Friday, September 2, 2016

טרור אסלאמי - 214 הרוגים ביממה האחרונה

130 הרוגים בסוריה; 40 הרוגים בעיראק; 20 הרוגים בתימן; 6 טרוריסטים מוסלמים ו-2 אזרחים נהרגו באפגניסטן; 4 אזרחים נהרגו בסומליה; 3 לוחמים כרודים, חייל אחד ואזרח אחד נהרגו בטורקיה; 3 פעילים אסלאמיים בכירים נהרגו בפקיסטן; 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; חייל נהרגו בסעודיה;  4,245 בני-אדם נהרגו בעיראק בחודש אוגוסט 2016; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בלוב, בניגריה, בסודאן, בסומליה, במצרים, בטורקיה, בקשמיר, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 214 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות נוספים מסרו ב-1 בספטמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-130 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות נרחבות נערכו במהלך היממה האחרונה במקומות רבים ברחבי סוריה. דוברים אזרחיים בעיר חאלב מסרו על עשרות נפגעים בהפצצות אוויריות של הצבא הסורי שנערכו במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים מסרו על כ-50 הרוגים באזור העיר אל-חמה בהפצצות אוויריות של הצבא הסורי ובקרבות שהיו במהלך היממה האחרונה. גורמים נוספים מסרו על הפצצות אוויריות של רוסיה עם נפגעים רבים מאוד שהיו במהלך היממה האחרונה במרחב הכפרי של העיר חאלב. קרבות עם נפגעים היו בצפון סוריה, בצפון מחוז לטקיה, באזור העיר דרעא ובדיר אל-זור. דובר צבאי סורי מסר על כ-30 הרוגים באזור דיר אל-זור בלבד. מקורות בינלאומיים מסרו על הריגתם ופציעתם של 417 בני-אדם מפצצות מצרר שהוטלו במהלך שנת 2015 ברחבי סוריה.

Turkey-Kurdish sniper trying to kill Turkish soldiers
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-1 בספטמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-40 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה בצפון המדינה. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-11 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו כי במהלך חודש אוגוסט 2016 נהרגו ברחבי עיראק, 4,245 בני-אדם – מתוכם נהרגו 678 אזרחים.

  Police clash with protesters in Kashmir

--
תימן – מלחמת-אזרחים – סעודיה: מקורות תקשורתיים שיעים וסונים בתימן מסרו ב-1 בספטמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים סעודיה מסרו על הריגתו של חייל סעודי מירי של טרוריסטים מוסלמים שיעים שפעלו מהשטח התימני. מקורות בינלאומיים מסרו על הריגתם או פציעתם של כ-104 בני-אדם מפצצות מצרר שהוטלו על-ידי סעודיה ברחבי תימן.
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים בממשלת עדן הפרו-סעודית מסרו ב-1 בספטמבר 2016 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום תימן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-1 בספטמבר 2016 על הריגתם של 6 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום אפגניסטן שנערכה במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 אזרחים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל במחוז לוגאר.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-1 בספטמבר 2016 על הריגתם של 3 פעילים בכירים אסלאמיים מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון יריב שפעלו באזור מחוז פנג'אב.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים סומליה מסרו ב-1 בספטמבר 2016 על הריגתם של 4 בני-אדם בקרבות שפצו בין שתי מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות בצפון סומליה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-1 בספטמבר 2016 על הריגתו של נהג משאית מירי של אנשי המחתרת הכורדית שפעלו בדרום-מזרח טורקיה. כמו כן נמסר מפי מקורות צבאיים בטורקיה על הריגתם של 3 מאנשי המחתרת הכורדית בהפצצה אווירית שנערכה בדרום-מזרח טורקיה. באירוע נוסף שהיה באזור נהרג חייל טורקי מירי של אנשי המחתרת הכורדית.
==
ד"ר יוחאי סלע