Saturday, November 17, 2012

120 הרוגים בסוריה; 32 פעילי טרור נהרגו בעזה בשלושת הימים האחרונים; 23 חיילים נהרגו בסודאן; 19 אזרחים ופעילי טרור נהרגו באפגניסטן; 7 הרוגים בניגריה; 4 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בקווקז; 2 שוטרים נהרגו בקניה מירי של פעילי טרור מוסלמים;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-16 בנובמבר 2012 על הריגתם של 120 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שפרצו בכל רחבי סוריה. במהלך היממה האחרונה נרשמו מאות אירועים שכללו פיצוץ של מטעני-חבלה, הפצצות אוויריות קשות מאוד על שכונות אזרחיות, ירי של צלפים לעבר אזרחים ואונס שיטתי של נשים בידי כל הארגונים הלוחמים בסוריה. מקורות בטורקיה מסרו כל כ-120,000 פליטים סורים הנמצאים בתחומי סוריה. במהלך הלילה נרשמו עימותים גם באזור דמשק. קרובת קשים היו במחוז אידליב, בחומס ובחאלב. כוחות כורדיים הפועלים בדרום סוריה נלחמים בהצלחה נגד כוחות הביטחון של סוריה הנאמנים לנשיא בשאר אל-אסד.
--
ישראל – טרור – עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-16 בנובמבר 2012 על ירי של יותר 650 טילים לעבר ישראל שנורו בשלושת הימים האחרונים. רק כ-30 מהם נפלו בשטחים עירוניים. מערכת כיפת-ברזל הצליחה ליירט יותר כ-200 טילים שנורו לעבר ריכוזים עירוניים. צה"ל המשיך לתקוף יעדי טרור בכל רחבי הרצועה. גורמים בעזה מסרו כי בשלושת הימים האחרונים נהרגו בעזה 32 בני-אדם – רובם פעילי טרור מוסלמים. בישראל נהרגו עד כה 3 אזרחים ישראלים. טיל נורה לעבר תל-אביב בשעה 13:30 ונשמעה אזעקה באזורים אחדים בגוש דן. דקות אחדות לאחר האירוע החיים חזרו למסלולם בתל-אביב. בשעות הערב נורה טיל מאולתר לעבר גוש עציון, וגם במקרה הזה לא נגרם נזק. עיקר המאמץ של צה"ל מתמקד במניעת ירי לעבר ישובי הדרום. בשעות הערב נמסר על הריגתם של 2 מפקדים בכירים בחמאס ו-3 פעילי טרור נוספים ששיגרו טילים לעבר ישראל. כמו כן הופצץ מתחם משרד הפנים בעזה. מקורות צבאיים בישראל מסרו על קבלת אישור עקרוני לגיוסם ל 75,000 חיילי מילואים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-16 בנובמבר 2012 על הריגתם של 17 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן פעילות צבאית של כוחות נאט"ו הפועלים באפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-16 בנובמבר 2012 על הריגתם של 6 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ועימותים קטלניים שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי פקיסטן. בין ההרוגים היו לפחות 2 פעילי טרור מארגון הטליבאן.
--
קניה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בקניה מסרו ב-16 בנובמבר 2012 על הריגתם של 2 שוטרים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועל מסומליה.
--
סודאן – טרור: מקורות בסודאן מסרו ב-16 בנובמבר 2012 על הריגתם של 23 חיילים סודאנים בהתקפה של מורדים מקומיים על בסיס צבאי הנמצא בדרום קורודופאן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-16 בנובמבר 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון-ניגריה. כמו כן נמסר על הריגתו של בכיר מוסלמי בארגון הטרור "בוקו חראם" בהיתקלות עם כוחות-הביטחון.
--
רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-16 בנובמבר 2012 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון הקווקז.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע