Tuesday, September 20, 2016

טרור אסלאמי - 304 הרוגים ביממה האחרונה

80 טרוריסטים מוסלמים, 8 שוטרים ו-7 אזרחים נהרגו באפגניסטן; 80 הרוגים בעיראק; 75 הרוגים בסוריה; 10 בני-אדם נהרגו בתימן; 10 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בלוב; 10 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 10 הרוגים במאלי; 7 הרוגים בפיגוע-התאבדות בסומליה; 3 לוחמים כורדים נהרגו בטורקיה; 2 שוטרים נהרגו בסעודיה; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחברון; הצבא הסורי הכריז שהפסקת-האש הסתיימה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בניגריה, בסודאן, בסומליה, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 304 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-19 בספטמבר 2016 על הריגתם של כ-75 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. בין ההרוגים היו כ-40 בני-אדם שנפגעו בהפצצות אווירית קשות של הצבא הסורי עלה עיר חאלב. מקורות נוספים מסרו על הפצצות אוויריות של הצבא הסורי שנערכו באזור העיר דרעא שבמהלכם נהרגו בוודאות 8 בני-אדם. כמו כן נמסר על קרבות והפצצות עם הרוגים רבים באזור דיר אל-זור, בתדמור, בחסכה, בקוניטרה, בחאלב, בחומס, באל-חמה ובצפון מחוז לטקיה. דוברים בסוריה מסרו על כ-60 הפרות של הפסקת-האש ביממה האחרונה. דוברים נוספים מסרו כי במהלך היממה האחרונה נהרגו יותר מ-100 בני-אדם – רובם טרוריסטים מוסלמים בפעולות צבאיות יזומות של הצבא הסורי. גורמים צבאים ברוסיה מסרו כי במהלך השבוע האחרון, מאז שהחלה הפסקת-האש, המורדים בסוריה הרגו 63 אזרחים ו-153 חיילים.  ארגונים לזכויות אדם מסרו כי במהלך התקופה הנדונה נהרגו יותר מ-90 אזרחים. לאור ריבוי התקריות הקטלניות שהיו בסוריה, הצבא הסורי הכריז שהפסקת-האש הסתיימה, מייד לאחר מכן החלה הפצצה כבדה על העיר חאלב.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-19 בספטמבר 2016 על הריגתם של 80 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה אחרונה ברחבי עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-13 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות סונים ושיעים בתימן מסרו ב-19 בספטמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-10 בני-אדם ביום של פיגועי-טרור ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה בדרום תימן. בין ההרוגים היו לפחות 3 חיילים מהכוחות הפרו-סעודים.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בלוב מסרו ב-19 בספטמבר 2016 על הריגתם של לפחות 10 טרוריסטים מוסלמים בקרבות שהיו באזור העיר סירט. גורם צבאי בכיר בלוב אישר ששני מפקדים בכירים מארגון "המדינה האסלאמית" נהרגו בקרבות שהיו באזור העיר סירט.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-19 בספטמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-80  טרוריסטים מוסלמים מארגון ,הטליבאן" בסדרה של בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה אחרונה ברחבי אפגניסטן.כמו כן נמסר על הריגתם של 8 שוטרים שנפגעו בהפצצה אווירית אמריקאית בשל טעות בזיהוי. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של 7 אזרחים בפיגועי-טרור שהיו ברחבי המדינה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-19 בספטמבר 2016 על הריגתם של 7 בני-אדם – בהם גנרל בצבא הסומלי יחד עם חמשת שומריו – בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו באזור העיר מוגדישו.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-19 בספטמבר 2016 על הריגתם של לפחות 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בהתקפה אווירית שנערכה בצפון המדינה.
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-19 בספטמבר 2016 על הריגתם של 10 בני-אדם בקרבות בין המליציות הפרו-ממשלתיות לבין ארוגני טרור המזוהים עם ארגוני הג'יהאד הפועלים בצפון מאלי.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-19 בספטמבר 2016 על הריגתם של 3 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה.
--
סעודיה – טרור: מקורות תקשורתיים בסעודיה מסרו ב-19 בספטמבר 2016 על הריגתם של 2 שוטרים מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו במזרח המדינה.
--
ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-19 בספטמבר 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בפיגוע דקירה שהתבצע נגד כוחותינו שפעלו באזור חברון. כמו כן נמסר על פציעתם של שוטרת ושוטר בפיגוע-דקירה שהתבצע בידי טרוריסט מוסלמי שפעל באזור ירושלים. השוטרת נפצעה באורח קשה מאוד. בארבעת הימים האחרונים היו 8 פיגועי טרור קטלניים ברחבי ישראל.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: