Wednesday, September 14, 2016

טרור אסלאמי - 267 הרוגים ביממה האחרונה

167 הרוגים בעיראק; 44 הרוגים בסוריה; 30 הרוגים בתימן; 8 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 7 לוחמים כורדים נהרגו בטורקיה; 4 חיילים נהרגו בסומליה; 2 הרוגים באפגניסטן מפיצוץ של מטען-חבלה; 2 חיילים נהרגו בפקיסטן; 2 מוסלמים נהרגו בקשמיר מירי של חיילים הודים; טרוריסט מוסלמית מתאבדת נהרגה בניגריה; ארה"ב ערכה 140 התקפות אוויריות בלוב בששת השבועות אחרונים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקשמיר, בסודאן, בסומליה, בלוב, במצרים, בניגריה, בתימן, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 267 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-13 בספטמבר 2016 על הריגתם של לא יותר מ-25 בני-אדם – כולם טרוריסטים מוסלמים – בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה בצפון המדינה. 19 בני-אדם נוספים נרצחו במזרח סוריה בידי ארגון "המדינה האסלאמית" בשל החשד להיותם מרגלים עבור המערב. מקורות נוספים מסרו על הפצצות כבדות עם נפגעים שהיו באזור דיר אל-זור. מרבית הגורמים האזרחים בסוריה מסרו על יום שקט ברחבי סוריה שבמהלכו לא נהרגו אזרחים – לפחות עד שעות הערב המאוחרות של יום שלישי. ארגונים לזכויות אדם מסוריה מסרו כי מאז חודש מרס 2011 נהרגו בוודאות 310,000 בני-אדם, אולם סביר להניח שהמספר האמיתי הוא 430,000 הרוגים. הטלוויזיה הסורית דיווחה בהיסטריה ערבית טיפוסית של הפלתו כביכול של מטוס-קרב ישראלי. 3 טרוריסטים מוסלמים מסוריה נעצרו בגרמניה בחשד לתכנון פיגועים על אדמת גרמניה.


Libya

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-13 בספטמבר 2016 על הריגתם של 167 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קטלניים, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-7 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים נוספים מסרו שמרבית ההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקור צבאי רשמי מסר על קרבות קשים באזור מחוז אל-אנבר.


Syria
--
תימן – מלחמת-אזרחים – קטאר: מקורות תקשורתיים שיעים וסונים בתימן מסרו ב-13 בספטמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-30 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן. בין ההרוגים היו 3 חיילים מקטאר. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 מנהיגים בכירים במיליציות השיעיות הפרו-איראניות.
--
לוב – מלחמת-אזרחים – ארה"ב: מקורות ביטחוניים בארה"ב מסרו ב-13 בספטמבר 2016 כי במהלך ששת השבועות האחרונים, ארה"ב ביצעה 140 התקפות אוויריות נגד ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בלוב. סביר להניח שמאות בני-אדם נהרגו בהתקפות הללו.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסאו ב-13 בספטמבר 2016 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן".
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-13 בספטמבר 2016 על הריגתם של 2 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור מחוז קוויטה.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-13 בספטמבר 2016 על הריגתם של 4 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בדרום סומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-13 בספטמבר 2016 על הריגתה של טרוריסטים מוסלמית מתאבדת מארגון "בוקו חראם" מירי של חיילים שפעלו בצפון ניגריה.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-13 בספטמבר 2016 על הריגתם של 8 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות עם מיליציות בדואיות הפועלות בצפון סיני.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-13 בספטמבר 2016 על הריגתם של 7 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-13 בספטמבר 2016 על הריגתם של 2 מוסלמים מירי של חיילים הודים במהלך התפרעויות אלימות של מוסלמים נגד חיילים הודים הפועלים בחבל קשמיר.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: