Monday, November 5, 2012

110 הרוגים בסוריה; 13 הרוגים בדארפור; 10 הרוגים בתימן; 4 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים נוספים בעיראק; שוטר נהרג בקניה בהתקפה של פעילי טרור אסלאמיים על כנסייה נוצרית;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-4 באוקטובר 2012 על הריגתם של 110 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו בכל רחבי סוריה. בדמשק התפוצץ מטען-חבלה גדול שגרם לנפגעים רבים. בשכונות רבות באזור דמשק התחוללו קרבות קשים בין המורדים לבין כוחות-הביטחון הנאמנים למשטר. במחוז אידליב כולו נערכו קרבות מרים בין ארגוני טרור אסלאמיים לבין חיילים סורים. באזור חאלב נערכו הפצצות אוויריות על שכונות אזרחיות. באזור העיר חומס ירו טנקים סורים על בתי התושבים. במקומות רבים בסוריה נהרסו לחלוטין שכונות רבות בשל הקרבות הקשים. לאורך כל היום נרשמו מאות אירועים של הפצצות קשות, ירי של צלפים, פיצוץ מטעני חבלה, רציחות פוליטיות, חטיפות הדדיות ואונס של נשים סוריות בידי כל הארגונים הפועלים בסוריה. גורמים באופוזיציה הסורית מסרו כי במהלך חודש אוקטובר 2012 נהרגו 6 בני-אדם בכל שעה. מיליוני סורים זקוקים לסיוע דחוף של מזון וציוד רפואי. במהלך החודשים האחרונים התבצע טיהור אתני באזורים בהם מתגוררים בני העדה העלווית – בעיקר באזור לטקיה – כהכנה לקראת ביסוסה של אוטונומיה עלווית בסוריה אם המשטר של אסד יקרוס. דוברים של התנועה הכורדית בסוריה מסרו כי הם מתנגדים למעורבותה של טורקיה בנעשה בסוריה. עוד נמסר שהמורדים הצליחו להשתלט על שדה נפט גדול במזרח סוריה לאחר שלושה ימי קרבות.
--
פקיסטן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-4 בנובמבר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם בעימותים קטלניים שפרצו בין מיליציות פוליטיות-אתניות הפועלות באזור העיר קראצ'י. מאז תחילת שנת 2012 נהרגו בעימותים הללו מאות בני-אדם בעידודו הנמרץ של ארגון הטליבאן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-4 בנובמבר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם נוספים בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעה ברחבי עיראק במהלך היממה הקודמת. עד כה נמסר על הריגתם של 8 בני-אדם.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-4 בנובמבר 2012 על הריגתם של 10 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה על בני-העדה השיעית המתגוררת בתימן.
--
קניה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בקניה מסרו ב-4 בנובמבר 2012 על הריגתו של שוטר ועל פציעתם של 10 נוספים מפיצוץ של רימון שהושלך לעבר כנסייה נוצרית בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועל בסומליה.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-4 בנובמבר 2012 על הריגתם של 13 בני-אדם בהתקפות של מורדים מקומיים הפועלים בצפון דארפור נגד הממשלה חרטום האסלאמית של עומר אל-באשיר.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: