Friday, September 23, 2016

טרור אסלאמי - 272 הרוגים ביממה האחרונה

130 הרוגים בסוריה; 65 הרוגים בעיראק; 60 הרוגים בתימן; 3 שוטרים נהרגו באפגניסטן; 3 חיילים נהרגו בפקיסטן; 3 הרוגים מפיצוץ של מכונית-תופת בסומליה;   3 חיילים ושוטרים נהרגו במצרים;  2 לוחמים כורדים ושומר כפרי נהרגו בטורקיה; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר; 13,000 כנסיות הוחרבו וננטשו בניגריה בידי ארגון "בוקו חראם"; 300 לוחמים כורדים נהרגו במחוז האקארי בחודשיים האחרונים; הצבא ההודי ערך פשיטה בקשמיר הפקיסטנית; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסומליה, בסודאן, במאלי, בצ'אד, בלוב, בתימן, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 272 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים:  מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-22 בספטמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-130 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה אחרונה ברחבי סוריה. מקורות אזרחיים בעיר חאלב מסרו על כ-50 הרוגים בהפצצות אוויריות של הצבא הסורי שנערכו באזור העיר חאלב – אזרחים מסרו שההפצצות של היממה האחרונה היו הקשות ביותר במרכז העיר חאלב בחודשים האחרונים. מקורות אזרחיים נוספים מסרו על קרבות קשים עם עשרות הרוגים שהיו באזור מחוז חומס בין הצבא הסורי לבין ארגוני הג'יהאד הפועלים באזור. מקורות צבאיים בסוריה מסרו על קרבות קשים עם נפגעים רבים באזור דיר אל-זור, בדרעא, באידליב ובאזור הכפרי של מחוז דמשק שם נהרגו לפחות 10 בני-אדם. עוד נמסר שבפיגוע-התאבדות שהיה באזור העיר דרעא נהרגו פוליטיקאים מקומיים במהלך פגישת עבודה עם נציגי ארגוני המורדים – דובר מקומי מסר על 12 הרוגים בפיגוע. גורמים ביטחוניים בטורקיה מסרו על פציעתם של 6 אזרחים מירי של רקטות שנורו בידי ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל מהשטח הסורי. בפעולת-תגמול של טורקיה נהרגו יותר מ-40 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בצפון סוריה.

Terror in Kashmir
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-22 בספטמבר 2016 על הריגתם של 65 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-7 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. גורמים צבאיים בכירים בעיראק מסרו על הריגתם של יותר מ-35 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית", בפעילות צבאית רחבת-היקף שנערכה במחוז סלאח אל-דין. מקורות צבאיים נוספים מסרו על שחרורם של 4 כפרים באזור מחוז אל-אנבר שהיו בשליטת ארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים בתימן מסרו ב-22 בספטמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-60 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-22 בספטמבר 2016 על הריגתם של 3 שוטרים מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" שפעלו בדרום המדינה.
--
פקיסטן – טרור: מקור אזרחי בפקיסטן מסרו ב-22 בספטמבר 2016 על הריגתם של 3 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" שפעלו ליד הגבול המשותף עם אפגניסטן. מקור אחד מסר שקיים שיתוף-פעולה בפקיסטן בין ארגון "הטליבאן הפקיסטני" לבין טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית".
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-22 בספטמבר 2016 על הריגתם של 3 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו באזור העיר מוגדישו.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-22 בספטמבר 2016 נותנים על פעילותו הטרוריסטית של ארגון "בוקו חראם" ב-5 השנים האחרונות: 14 מיליון בני-אדם נפגעו בצורה כזו או אחרת מפעילות של הארגון הצפון ניגריה. מתוכם 2.2 מיליון בני-אדם הפכו לפליטים. 611 מורים נרצחו בידי אנשי הארגון. 19,000 מורים התפטרו ממשרתם. 1,500 בתי-ספר נסגרו. כ-900,000 ילדים נותרו ללא מסגרת חינוכית. 13,000 כנסיות ננטשו או הוחרבו. כ-2,000 ילדים נחטפו. כ-10,000 ילדים אחרים הצטרפו לארגון "בוקו חראם".
--
מצרים – טרור:  מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-22 בספטמבר 2016 על הריגתם של 2 חיילים ושל שוטר אחד בשתי התקפות טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון-סיני.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-22 בספטמבר 2016 על הריגתם של 2 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה. כמו כן נמסר על הריגתו של שומר כפרי מירי של אנשי המחתרת הכורדית הפועלת באזור. גורמים צבאיים בטורקיה מסרו כי בחודשיים האחרונים נהרגו כ-300 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית שנערכה במחוז האקארי בלבד, הנמצא בדרום-מזרח טורקיה.
--
הודו – טרור אסלאמי - קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-22 בספטמבר 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור חבל קשמיר ההודי. מקורות לא רשמיים בהודו מסרו על הריגתם של 20 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה של הצבא ההודי שנערך בחבל קשמיר-הפקיסטנית. אף גורם צבאי רשמי בהודו לא אישר את הידיעה הזו.
==

ד"ר יוחאי סלע