Wednesday, November 21, 2012

100 הרוגים בסוריה; 26 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בעזה; 16 פעילי טרור מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 16 הרוגים בדרום-סודאן; 6 בני-אדם הוצאו להורג בעזה בחשד לסיוע לישראל; 4 הרוגים בפקיסטן; חייל ואזרח נהרגו בישראל מירי של טילים; כ-200 טילים נורו לעבר ישראל ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-20 בנובמבר 2012 על הריגתם של כ-100 בני-אדם בקרבות ובעימותים שהיום בכל רחבי סוריה בין הצבא הסורי לבין האופוזיציה הלוחמת להפלת המשטר. במהלך היממה האחרונה נרשמו קרבות באזור דמשק, חאלב, חומס, דרעא ובדיר אל-זור. קרבות נרשמו במזרח סוריה בין כוחות כורדיים המתנגדים למשטר לבין כוחות הצבא. דוברים כורדיים מסרו כי כוחותיהם מצליחים להשתלט על אזורים נרחבים בכל אזור מזרח סוריה. במהלך היממה האחרונה נרשמו מאות אירועי טרור ואלימות שכללו פיצוץ של מטעני-חבלה, חטיפות, ירי של צלפים לעבר אזרחים, הפצצות אוויריות של שכונות אזרחיות ואונס של נשים סוריות בידי כל הארגונים הלוחמים בסוריה. במקומות אחדים בהם שולטות כנופיות "השביחה" הנאמנות למשטר מתבצעת ביזה קשה מאוד והרס של כפרים של מוסלמים סונים. ארגוני טרור אסלאמיים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה החלו לפעול נגד התחבורה הציבורית באזור דמשק באמצעות הטמנת מטעני-חבלה רבי עוצמה. מאז שהחלה מלחמת האזרחים בסוריה במרס 2011 נהרגו יותר מ-40,000 בני-אדם. כמו כן נמסר על 2.5 מיליון פליטים בעקבות מלחמת-האזרחים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-20 בנובמבר 2012 על הריגתם של 16 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד פעילי הארגון הפועלים במחוזות אחדים ברחבי המדינה. במהלך היממה האחרונה נרשמו עשרות אירועי טרור שכללו פיצוץ של מטעני-חבלה וירי לעבר כוחות נאט"ו הפועלים באפגניסטן. כמו כן נסמר על קרבות קשים בין מיליציות אסלאמיות הפועלות ברחבי המדינה.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-20 בנובמבר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם בשני פיגועי טרור שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי פקיסטן. בין היתר נמסר על התקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן על שיירה של נאט"ו שעתה את דרכה מפקיסטן לאפגניסטן. בעקבות ההתקפה נהרג נהג משאית שעבר עבור כוחות נאט"ו. גורמים תקשורתיים נוספים בפקיסטן מסרו על שורה ארוכה של תקריות טרור שהיו במהלך הלילה באזור העיר קראצ'י.
--
ישראל – טרור – עזה: מקורות רשמיים בישראל מסרו ב-20 בנובמבר 2012 על הריגתם של חייל ואזרח מפגיעות של טילים שנורו לעבר ישראל ביממה האחרונה. מקורות צבאיים בישראל ומקורות תקשורתיים בעזה מסרו ב-20 בנובמבר 2012 על הריגתם של לפחות 26 פעילי טרור מוסלמים בהתקפות אוויריות של צה"ל על יעדי טרור בעזה במהלך היממה האחרונה. גורמים נוספים מסרו על ירי של יותר מ-200 טילים שנורו לעבר ישראל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת עזה. מרבית הטילים יורטו או נפלו באזורים פתוחים. במקרים אחדים הטילים נפלו באזורים עירוניים שגרמו לנזקים כבדים לבניינים אחדים. כמו כן נמסר על פציעתם של אזרחים אחדים בשל ירי הטילים לעבר ישראל. טיל אחד נורה לעבר ירושלים. מאז שהחל המבצע הישראלי נורו לעבר ישראל יותר מ-1,300 טילים. רק כ-40 טילים נפלו בשטחים עירוניים. עד כה נהרגו 5 ישראלים – 3 מהם נהרגו מפגיעה ישירה של טיל בקרית-מלאכי. מקורות מדיניים מסרו על מאמצים נוספים להשגת הפסקת-אש בדרום. צה"ל מוכן לכניסה קרקעית לתוך עזה. מקורות תקשורתיים בעזה מסרו על הוצאתם להורג של 6 בני-אדם שסייעו לישראל במבצע הנערך בעזה וכן בחיסול טרוריסטים מוסלמים בכירים ברצועת-עזה במהלך הלחימה. על-פי הערכות אחדות, מאות בני-אדם בעזה מסייעים לישראל במלחמתה נגד ארגוני הטרור המוסלמים הפועלים שם. טיל נורה לעבר ראשון לציון ונמסר על פגיעה ישירה בבניין מגורים בעיר. מקורות בעזה מסרו כי עד כה נהרגו 133 בני-אדם – מרביתם פעילי טרור מוסלמים מארגונים שונים הפועלים בעזה.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות רשמיים בדרום-סודאן מסרו ב-20 בנובמבר 2012 על הריגתם של 16 בני-אדם בקרבות שפרצו בין כוחות-הביטחון של דרום-סודאן לבין מורדים הפועלים בחלקם בהשראת ממשלת חרטום האסלאמית של סודאן הצפונית.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: