Saturday, September 17, 2016

טרור אסלאמי - 237 הרוגים ביממה האחרונה

72 הרוגים בסוריה; 55 הרוגים בתימן; 40 הרוגים בעיראק; 25 הרוגים בפיגוע-התאבדות בפקיסטן; 18 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" נהרגו באפגניסטן; 9 הרוגים בהתקפה של ארגון "אל-שבאב" בסומליה; 9 לוחמים כרודים נהרגו בטורקיה;  6 חיילים נהרגו בלוב;3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באזור חברון ובאזור ירושלים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסודאן, בניגריה, בקשמיר, בתימן, בלוב, במאלי, בסומליה, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 237 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-16 בספטמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-72 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהפגזות שהיו במהלך היממה האחרונה במוקמות אחדים ברחבי סוריה. בין ההרוגים היו לפחות 23 בני-אדם שנפגעו בהפצצה אווירית שנערכה על עיירה הנמצאת בשליטת ארגון "המדינה האסלאמית" במזרח סוריה. 2 הרוגים אזרחים היו בקרבות באזור העיר חאלב. 2 הרוגים מארגוני המורדים היו בקרבות באזור העיר דמשק נגד הצבא הסורי. 45 טרוריסטים מוסלמים מארגון "ג'בהת אל-נוסרה" (לשעבר) נהרגו בקרבות באזור קוניטרה נגד הצבא הסורי הפועל באזור בכוחות גדולים. על-פי הדיווחים נמסר שבין ההרוגים היו לפחות 8 מפקדים בארגון. עוד נמסר כי בשלושת הימים האחרונים נהרגו באזור זה בלבד 108 טרוריסטים מוסלמים וכ-400 מהם נפצעו. ככול הידוע היו נפגעים רבים גם בקרבות בין הכוחות הכורדיים לבין ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בצפון-מזרח סוריה.

Pakistan: at least 25 killed in suicide bombing 

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-16 בספטמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-40 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. מקורות צבאיים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-8 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים סונים בתימן מסרו ב-16 בספטמבר 2016 על הריגתם של 45 בני-אדם בקרבות בין כוחות-הביטחון של ממשלת עדן לבין אנשי המיליציות השיעיות הפועלות באזור העיר תעז. כמו כן נמסר מפי גורם סעודי על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים שיעים בקרבות שהיו באזור הגבול המשותף בין תימן לסעודיה.

German restaurant owner expels Muslim woman over veil row, sparks social media storm

--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים רשמיים בלוב מסרו ב-16 בספטמבר 2016 על הריגתם של 6 חיילים בקרבות שהיו נגד טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור העיר בנגאזי.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-16 בספטמבר 2016 על הריגתם של 16 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז קונדוז במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-16 בספטמבר 2016 על הריגתם של 25 בני-אדם בפיגוע-התאבדות שהתבצע בתוך מסגד בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו בצפון-מערב פקיסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-16 בספטמבר 2016 על הריגתם של 9 בני-אדם – כולל חיילים וטרוריסטים מוסלמים – במהלך התקפה שנערכה על שיירה צבאית בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב".
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-16 בספטמבר 2016 על הריגתם של 9 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה במהלך היממה האחרונה. מקור תקשורתי רשמי בטורקיה מסר על הריגתם של 13 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית שנערכה באזור.
--
ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-16 בספטמבר 2016 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים בשלושה ניסיונות לבצע פיגועים קטלניים נגד כוחותינו שפעלו באזור קריית-ארבע ובאזור שער שכם בירושלים. טרוריסטית מוסלמית נוספת נפצעה באורח אנוש.
==

ד"ר יוחאי סלע