Friday, September 9, 2016

טרור אסלאמי - 247 הרוגים ביממה האחרונה

90 הרוגים בסוריה; 35 הרוגים בתימן; 35 לוחמים כורדים נהרגו בטורקיה; 30 הרוגים בעיראק; 30 הרוגים באפגניסטן; 12 לוחמים כורדים נהרגו באיראן; 5 הרוגים בפקיסטן; 5 הרוגים בניגריה; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בסומליה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקשמיר, בניגריה, בסומליה, בסודאן, בלוב, בתימן, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 247 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-8 בספטמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-90 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות שכנראה נערכו בידי כל הצבאות הזרים הפועלים בסוריה. מקורות אזרחיים מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 40 בני-אדם שנפגעו בהפצצות אוויריות שהיו באזור חאלב, בדרעא ובדיר אל-זור.  מקורות ממשלתיים בסוריה מסרו שהצבא הסורי כבש (שוב) את המבואות הדרומיים של העיר חאלב, וכן נמסר על מספר נפגעים גבוה במיוחד. ארגון "המדינה האסלאמית" נטש את המעוז אחרון שלו בעיר חאלב. קרבות עם נפגעים היו גם בצפון סוריה בהפגזות של הצבא הטורקי שבמהלכן נהרגו לפחות 6 לוחמים כורדים. כמו כן נמסר על הריגתם של עשרות בני-אדם נוספים בקרבות שהיו באזור מחוז אידליב, באל-חמה, בחומס ובאזור דמשק. עוד נמסר על פיגוע קטלני עם 5 הרוגים בעיירה ג'רבולוס יום אחד בלבד לאחר שאזרחים הורשו לחזור לעיירה. מקורות מדיניים בארה"ב מסרו שהם מנסים לדחוף את רוסיה להגיע להסכם "אמיתי על הפסקת-אש בסוריה". אך בינתיים נמסר על הפצצות אוויריות קשות מאוד של רוסיה בעיר חאלב שגרמו לעשרות נפגעים במהלך היממה האחרונה. כ-1,000 מאנשי המיליציות השיעיות בעיראק הצטרפו לצבא הסורי במלחמה על העיר חלאב ביומיים האחרונים. כמו כן נמסר שבעידוד סוריה ואיראן, משפחות שיעיות מעיראק המגיעות לסוריה מקבלות דיור וכ-2,000 דולר. מקורת נוספים מסרו שלעיירה דאריה ליד דמשק הגיעו כ-300 משפחות שיעיות מעיראק.

Syrian army kills many terrorists in Aleppo, Hama

--
טורקיה – גרמניה: מקורות ביטחוניים בגרמניה מסרו ב-8 בספטמבר 2016 על הסכמה טורקית לחדש את הביקורים של מנהיגים גרמנים אצל חיילי גרמניה המוצבים בבסיס חיל-האוויר באינצ'ירליק שבטורקיה. מאז יוני 2016, טורקיה מנעה ביקורים כאלה בשל ההחלטה של הפרלמנט הגרמני להכיר ברצח-העם הארמני שהתבצע במלחמת-העולם הראשונה. רק לאחר ההצהרה של ממשלת גרמניה שההחלטה הזו אינה מחייבת אותה, ולאחר איומים מצד גרמניה להעביר את החיילים לירדן או לקפריסין, טורקיה שינתה את החלטה בנוגע לביקורים בבסיס שיחלו בחודש אוקטובר 2016. כ-260 חיילים גרמנים מוצבים בבסיס, וכן כ-5 מטוסי טורנדו גרמנים ומטוס תדלוק-אווירי.

Jihadists in Aleppo Military Colleges

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-8 בספטמבר 2016 על הריגתם של 30 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור ובקרבות שהיו ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. גורמים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-7 יישובים ברחבי המדינה במהלך היממה האחרונה. דובר צבאי רשמי בעיראק מסר שהצבא העיראקי מגביר את המאמצים לכיבושה של העיר מוסול. מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו על קרבות שהיו בין המשטרה העיראקית לבין המיליציות השיעיות על רקע החשד לשיתוף-פעולה בין בנשאי המטרה המקומית באזור העיר בגדאד לבין ארגון "המדינה האסלאמית".

September 2016: Battles for Aleppo
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים וסונים בתימן מסרו ב-8 בספטמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-35 בני-אדם בסדרה אורכה מאוד של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו ברחבי תימן במהלך היממה האחרונה. מקורות שיעים בתימן מסרו שמרבית הנפגעים היו באזור העיר תעז בה נהרגו עשרות רבות של אנשי מיליציות סוניות פרו-סעודיות. דובר שיעי מסר שבין ההרוגים היו לפחות 9 אזרחים – נשים וילדים - שנפגעו בהפצצה אווירית של סעודיה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות מקומיים באפגניסטן מסרו ב-8 בספטמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-30 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים שהיו במהלך היממה אחרונה ברחבי אפגניסטן. מקורות תקשורתיים מסרו על התקפה רחבת-היקף בשלושה מוקדים שנערכו במחוז אורוזגאן שגרמה לנפגעים רבים מאוד בקרב אנשי כוחות-הביטחון של אפגניסטן, כן גם בקרב אנשי ארגון "הטליבאן".  מקורות נוספים מסרו שארגון הטליבאן הצליח בקלות לכבוש את העיר טארין-קוט. המחוז כולו ידוע בייצור אופיום והרואין המיוצאים לחו"ל.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-8 בספטמבר 2016 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו בידי ארגונים האסלאמיים הפועלים ברחבי פקיסטן.
--
סומליה – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות ביטחוניים בסומליה מסרו ב-8 בספטמבר 2016 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום סומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-8 בספטמבר 2016 על הריגתם של 5 בני-אדם בקרבות בין כוחות-הביטחון של ניגריה לבין אנשי המיליציות האסלאמיות השבטיות החמושות הפועלות במרכז ניגריה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-8 בספטמבר 2016 על הריגתם של 35 לוחמים כורדים בשתי פעולות צבאיות יוזמות של הצבא הטורקי שנערכו בדרום-מזרח המדינה.
--
איראן – כורדים: מקורות ביטחוניים באיראן מסרו ב-8 בספטמבר 2016 על הריגתם של 12 טרוריסטים מוסלמים כורדים בהיתקלות שכנאה הייתה בגבול המשותף עם עיראק. מקורות כורדיים מסרו דיווח דומה על התקרית. ככול הידוע נחתם הסכם בין האוטונומיה הכורדית של עיראק לבין משטר האיראני על הידוק הפיקוח הביטחוני באזור הגבול המשותף.
==

ד"ר יוחאי סלע