו ב-12 בינואר 2012 על כוונותיהם של כוחות נאט"ו להטיל על סוריה אזורים "האסורים לטיסה" בדומה למה שהתרחש בתקופתו של קדאפי עד להריגתו בידי המורדים. משקיפי הלידה-הערבית עושים הכנות לקראת יצאתם מסוריה כבר בימים הקרובים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-12 בינואר 2012 על הריגתם של 2 אזרחים ועל פציעתם של 7 נוספים בפיגוע של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז קנדהאר.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-12 בינואר 2012 על הריגתם של 47 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן ועל מעצרם של 241 נוספים בפעילות צבאית שנערכה נגד הארגון במהלך החודש האחרון.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-12 בינואר 2012 על הריגתם של 14 חיילים פקיסטנים בהתקפה יזומה של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז בלוצ'יסטן. כמו כן נמסר על הריגתם של 12 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז אורקזאי.
--
קניה – טרור – סומליה: מקורות צבאיים בקניה מסרו ב-12 בינואר 2012 על הריגתם של 5 שוטרים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועל באזור הגבול בין סומליה לקניה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-12 בינואר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון המדינה. מקור אחר ציין כי זו הייתה פעולה עצמאית של טרוריסט מוסלמי.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בתימן מסרו ב-12 בינואר 2012 על הריגתם של 20 בני-אדם בקרבות שפרצו בין פעילי טרור מוסלמים סונים לפעילי טרור מוסלמים שיעים במחוז סעדה שבצפון-תימן. בחושים האחרונים נהרגו מאות בני-אדם באירועים הללו המתרחשים בצפון-תימן בו יש ריכוז גדול של שיעים הנתמכים בידי איראן.
--
דרום-סודאן – טרור אתני: מקורות רשמיים בדרום-סודאן מסרו ב-12 בינואר 2012 על הריגתם של 57 בני-אדם בקרבות שפרצו בין שתי מיליציות שבטיות הפועלות במחוז ג'ונגליי. ממשלת חרטום האסלאמית של עומר אל-באשיר הפועלת בצפון-סודאן מעניקה תמיכה למיליציות אחדות כדי להגביר את העוינות השבטית בדרום-סודאן ולערער את שליטתה של הממשלה המקומית במדינה הצעירה שקיבלה את עצמאותה לפני חודשים אחדים. במהלך החודשים האחרונים נהרגו מאות בני-אדם בקרבות שפרצו בין מיליציות מקומיות הפועלות בדרום-סודאן.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Thursday, January 12, 2012

16 הרוגים בניגריה; 12 הרוגים בסוריה; 12 הרוגים באלג'יריה; 8 הרוגים בסומליה; 4 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן; 4 פעילי טרור נהרגו באפגניסטן; 4 הרוגים בעיראק; מדען-גרעין חוסל באיראן; 7 הרוגים נוספים בפקיסטן; 2 הרוגים במצרים; הרוג בקווקז; איש מודיעין נהרג בתימן; חייל קנייתי נהרג בהיתקלות עם פעילי טרור מוסלמים; 400 בני-אדם נהרגו בסוריה מאז בואם של המשקיפים מטעם הליגה-הערבית; עיתונאי צרפתי נהרג בסוריה מירי של חיילים;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באו"ם מסרו ב-11 בינואר 2012 כי מאז בואה של משלחת המשקיפים לסוריה, ב-26 בדצמבר 2011, נהרגו כ-400 בני-אדם מירי של אנשי כוחות-הביטחון שפלו נגד מפגינים שיצאו למחות נגד המשטר עלווי של בשאר אל-אסד. במהלך היום נמסר על הריגתם של 4 חיילים סורים בהיתקלות עם עריקים שהצטרפו לאופוזיציה הסורית הפועלת בעיר אל-חמה. מקורות תקשורתיים בצרפת מסרו ב-11 בינואר 2012 על הריגתו של עיתונאי צרפתי בהפגזה של חיילים סורים על העיר חומס. יחד עם העיתונאי נהרגו עוד 7 אזרחים. סיכום ההרוגים ל-11 בינואר 2011 הגיע ל-12 בני-אדם.
--
איראן – טרור – גרעין: מקורות תקשורתיים באיראן מסרו ב-11 בינואר 2012 על הריגתו של מדען-גרעין מפיצוץ של מטען-חבלה שהוצמד למכוניתו בידי מתנקש. עובר-אורח נוסף נהרג בפיצוץ.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-11 בינואר 2012 על הריגתם של 7 בני-אדם נוספים בפיגוע שהיה בצפון-מערב המדינה יום קדום לכן. מספר ההרוגים בפיגוע הגיע ל-30 בני-אדם. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-10 בינואר 2012 על הריגתם של 23 בני-אדם ועל פציעתם של 30 נוספים בפיגוע מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון-מערב המדינה.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-11 בינואר 2012 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בצפון-מערב המדינה באזור הגבול עם אפגניסטן. זהו החיסול הראשון של האמריקאים בפקיסטן מאז סוף נובמבר 2011.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-11 בינואר 2012 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בידי הצבא האפגני באזור מחוז קונאר.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-11 בינואר 2012 על הריגתם של 4 שוטרים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור מחוז אנבר ליד הגבול הסורי.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-11 בינואר 2012 על הריגתו של איש מודיעין תימני ועל פציעתם של 7 נוספים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום המדינה.
--
קניה – סומליה – טרור: מקורות צבאיים בקניה מסרו ב-11 בינואר 2012 על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-שבאב בהיתקלות עם חיילים קנייתיים הפועלים בדרום סומליה. מקור צבאי מסר על חייל קנייתי אחד שנהרג בהיתקלות. בנוסף לכך נמסר על הריגתם של 2 בני-אדם בקרבות שפרצו בין חיילים סומלים לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור העיר מוגדישו.
--
ניגריה – טרור אסלאמי – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-11 בינואר 2012 על הריגתם של 16 בני-אדם באירועים אלימים רבים שהתרחשו בניגריה במהלך היממה האחרונה. במקרה אחד נהרגו 3 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים על כנסייה נוצרית. ארגון הטרור המוסלמי "בוקו חראם" אחראי להריגתם של מאות נוצרים במהלך השנה האחרונה בפיגועי טרור.
--
אלג'יריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים באלג'יריה מסרו ב-11 בינואר 2012 על הריגתם של 10 בני-אדם מירי של אנשי כוחות-הביטחון לעבר מפגינים שיצאו למחות נגד המשטר. כמו כן נמסר פי מקור צבאי על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום המדינה.
--
מצרים – מחאה ואלימות: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-11 בינואר 2012 על הריגתם של חייל מצרי ובדואי בהיתקלויות שהיו באזור סואץ על רקע העברתם של בדואים מאזור אחד למשנהו.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-11 בינואר 2012 על הריגתו של אדם אחד מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Wednesday, January 11, 2012

36 הרוגים בסוריה; 23 הרוגים בפקיסטן; 10 הרוגים בניגריה; 11 הרוגים נוספים בעיראק; 10 הרוגים באפגניסטן; 2 הרוגים בתימן;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: הנשיא הסורי, אסד, נאם במשך שעתיים באוניברסיטת דמשק ב-10 בינואר 2012 לאור ההחמרה באירועים שהתרחשו בסוריה מאז שהחלה ההתקוממות העממית ב-15 במרס 2011. אסד חזר על עמדתו בנוגע לאירועים בסוריה וכינה אותם "קונספירציה בינלאומית" תוך כדי הטחת אשמה לעבר הליגה-הערבית שהשעתה את סוריה מחברותה בליגה ברוב גדול של החברות הערביות. אסד הבטיח לנאמניו שהמשטר יעשה הכל כדי להחזיק מעמד למרות החתרנות של כלי התקשורת הבינלאומיים ושל המדינות המערביות. אסד הבטיח כי חוקה חדשה עומדת להתפרסם בקרוב ואז יערך משאל-עם בחודש מרס 2012. הנאום של אסד, כרגיל, היה תלוש מהמציאות - בעיקר לאורך מה שהתחולל בשנה האחרונה. אנשי אופוזיציה בסוריה מסרו לאחר הנאום כי "התשובה לנאומו של הנשיא צריכה להיות באמצעות הרחבת המהפכה". מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-10 בינואר 2011 על הריגתם של 36 בני-אדם מירי של אנשי כוחות הביטחון לעבר מפגינים שיצאו לאורך כל היום להפגין נגד המשך שלטונו העלווי של בשאר אל-אסד. אירועים חמורים מאוד התרחשו באזור אל-חמה, חומס, אידליב, דיר אל-זור (10 הרוגים לפחות), קמישלי, דרעא ובפרברים אחדים ליד עיר הבירה דמשק. מקורות בליגה-הערבית מסרו על פציעתם של 2 משקיפים בעיר לטקיה בהתקפה אלימה של גורמים פרו ממשלתיים. כמו כן נמסר כי הרמטכ"ל הישראלי, בני גנץ, צופה שפליטים סורים עלולים להגיע לרמת-הגולן בעקבות קריסתו של המשטר בראשותו של בשאר אל-אסד.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-10 בינואר 2012 על הריגתם של 7 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן שפעלו באזור העיר קבול נגד מוסד ממשלתי השייך למשרד-הפנים.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-10 בינואר 2012 על הריגתם של 23 בני-אדם ועל פציעתם של 30 נוספים בפיגוע מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון-מערב המדינה.
--
ניגריה – מחאה ואלימות – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-10 בינואר 2012 על הריגתם של 9 בני-אדם מירי של אנשי כוחות-הביטחון במהלך הפגנות מחאה שנערכו במקומות אחדים ברחבי ניגריה. כמו כן נמסר מפי מקורות רשמיים על הריגתו של שוטר-חרש בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון המדינה.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-10 בינואר 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם נוספים בסדרת פיגועי הטרור שהיו במהלך היום של ה-9 בינואר 2012. סך הכל נהרגו 17 בני-אדם בפיגועים בבגדאד ועוד 3 בני-אדם נוספים מירי של פעילי טרור מוסלמים שפעלו בדרום המדינה. בשעות הצהרים של ב-10 בינואר 2012 נהרגו 6 בני-אדם (מהם שלושה ילדים) בפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור העיר בגדאד.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-10 בינואר 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של אנשי כוחות-הביטחון שפעלו נגד מפגינים בעיר טאיז שיצאו למחות נגד הממשלה הנוכחית.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Tuesday, January 10, 2012

24 הרוגים בדרום-סודאן; 18 הרוגים בסוריה; 15 הרוגים בעיראק; 12 הרוגים בסומליה; 10 חיילים נהרגו בפקיסטן; 8 פעילי טרור מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 9 הרוגים בקווקז; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-9 בינואר 2012 על הריגתם של 18 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר מפגינים שיצאו להפגין בעיר חומס נגד המשך שלטונו של הנשיא בשאר אל-אסד. מקורות נוספים בסוריה מסרו על עימותים אלימים נוספים היו ברחבי סוריה בעיקר במחוז אידליב – בו מנהל הצבא הסורי מבצע ענק נגד עריקים שהצטרפו לכוחות האופוזיציה המנסים להפיל את המשטר העלווי של אסד. עוד נמסר על עימותים אלימים נוספים שהיו במהלך היממה אחרונה באזור דרעא ובעיר אל-חמה. מקורות מקומיים באזור דמשק מאשרים כי צבא הסורי הפעיל מסוקי קרב, בפרברים אחדים ליד העיר דמשק, נגד ריכוזים של מתנגדי המשטר או נגד מקומות מסתור של עריקים שהצטרפו לכוחות האופוזיציה הפועלים נגד המשטר. צעירים כורדים בעיירה חרסטה ובעיר קמישלי התעמתו עם כוחות-הביטחון בעקבות הריגתו של ילד כורדי מירי של צלף סורי לפני ימים אחדים. מקורות בליגה-ערבית מסרו ב-9 בינואר 2012 כי עבודתם של המשקיפים מטעם הליגה ימשיכו את עבודתם בסוריה למרות הביקורת המוטחת כלפיהם הן מצד גורמים רשמיים בסוריה והן מצד האופוזיציה הסורית הפועלת להפלת המשטר העלווי של בשאר אל-אסד.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-9 בינואר 2012 על הריגתו של חייל נאט"ו מירי של פעיל טרור מוסלמים מארגון הטליבאן שלבש מדי הצבא האפגני.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-9 בינואר 2012 על הריגתם של 8 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון הפועל בדרום המדינה.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-9 בינואר 2012 על הריגתם של 10 חיילים פקיסטנים שנחטפו לאחרונה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-9 בינואר 2012 על הריגתם של 15 בני-אדם בשני פיגועים של מכוניות-תופת שהתבצעו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור בגדאד ובדרום עיראק.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-9 בינואר 2012 על הריגתם של 12 בני-אדם בקרבות שפרצו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון ,אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
דרום-סודאן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-9 בינואר 2012 על הריגתם של 24 בני-אדם בקרבות שפרצו במחוז ג'ונגליי בין שתי מיליציות אתניות הפועלות באזור. ממשלת חרטום האסלאמית של עומר אל-באשיר מעניקה תמיכה למיליציות מקומיות כדי לערער את השליטה של ממשלת דרום-סודאן ברחבי המדינה הצעירה שנוסדה לפני חודשים אחדים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-9 בינואר 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם נוספים בהתקפה שנערכה יום קודם לכן בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון המדינה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-9 בינואר 2012 על הריגתם של 4 חיילים ו-5 פעילי טרור מוסלמים במהלך היתקלות קשה שהתרחשה בצפון הקווקז.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Monday, January 9, 2012

20 אזרחים ו-11 חיילים נהרגו בסוריה; 7 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בתימן; 3 הרוגים באפגניסטן; 3 הרוגים בעיראק; 3 הרוגים בניגריה; 2 הרוגים בסומליה; 4 טרוריסטים מוסלמים נעצרו בג'נין עם 11 מטענים ואקדח מאולתר;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-8 בינואר 2012 על הריגתם של 11 חיילים סורים בקרבות שפרצו במחוז דרעא בין כוחות-הצבא הנאמנים למשטר לבין עריקים שהצטרפו לכוחות האופוזיציה הפועלים להפלת המשטר העלווי של בשר אל-אסד. מקורות נוספים ציינו כי בקרבות נפצעו 20 חיילים נוספים. במהלך היממה האחרונה התרחשו עימותים אלימים בין כוחות-הצבא לבין מפגינים שיצאו למחות נגד המשטר. באזורים אחדים ברחבי סוריה, הצבא הפעיל כוחות גדולים הכוללים טנקים ומסוקים שפעלו נגד אזרחים באזור מחוז אידליב, חומס ואל-חמה. באירועים הללו נהרגו לפחות 20 אזרחים. בשעות הלילה נודע על כוחות סורים שהפציצו מהאוויר פרבר השוכן באזור העיר דמשק.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-8 בינואר 2012 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בהיתקלות עם כוחות הצבא שפעלו באזור מחוז הלמנד.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-8 בינואר 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור העיר פלוג'ה.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-8 בינואר 2012 על הריגתם של 7 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בהיתקלות עם כוחות הצבא הפועלים במחוז אביאן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-8 בינואר 2012 על הריגתם של 2 אזרחים בקרבות נוספים שפרצו בין פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" לבין כוחות קנייתיים הפועלים בדרום סומליה.
--
ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-8 בינואר 2012 על מעצרם בידי חיילי צה"ל של 4 טרוריסטים מוסלמים באזור ג'נין שברשותם היו 11 מטעני-חבלה ואקדח מאולתר.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-8 בינואר 2012 על הריגתם של 3 שחקני פוקר במועדון השוכן ליד כנסייה הנוצרית מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
==

מאת: ד"ר יוחאי סלע


Sunday, January 8, 2012

60 טרוריסטים נהרגו בסומליה; 21 הרוגים בסוריה; 15 הרוגים בניגריה; 5 שוטרים נהרגו באפגניסטן; 3 הרוגים בעיראק; מפקד בכיר בארגון הטליבאן חוסל בפקיסטן; טרוריסט מוסלמי נהרג בקשמיר;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-7 בינואר 2012 על הריגתם של 21 בני-אדם מירי של חיילים סורים שפעלו נגד מפגינים שיצאו למחות נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. מקורות נוספים טענו כי במהלך היממה האחרונה נהרגו מפגינים בעיר חומס, אל-חמה, דרעא ודיר אל-זור. האופוזיציה הסורית האשימה את המשטר בזיוף אירועים שהתרחשו בזירת הפיגוע שהיה בדמשק ב-6 בינואר 2011. בסרטון אחד נראה "פגוע הלם" מתחזה, ובסרטון השני נראה מישהו מניח שקים של ירקות ליד כתמי דם, וזאת במטרה להוכיח שעוברי-אורח נפגעו בפיגוע. למרות הפיצוץ הקשה ומספר ההרוגים שפורסם בידי השלטונות הסורית, בתמונות לא רואים שקיות שניזוקו בפיגוע. התקשורת הערבית דיווחה על עריקתו של קולונל סורי, בשם עפיף מחמוד סוליאמן, יחד עם 50 מחייליו בעקבות מעשים אלימים מאוד שהם היו עדים להם. בנוסף לכך, מפקד "הצבא הסורי החופשי" קולונל ריאד אל-אסעד הזהיר פעם נוספת את השלטונות הסורים לנוכח גלי האלימות של הימים האחרונים בהם נהרגו עשרות בני-אדם.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-7 בינואר 2012 על הריגתם של 5 שוטרים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז הראט.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-7 בינואר 2012 על הריגתו של מפקד בארגון הטליבאן בקרבות ירי שהיו בעיר קראצ'י בין מיליציות אתניות-דתיות הפועלות ברחבי העיר.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-7 בינואר 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור העיר בגדאד. בשלושת הימים האחרונים נהרגו בעיראק קרוב ל-100 בני-אדם בפיגועי טרור.
--
קניה – טרור – סומליה: מקורות צבאיים בקניה מסרו ב-7 בינואר 2012 על הריגתם של 60 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בהתקפה אווירית של הצבא הקנייתי שפעל נגד בסיסי טרור הנמצאים בסומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-7 בינואר 2012 על הריגתם של 15 נוצרים שהתפללו בכנסייה בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון המדינה. במהלך הימים אחרונים נהרגו לפחות 44 בני-אדם בפיגועי טרור של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בניגריה.
--
הודו – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-7 בינואר 2012 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בהיתקלות עם שוטרים הודים הפועלים בחבל קשמיר.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Saturday, January 7, 2012

3,140 הרוגים בדרום-סודאן השבוע; 51 הרוגים בסוריה; 22 הרוגים בתימן; 20 הרוגים בניגריה; 8 חילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 8 הרוגים בפקיסטן; 7 הרוגים באפגניסטן; 2 הרוגים בעיראק; 2 הרוגים בתאילנד;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-6 בינואר 2012 על הריגתם של 25 בני-אדם מירי של אנשי כוחות-הביטחון במהלך הפגנות נערכו נגד השלטון לאחר תפילת "יום השישי". כמו כן נמסר מפי מקורות רשמיים בסוריה על הריגתם של 26 בני-אדם ועל פציעתם של כ-50 נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע במרכז דמשק. גורמים בכירים באופוזיציה הסורית האשימו את המשטר שהוציא להפועל את הפיגוע הזה כדי להבאיש את ריחה של האופוזיציה המבקשת לסלק לאלתר את אסד מהשלטון. כפי שמסרנו כאן לפני שבועות אחדים, עשרות פעילי טרור מארגון אל-קאעידה עברו מעיראק לסוריה כדי להילחם במשטר העלווי. מקורות בכירים בליגה-הערבית מסרו כי משלחת המשקיפים שנשלחה לסוריה נכשלה בתפקידה, ולכן אין מנוס לפנות למועצת-הביטחון של האו"ם כדי להטיל סנקציות בינלאומיות על סוריה.
--
דרום-סודאן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-6 בינואר 2012 על הריגתם של כ-3,000 בני-אדם בקרבות שפרצו על רקע אתני בין מיליציות וארגוני טרור הפועלים באזור דרום-סודאן בשבוע האחרון. כמו כן נמסר כי במהלך הקרבות נהרגו 2,182 נשים וילדים, 959 גברים, וכ-1,000 ילדים עדיין נעדרים. מקורות רשמיים באו"ם ובממשלת דרום-סודאן מסרו כי הם עדיין ממתינים לדיווח הסופי שיגיע ביממה הקרובה על מספר ההרוגים. חלק מהארגונים הפועלים באלימות נתמכים בידי ממשלת חרטום האסלאמית המנסה לערער את השליטה של ממשלת דרום-סדאן הצעירה. ממשלת דרום-סודאן הכריזה על אזור ג'ונגליי בו התרחש הטבח כ"אזור אסון".
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-6 בינואר 2012 על הריגתם של 8 חיילי נאט"ו בשלוה פיגועים שהתבצעו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים ברחבי אפגניסטן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-6 בינואר 2012 על הריגתם של 6 ילדים ואדם מבוגר מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בדרום המדינה.
--
פקיסטן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-6 בינואר 2012 על הריגתם של 8 בני-אדם מירי של אנשי מיליציות מקומיות הפועלות בעיר קראצ'י על בסיס אתני-דתי. ארגון הטליבאן מעודד מעשים כאלה כחלק מהניסיון לערער את השלטון המרכזי בפקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-6 בינואר 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל במרכז בגדאד. יום קודם לכן נהרגו בעיראק 78 בני-אדם בסדרה ארוכה של פיגועי טרור שהתבצעו ברחבי המדינה.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-6 בינואר 2012 על הריגתם של 18 פעילי טרור ו-4 חיילים בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד ארגון אל-קאעידה הפועל בדרום המדינה.
--
ניגריה – טרור מוסלמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-6 בינואר 2012 על הריגתם של 20 נוצרים מירי של פעילי טרור מוסלמים לעבר כנסייה נוצרית בצפון המדינה. פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" אחראים להריגתם של מאות בני אדם במהלך השנה האחרונה.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-6 בינואר 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של שוטרים במהלך פעילות יזומה שנערכה נגד פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום תאילנד. מידע נוסף: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב3 בינואר 2012 על הריגתם של 2 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Friday, January 6, 2012

78 הרוגים בעיראק; 15 הרוגים בפקיסטן; 16 הרוגים באפגניסטן; 13 הרוגים בסוריה; 4 הרוגים בדארפור; 6 הרוגים בניגריה; 2 הרוגים בתימן; 535 בני-אדם נהרגו בתאילנד בטרור אסלאמי בשנת 2011; מטען-נפץ רב-עוצמה התגלה בצידון שבלבנון;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות רשמיים בסוריה מסרו ב-5 בינואר 2012 על שחרורם של 525 אסירים פוליטיים "ללא דם על הידיים", וזאת במסגרת ההבטחות שניתנו למשקיפי הליגה-הערבית. אולם גורמים בכירים באופוזיציה הסורית מסרו כי ההחלטות של הנשיא אסד הן החלטות קוסמטיות שנועדו להסוות את מעשיו המחפירים כלפי האוכלוסייה האזרחית מאז שהחל המרד העממי נגד ב-15 במרס 2011 נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. במהלך היממה האחרונה מסרו גורמים באופוזיציה הסורית על הריגתם של 13 בני-אדם מירי של אנשי כוחות-הביטחון וכנופיות "השביחה" העלוויות הפועלות למען המשטר. במהלך היממה האחרונה נרשמו עימותים אלימים בעיר אל-חמה, חומס, דרעא, במחוז אידליב, בעיר קמישלי ובאזור העיר דרעא. מקורות רשמיים בסוריה מפיצים בעזרת סוכנות הידיעות הרשמית, אירועים בהם נהרגו אזרחים מירי של כוחות-הביטחון, פורסם בכלי התקשורת שהם נהרגו בידי "טרוריסטים חמושים". ברחבי סוריה הוכרזה כוננות גבוהה לקראת תפילות "יום השישי" של ה-6 בינואר 2012. סוכנות הידיעות הרוסית מסרה ב-5 בינואר 2012 על שיחת טלפון בין נשיא רוסיה לנשיא איראן שבעקבותיה הם הגיעו למסקנה כי פתרון המשבר בסוריה יהיה "רק באמצעות דיאלוג". גורם בכיר בליגה-הערבית מסר כי למרות הליקויים שהתגלו בעבודתם של משקיפי הליגה-הערבית שנשלחו לסוריה, המשלחת תישאר בסוריה ככול שיידרש.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-5 בינואר 2012 על הריגתם של 78 בני-אדם בסדרה ארוכה של פיגועי טרור שהתבצעו במקביל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור השיעי של העיר בגדאד. שעות אחדות לאחר מכן, מחבל מתאבד פוצץ את עצמו בתוך קבוצה של עולי-רגל שיעים שהיו בדרכם לעיר כרבלה הקדושה לבני העדה. אמצעי התקשורת בעיראק סיקרו בהרחבה את האירועים האלימים לאורך כול היום. עוד נמסר על יותר ממאה בני-אדם שנפצעו באירועים הללו. בשכונות השיעיות בבגדאד התפוצצו שתי מכוניות תופת, וכשאמבולנסים העבירו את הפצועים לבית-חולים, הופעלו שני מטעני-צד כדי לזרוע הרג והרס נוספים. המשבר הפוליטי בין השיעים לסונים בעיראק גולש למלחמת-אזרחים ולחלוקה של עיראק לשלוש אוטונומיות עצמאיות – סונית, שיעית וכורדית. גורמים רשמיים באיראן גינו את הפיגועים נגד עולי-הרגל השיעים. בשבועות האחרונים התבצעו בעיראק פיגועי-טרור רצחניים בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה שגרמו למאות הרוגים ופצועים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-5 בינואר 2012 על הריגתם של 14 בני-אדם בסדרה של פעולות טרור שהתבצעו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפעולים בדרום המדינה. כמו כן נמסר מפי מקור צבאי אפגני על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה נגד פעילי הארגון.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-5 בינואר 2012 על הריגתם של 15 שוטרים פקיסטנים בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. השוטרים נחטפו לפני שבועות אחדים, אך פעילי הטרור המוסלמים החליטו לחסל את כולם ולהניח את גופותיהם באחת מהעיירות הקטנות של פקיסטן באזור הגבול עם אפגניסטן.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-5 בינואר 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה על בית-מלון.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בדארפור מסרו ב-5 בינואר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בחבל דארפור. האירוע התרחש ב-2 בינואר 2012, אולם רק כעת נמסר מידע על כך.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-5 בינואר 2012 על הריגתם של 6 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-5 בינואר 2012 על הריגתם של 535 בני-אדם ועל פציעתם של 1,049 נוספים בפיגועי טרור אסלאמיים שהתבצעו באזור דרום תאילנד. מאז שנת 2001 נהרגו בדרום תאילנד בפיגועי טרור אסלאמיים 5,243 בני-אדם.
--
לבנון – טרור: מקורות רשמיים ובלבנון מסרו ב-5 בינואר 2012 על מטען-נפץ רב-עוצמה שהתגלה בעיר צידון. גורמים רשמיים בלבנון מסרו כי המטען שהיה מוכן להפעלה באמצעות טלפון סלולארי היה יכול להרוג עשרות בני-אדם ולגרום לנזק היקפי לבניינים בסביבה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע