Monday, September 5, 2016

טרור אסלאמי - 296 הרוגים ביממה האחרונה

100 הרוגים בסוריה; 70 הרוגים בעיראק; 70 הרוגים בתימן;  20 הרוגים באפגניסטן; 11 חיילים לובים נהרגו בעיר סירט; 10 לוחמים כורדים נהרגו בטורקיה; 5 הרוגים בניז'ר בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים; 4 חיילים נהרגו בסומליה; 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" נהרגו באיראן; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; טרוריסט מוסלמי נהרג באזור ירושלים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, במצרים, במאלי, בסודאן, בניגריה, בלוב, בטורקיה, בלבנון, בקשמיר, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 296 בני-אדם נהרגו במהלך היממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בסוריה מסרו ב-4 בספטמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בקרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. דוברים צבאיים בסוריה מסרו על קרבות עם נפגעים רבים – ביניהם היה טרוריסט מוסלמי בכיר – פעולות צבאיות יזומות שנערכו בצפון דרעא. מקורות אזרחיים מסרו על הריגתן של 2 נשים ועל פציעתם של 10 נוספים מירי של פצצות מרגמה שנורו בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור הכפרי של העיר חאלב. מקורות נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים רבים מאוד בדיר אל-זור, באל-חמה, במחוז אידליב, בחומס ובצפון מחוז לטקיה. גורמים ביטחוניים באירופה מסרו שטורקיה מזרימה שוב כוחות נוספים לסוריה.  דובר צבאי נוסף בסוריה מסר על הידוק המצור על העיר חאלב, וכן נמסר על הריגתם של כ-20 בני-אדם בהתקפה אחת שנערכה על העיר בשעות הערב. מקורות מדיניים בארה"ב מסרו שהדיונים עם רוסיה על הפסקת-אש בסוריה, נכשלו באשמתם של הרוסים. ארגון "המדינה האסלאמית" איבד את המאחזים האחרונים שלו באזור הגבול עם טורקיה.

Turkey Won't Allow 'Artificial State' In Northern Syria

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-4 בספטמבר 2016 על הריגתם של 70 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. גורמים צבאיים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-10 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. גורמים צבאיים נוספים מסרו על עשרות טרוריסטים מוסלמים שנהרגו בקרבות שהיו במחוז אל-אנבר.
--
טורקיה – כורדים: מקורות רשמיים בטורקיה מסרו ב-4 בספטמבר 2016 על הריגתם של 10 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה אחרונה בדרום-מזרח טורקיה. מקרות צבאיים בטורקיה מסרו כי במהלך הימים האחרונים נהרגו ונפגעו כ-100 מאנשי המחתרת הכורדית. דוברים נוספים מסרו כי במהלך הימים האחרונים נהרגו בקרבות האלה 21 חיילים טורקים.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים וסונים בתימן מסרו ב-4 בספטמבר 2016 על הריגתם של 70 בני-אדם בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות מאוד שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן. בין ההרוגים היו כ-40 טרוריסטים מוסלמים שיעים שנפגעו בסדרה של הפצצות אוויריות שנערכו באזור הגבול המשותף ליד העיר ג'זאן שבסעודיה. כמו כן נמסר על הריגתם של 15 חיילים מהקואליציה הפרו-סעודית בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שיעים שנערכה באזור העיר עדן ובצפון תימן.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות רשמיים בלוב מסרו ב-4 בספטמבר 2016 על הריגתם של 11 חיילים בקרבות שהיו במהלך היממה אחרונה בעיר סירט נגד המעוז האחרון של ארגון "המדינה האסלאמית" בעיר.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-4 בספטמבר 2016 על הריגתם של 20 בני-אדם – חיילים, שוטרים, אזרחים וטרוריסטים מוסלמים בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו ברחבי אפגניסטן במהלך היממה האחרונה.
--
סומליה- טרור: מקורות תקשורתיים באפריקה מסרו ב-4 בספטמבר 2016 על הריגתם של 4 חיילים – ביניהם מפקד בכיר מאוד – בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-שבאב" הפועלים בדרום סומליה.
--
ניז'ר – טרור: מקורות רשמיים בניז'ר מסרו ב-4 בספטמבר 2016 על הריגתם של 5 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו באזור הגבול המשותף עם ניגריה.
--
איראן – טרור: מקורות צבאיים רשמיים באיראן מסרו ב-4 בספטמבר 2016 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהיתקלות עם חיילים איראנים שפעלו באזור הגבול עם עיראק. עוד נמסר שהשלושה תכננו פיגועי-התאבדות באיראן.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-4 בספטמבר 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני.
--
ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-4 בספטמבר 2016 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בעקבות ניסיון לבצע פיגוע-דריסה נגד כוחותינו שפעלו באזור ירושלים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: