Tuesday, September 6, 2016

טרור אסלאמי - 225 הרוגים ביממה האחרונה

110 הרוגים בסוריה; 46 הרוגים בעיראק; 24 אזרחים ו-13 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" נהרגו באפגניסטן; 12 הרוגים בתימן; 8 טרוריסטים מוסלמים מארגון ,אל-קאעידה" נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; 5 הרוגים בסומליה מפיצוץ של מטען-חבלה; 2 חיילים נהרגו בפקיסטן; 2 חיילים נהרגו בטורקיה; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקווקז; הרוג בדארפור; בחודש אוגוסט נהרגו בסוריה 4,475 בני-אדם; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בתימן, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 225 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-5 בספטמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-110 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. מקורות נוספים מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 50 בני-אדם שנפגעו בסדרה של פיגועים שהיו בדמשק, בחאלב, באל-חסכה ובטרטוס בה נהרגו לפחות 30 בני-אדם בשני פיגועי-התאבדות שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". כמו כן נמסר על הרוגים רבים בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו באזור העיר חאלב, באידליב, בדרעא, בדיר אל-זור ובאל-חמה. מקורות אזרחיים בסוריה מסרו על הריגתם של 4,475 בני-אדם במהלך חודש אוגוסט 2016. אובמה מסר שארגון "המדינה האסלאמית" איבד כ-10 אחוזים מנכסיו הקרקעיים בסוריה, וכ-40 אחוזים בעיראק. כמו כן נמסר כי עד חודש יולי 2016, הכוחות האמריקאים הרגו כ-45,000 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בסוריה ובעיראק.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-5 בספטמבר 2016 על הריגתם של 46 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-7 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. גורמים צבאיים בעיראק מסרו על הריגתם של עשרות בני-אדם בסדרה של פיגועים וקרבות שהיו באזור העיר מוסול. כמו כן נמסר על 3 הרוגים בפיגוע שהיה באזור העיר בגדאד.

Twin bombings near Afghanistan's Defense Ministry kill 24 

--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-5 בספטמבר 2016 על הריגתם של 8 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום תימן.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים סונים ושיעים בתימן מסרו ב-5 בספטמבר 2016 על הריגתם של 12 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי הקואליציה הסעודית הפועלת בתימן.
--
אפגניסטן – טרור – המדינה-האסלאמית: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-5 בספטמבר 2016 על הריגתם של 13 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהפצצה אווירית שנערכה במחוז ננגרהר. מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו על הריגתם של 24 בני-אדם בפיגוע כפול שהתבצע ליד משרד-ההגנה האפגאני הנמצא בעיר קאבול.  ארגון "הטליבאן" הזהיר את הודו לא להעניק סיוע ביטחוני לאפגניסטן שיופנה למלחמה נגד הארגון.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-5 בספטמבר 2016 על הריגתם של 2 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו אזור הגבול המשותף עם אפגניסטן. מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו על הריגתם של יותר מ-3,500 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יוזמה רחבת-היקף שנערכה ליד הגבול המשותף עם אפגניסטן במהלך החודשים האחרונים.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-5 בספטמבר 2016 על הריגתם של 5 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-שבאב" שפעלו באזור עיירה הקרובה לעיר מוגדישו.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בדארפור מסרו ב-5 בספטמבר 2016 על הריגתו של אזרח בחילופי-אש בין מורדים מקומיים לבין חיילים ממשלת חרטום האסלאמית הפועלים באזור.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-5 בספטמבר 2016 על הריגתם של 2 חיילים בהיתקלות עם אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה.
--
רוסיה – טרור אסלאמי – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-5 בספטמבר 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות עם כוחות-הביטחון של רוסיה הפועלים בצפון בקווקז.
==

ד"ר יוחאי סלע